Inlägg från: Mirkamu |Visa alla inlägg
  • Mirkamu

vi med många barn del 9

6barnsmamman skrev 2011-04-10 17:18:49 följande:

Har sugit på karamellen några dagar nu.... Men "viskar försiktigt" vi har ett Plus !!!!!!
    Om bara allt går bra denna gången så blir det bebis i decemberGlad Men samtidigt som man är jätteglad så försöker jag behärska mig lite, mycket kan ju hända......
    Härligt vårväder idag, varit ute o pysslat i trädgårdenGlad

Oh, GRATTIS {#emotions_dlg.flower} 
    Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu

Hej hej Hoppas att alla har haft en strålande påskhelg {#emotions_dlg.flower}
    Ville bara berätta att jag har plussat igen, fick det första svaga plusset i måndags och i onsdags vågade jag mig till att köpa en cb digital
    20/4-11

Känns härligt och jag hoppas verkligen att denna graviditet går som det ska

Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu

Jag vill fortsätta att vara med i trådstarten men ändra lite på uppgifterna
    Mirkamu med 10 barn : Kevin-97, Linnéa-99, Jennifer och Benny-02, Selina-04, Victor-05, Alice och Oliver-06, Thor-08, Nellie.10. Bor norr om Stockholm. Blogg: minbebis.com/blogg/tiobarnsmamma

Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu
    Fourz skrev 2011-05-19 17:39:02 följande:
    Någons barn som fått nys om jordens undergång på lördag? Min yngste son kom just till mig och gav mig en jättefin teckning med ballonger, tårta och presenter överallt. Efter att han visat sin mamma också så säger han "Aa och så vill jag ha en telefon också för jag ska minsann berätta för profeten att han hade fel! Han hade alltså ritat en teckning över hans 7 födelsedag (månader kvar) och påstod att profeten var gammal och snurrig i huvudet som trodde att jorden kommer gå under på lördag. Ibland är Paul för gulligt han :)
    Välkommen hit

Mina 2 stora har fått nys om det och Linnéa 11år är jätte-orolig och bombaderar mig med frågor " Kommer vi att dööö?", "hur händer det?", var i världen börjar det?" mm mm

Ja du...hur svarar man.....?
    Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu
    Larsan skrev 2011-05-26 23:20:25 följande:
    Hallå allihopa! Nu har fourz varit duktig och tipsat mig om FL och den här gruppen så nu går även jag med här!
    Välkommen hit Säger som Bumblebina - Kul att några tuppar hittar hit
    Stolt 10-barnsmamma med elvan i magen
  • Mirkamu
    Larsan skrev 2011-05-27 12:40:31 följande:
    Mirkamu: Jo tack men man känn sig lite underlägsen mot så många kvinnor ^^ Du som är 10 barnsmamma , hur gammal var du när du fick ditt första barn?
    Hahahaa, vi är snälla här
    Jag började rätt sent, var 25 år när första föddes. Sen har de kommit tätt + 2 tvillingpar
    Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu
    Larsan skrev 2011-05-27 13:08:42 följande:
    Ah det låter trevligt :) Jag fick Maximilian när jag var 19. 5 år senare fick jag första tvillingparen ^^ efter det har dom kommit väldigt tätt... vi ville ha ca 7 barn men fick 13 :D lite komplicerat :)
    Ja...livet blir inte alltid som man planerat Vi hade planerat för 2 barn då min man hade redan 3 sedan tidigare men sen kom de både planerat och oplanerat och nu kan vi inte ens tänka oss ett annat liv
    Jag var in och läste på din presentation och ser att ni har fått flera tvillingpar och även trillingar
    Beklagar för din frus bortgång!
    Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu
    Larsan skrev 2011-05-27 14:20:52 följande:
    Tack så mycket! Det går lättare att kliva upp för varje dag som går. Men nu när trillingarna och Lycka börjat bli tillräckligt gamla så är det dags att berätta för även dem om deras mors och brors bortgång. Känns j*vligt tungt.... Men man får väl försöka ta sig tid och göra det bästa av det. Dom frågar ju och resten av barnen vet ju redan. Funderar på att samla bara dem 4 och ta med dem på ett besök till graven... Men måste tänka hur jag ska få fram det. Lycka har haft "känningar" om att hon har en tvilling men det kan lika gärna vara barnfantasier eller avundsjuka på äldre syskonen.
    Oj, ingen lätt uppgift att berätta för de minsta Men jag tror att du hittar det rätta sättet att berätta, kan tänka mig att ni har blivit en väldigt sammansvetsad familj och det hjälper nog mycket.
    Jag kan inte ens föreställa mig allt ni har fått genomgå och beundrar dig oerhört!
    6barnsmamman skrev 2011-05-27 16:54:42 följande:
    Här trillar det in nya!Glad Får säga välkommen till manye!! Oj, låter som du haft det tungt ett tag , beklagar!!
    Hej tjejen! Hur går det för dig?
    Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu
    6barnsmamman skrev 2011-05-27 18:14:55 följande:
    Hej självFlört tänkte just fråga hur det är med dig!! O lilpyret i magen förstås!!! Här är det bra, har tid för UL i samband med KUB-test den 9:e juni, hyfsat nervös för att nått ska ha hänt o inget pyre går o se.... Jobbigt, har aldrig gått o tänkt så under en graviditet tidigareRynkar på näsan Men det blir väl så när man fått ett MF, minsta lilla så tror man det ska gå åt skogen....
    Hur långt gången är du då vid KUB? Jag har inskrivning den 9/6, är i v.10 då...sen blir det väl fvp runt v. 14-15. Jag oroar mig massor just nu och det lär nog inte släppa först efter fvp. Fick ju missfallet i v.12....hade sett hjärtat picka i v.7 så det är nervösa veckor framför mig nu Men det ska nog gå bra för oss båda...det tror jag
  • Mirkamu
    6barnsmamman skrev 2011-05-27 19:33:34 följande:
    Jag är 11+1 idagGlad Jag fick ju MF i v16 så det dröjer lääänge innan min oro släpper, även om det ser bra ut på KUB, det såg ju bra ut sist o ändå gick det åt skogen.... Jag håller tummarna för oss bådaSkrattande Du har BF i slutet av dec va? Jag har 14/12.
    O fy, vad jobbigt att gå och oroa sig så länge Jag har bf enligt mina beräkningar 31/12
Svar på tråden vi med många barn del 9