Inlägg från: Malin 79 |Visa alla inlägg
  • Malin 79

vi med många barn del 9

vart knas där,, iaf gå in på facebook och skirv in pojpo i sökrutan,, kolla på bilderna så finns tygerna där,,

• Malin 79

hej hej  tjejer,,
    här har vi haft lilleman dålig igen,, feber tjock slem hosta och snor i mängder,, va han mammig innan kan ni tänka er hur han e nu =(

dock feber fri sen lördags och fick va på dagis idag, gick ändå ok att lämna han,,
    själv fick jag värsta näckspärren trodde jag skulle gå åt,, och sååå ont i halsen hmm,,
    men ingen vila, de fortsatte renoveringen av badrummet så kan inte klaga,, de går ju framåt iaf =)

bellatrix  vad härligt de låter,, blir allt lite avis =)

bumblebina oj sicken morgon ni haft,, låter som här emellanåt =(
    vila nu de e du värd,,

plura oj härligt,, ja unna er något nu på coop =)

zezzan skönt att de löste sig med skolbussen tillslut

• Malin 79

hjälp mig tjejer,,
    hade ju bestämt mig för fvp,
    men läkaren ville att jag skulle komma på ett nytt ul och bestämma mig då,,
    han fick mig att bli så osäker var kanske meningen,, och nu vet varken ut eller in,,
    vill göra de men samtidigt finns ju risken att minsta den lille, ja en väldigt liten sådan men ändå,,
    nu har jag ul:et om en vecka och har fortfarande inte bestämt mig,,

hur hade ni gjort,, har ni gjort ffvp

• Malin 79
    7 michelingodingar skrev 2010-09-06 19:03:42 följande:
    malin;jobbigt att läk fick dig o känna dig så osäker  ja risken för MF finns ju även om den är väldigt liten.
    ska jag gå till mig själv så hade jag inte gjort det för jag vet att för min del så kvittar det om barnet har nån missbildning det är lika välkommet ändå vi har ju 2 barn med funktionshinder så även att vi har blivit erbjudna fvp så har vi tackat nej till den anledningen att barnen har varit lika välkomna med eller utan missbildning!!

har du funderat på detta då??? OM ett fvp skulle påvisa en missbildning vilket ställningstagande har du då? är du beredd på och göra en abort om du får veta att det är missbildat? du kan inte be om o få göra nupp/kub test istället? vi valde o tacka ja till nupptest samt organscreening men det var för att vi skulle kunna förbereda oss inför bebisens ankomst
    jo vi har tagit ställning till de,, och vi kommer behålla de vilket som,, har sett de som så, e den frisk ja då kan vi lägga de åt sidan (ja de man kan få reda på )
    skulle de va nått så hinner vi bearbeta de hela lite innan den lille kommer, med tanke på att man har några fler hemma med att ta hand om på bästa sätt..

hä görs inte nupp/kubb
  • Malin 79

ja just nu lutar de åt att inte göra det,, fast hundra säker e jag dock inte ännu,,

haha omkörningar e överskattat =)

barba tur att du fick en tid iaf,,

spaceray nu e de inte länge kvar,, spännande =)

• Malin 79
    Spaceray skrev 2010-09-08 09:30:41 följande:
    Tjaba! Nä nu är det ganska nära!! Håller på att grejja med vagnen till lillen idag!!Baby Och upptäckte tyvärr att en tryckknapp till det där tyget som man sätter över liggdelen har pajjat!! Så nu går ju inte det att sätta fast då... Jag är lite känslig nu och tycker att det är världens undergång, om inte värre ändå! Går ju att fixa men var fasen få man tag på en knapp som passar och en sån där jädra apparat??  *surar*

Måste åka och hämta ut mina astmamediciner idag som har tagit helt slut, har dragit på det skitlänge för att frikortet har gått ut och då kostar det typ 1500kr, känns inte kul... men jag klarar mig inte utan så vad gör man? Har en sån kass ekonomisk månad nu, har blivit blåst på hyran av våra hyresgäster igen och har haft en massa extra utgifter dessutom. Som en ny dator t.ex. eftersom Savannah lyckades hälla ett helt glas med sockerdricka ner i laptopen.... Demon Det var ju nödvändigt värre!! Förutom att datorn bara tvärdog så försvann typ alla bilder från hela detta år som jag inte hade bränt ut på skiva... *surar igen*
    Hade ju som tur är en gammal stationär historia som barnen egentligen har som speldator, så jag är ju inte helt utan nu, men den är så fruktansvärt seg så jag håller på att bli tokig!! Jag måste lixom vänta in bokstäverna när jag skriver så att den ska hinna med, haha. Men om några dagar dyker nog den nya upp, klarar ju inte av en föräldraledighet utan dator!!
    ja visst blir man irreterad,, vill ju att allt skall vara i sin ordning innan den lille kommer,,
    vad har ni för vagn då,,

klart du inte klarar dig utan dator =P

jo jag mår rätt ok,, börjat må fruktansvärt illa på eftermiddagarna ch kvällen hmm,,
    promenader med hunden går än rätt bra,, men efter några timmar eller dagen efter hujedamej =(

jag vet ärligt talat varken in eller ut,  men har ul på onsdag till veckan, får jag höra vad han säger,, ev blir jag erbjuden fler koller så man känn sig mera lugn så de känns bra,,

idag skall jag in oh ha matte =( men ett måste,, dock har jag lagt boken på ett sånt bra ställe att jag inte hittar den grrrrr
  • Malin 79

oh tjejer idag kostade jag på mig en klippning,, =) minns inte nr jag var till frissan sist,, e nog ett år sedan ganska precis,,
    fasiken vad på bra humör jag blev efter klippningen,, och supernöjd blev jag med, och det är nog första gången,
    man skall nog unna sig lite mer än vad man gör,, just nu e allt på topp ,, ja utom mina fogar då, men de får gå

• Malin 79

ja de var riktigt härligt att bli ompysslad,, somna nästan jag med hahaha, var underbart att få håret schmponerat =)

fick extra energi igår efter frissan och fick massa gjort, MEN nu finns ingen ork ingen energi nada,,
    igår kväll fick jag såååå ont i halsen och skallen,
    idag e man dygn förkyld halsen ond som f-n och rösten nästan helt borta =(

lite kul e att jag gjorde ett skrocktest idag,, ett pinktest men rödkål hihihi =)
    senaste grav stämde skrockerna,
    denna går ut på att man kokar upp rödkål, silar av de och låter de båal vattnet svalna,
    sedan ja pnikar man och så blandar man ihop de,, får man ett rosa resultat skall man få en pojke och får man ett lila resultat skall man få en flicka =)
    lite roligt får se hur bra de stämmer hihi

• Malin 79
    6barnsmamman skrev 2010-09-09 11:29:29 följande:
    Hihihi, jag har läst om det där o är jättesugen på o prova.....Har det stämt på dig alltså?
    förra grav gjorde jag intellinger ja hur de nu stavas och de stämde =)
    nu provade jag detta mycket billigare än de andra,,
    vet om 2 tjejer de stämt på,, slump eller inte =) men skojigt
  • Malin 79

haha just ja =)

lila,,

men vågar inte tro på att de stämmer,, tror de e en till liten kille vi får =)

Svar på tråden vi med många barn del 9