Inlägg från: Malin 79 |Visa alla inlägg
  • Malin 79

vi med många barn del 9

vill oxå till ullared =)

men vi har väl närmare 90 mil dit =(

men nån dag kanske man kan åka dit =)

• Malin 79
    mecce skrev 2010-09-20 14:02:01 följande:
    malin 79..
    var till affären idag o dom har ingen rödkål..inget som dom tänker beställa heller..
    det fanns på burk om man ville ha det..
    tror du det funkar med den på burk med?..
    snyft..
    har ingen aning faktiskt,,
    de går ju att prova,,
    de finns en tråd om det här på fl kolla med dom,, minns dock inte vad tråden hette =(
    6barnsmamman skrev 2010-09-20 14:03:50 följande:
    Oj! Ja det var ju längre än mig!!! Åker bussresa ner denna gången, det är rätt skönt faktiskt. Vid halv 4 på morgonen kliver jag på bussenSkrattande o är väl där tills dom öppnar har jag för mig...
    behändigt,, =)
    skulle jag själv härifrån åka på en sån bussresa skulle de ta lååååååång tid innan man var framme =(
    men jag har bestämt att jag ska dit nångång =)
  • Malin 79
    6barnsmamman skrev 2010-09-21 08:14:35 följande:
    Godmorgon på er!Flört Pratades recept några sidor längre bak, kom ju på att jag har ett rätt så bra sallads-recept som alla mina barn gillar faktiskt!  Står i mitt recept som "veckosallad" , att man kan göra den på söndagen o sen räcker den hela veckan.....Hmm, inte riktigt så hos oss förstås....Glad Här kommer receptet i alla fall!
    Koka upp 1/2dl socker, 3/4dl vinäger och 1dl rapsolja. Låt svalna. Riv eller strimla 500g vitkål och 500g morot.
    Strimla 1 liten purjolök och en röd paprika. Häll över lagen. Klart!
    Ha en bra dag!
    låter jättegott måste provas =)
    vi e några mammor som startade en tråd på fb om lite middagstips =)
    kan va bra ibland då man inte kommer på vad man skall äta
  • Malin 79

min 3 åring är 96,5 cm lång och väger 15 kilo

• Malin 79
    mecce skrev 2010-09-21 14:13:25 följande:
    kanske testar med intelligender..senare endå..om dom inte ser på ul..
    mitt var typ samma färg fast lite ljusare =) innan såg de blått ut =)
    jag skall på ganska många ul och läkaren han e lika nyfiken som oss så han skall kolla alla gånger säger han för att vara på den säkra sidan,, han såg ju fel förra gången, han har ju redan gissat en gång nu på denna så får se hur de stämmer som =)
  • Malin 79
    Madeleineee skrev 2010-09-21 21:52:42 följande:
    hej
    jag är ny här men jag har några barn o alla med samma gubbe

Lina född 1987
    Linda född 1988
    Anna född 1990
    Jenny född 1992
    Jonas född 1994
    Jessica född 1997
    Martina född 2000
    Malin född 2002
    Pontus född 2003
    Cajsa född 2005
    Hanna född 2006
    Åsa född 2007
    välkommen hit =)
    har själv 7 barn och väntar nu nr 8
    vi har 6 grabbar och 1 tjej =)

plura, hoppas du klara dig,, jag har nu varit förkyld och hes i 3 veckor minst, igår var rösten riktigt bra, men idag e jag värre än på länge =(
    inte skoj alls men tur så e barnen pigga
  • Malin 79

fasen vad irriterande de e då man har tusen saker man vill göra och fixa och dessutom har tusen saker som BEHÖVS göras och kroppen pallar inte,,
    den vill gärna lägga omkull sig en stund innan alla barnen kommer hem,
    tro nog att jag måste uppsöka en läkare imorrn fast vill jui egentligen de inte,,
    men 3 veckor utan och och utan röst få räcka tro jag

• Malin 79

välkomna alla nya,,
    skoj med fler i tråden,, =)

e ju själv beräknad till mars =) detta blir vårat sista,, kroppen har tagit för mycket stryk och man skall orka med också, och min kropp har sagt stopp nu med blandade känslor =)

som sagt e jag dunderförkyld, var in till läkaren nu på morgonen världens suraste för den delen,,
    hon kunde inte hjälpa mig pga av att jag var gravid, den antibiotikan hon kunde skriva ut just den är jag så klart allergisk emot hmm,,
    har varit så här i tre veckor nu,,
    väntar på provsvar som kommer imorrn, om de var mycket dåliga skulle hon kolla upp vad som behövdes göras,,

hallå jag har varit gravid för med värsta bihålsinflammationen och får hjälp men inte nu,,
    vart e vården på väg,,
    jag e iaf inte pigg för fem öre men de e tydligen ok enligt dom grrrr

• Malin 79

vi har samma planer som ni mecce,,
    men under tiden tills vi kommer fram till ett bra beslut så skall jag kolla om jag kan ha p-stav redan på en gång efter den lille kommit,,
    de skall ju typ vara som minipiller så borde man kunna ha den samtidigt som man ammar,, e inte hundra men skall kolla upp de,,
    så behöver man inte ta beslutet då man e nyförlöst för då vet jag att jag säger nej,,

vad hade ni gjort tjejer, igår hade jag jätteont i magen och en hemsk mensvärk, idag lite bättre men inte bra,
    gick på toa och hade en rejäl röd/brun flytning,,
    min bm går ej att få tag i,
    skall jag kontakta nån annan ca 5 mil bort eller avvakta,,
    har ej varit med om detta tidigare

Svar på tråden vi med många barn del 9