Inlägg från: Mirkamu |Visa alla inlägg
  • Mirkamu

vi med många barn del 9

redneck girl skrev 2010-04-01 12:10:09 följande:
    kanske jag platsar här med då? har åtta barn och väntar på nr nio.
    Välkommen hit När har du bf?
    Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu
    Charlotte82 skrev 2010-04-02 00:23:55 följande:
    Hej hej, nu har jag också hittat hit!!!Har haft lite släkt här idag på påskmat. Det är trevligt att dem kom men faktiskt väldigt skönt när dem gick med. Känns hemskt att skriva så men idag har jag verkligen varit helt slut. Ryggen blir bara värre och värre här och dessutom slog jag i foten igår så jag kan knappt gå. Illamående har jag börjat få med sedan en vecka tillbaka. Halsbränna så att jag itne kan ligga ner i sängen på nätterna vilket medför att jag får mer ont i ryggen och sover dåligt. Så man går här och är lätt irriterad på allt och alla nu *suck*Fick iallafall handlat påskägg till barnen idag och köpte för en gångs skull påskmust med. Vi brukar inte ha läsk hemma särskillt ofta utan vi dricker kolsyrat vattet från soda streamern istället. Anledningen är mestadels att jag har varit beroende av läsk tidigare och vill absolut inte att barnen ska hamna i samma sitts. Men jag har märkt att det är kolsyran jag gillar och inte själva läsken. Så därför går det lika bra med vatten och dessutom nyttigare, billigare och gott.Har ni något tips på vilka tabletter man kan ta mot halsbränna? Har prövat Link (tror jag den hete) och en till som jag inte minns namnet på men kan det vara Gaviskon eller något liknande? Minnet är urselt på mig haha =PFörlåt för mitt gnäll men idag har varit en hemsk dag!Barbamamman: Hoppas att det är på G nu så att du slipper gå tiden ut. Barnet är ju tillräkligt mogen nu. Efter v 34 fick jag inte ta mer Bricanyl när jag väntade Elias så du kanske bör ringa doktorn och höra? Reglerna kanske har ändrats men för mig så sa dem att dem inte stoppar det efter v 34 och att man då inte heller ger något för att förhindra en ev förlossning då. Men det är ju 9 år sedan och saker ändras hela tiden. Tänker på dig och hoppas på att snart få läsa att det är på G eller att Ni har fått er efterlängtade bebis...
    Jag får alltid en hemsk halsbränna och det som har hjälpt bäst är Rennie- tuggtabletter
    Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu
    7 michelingodingar skrev 2010-04-12 11:38:11 följande:
    18.37 igår föddes agathon, 3360 gr 49 cm lång återkommer när vi e hrmma igen
    Stort grattis till sonen
    Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu

Hej hej alla supermammor
    Ville bara berätta att imorgon har jag tid för en igångsättning, är då i v. 38+5
    Ser såå mycket fram emot lill-tösen

En fråga bara? Många tycker att jag har typisk pojkmage men jag har ju gjort fvp och det visade att det är en tjej. Inte kan väl fostervattensprovet visa fel heller?? Blir lite orolig då en dagisfröken sa idag att hon hört om en tjej där det visade fel!??

Kramisar

Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu

Vill bara säga att förlossningen gick bra och kom hem på förmiddagen
    Kommer att skriva om förlossningen på min blogg inom kort
    Ut kom en liten tjej i alla fall

Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu

Camilla80: GRATTIS!! Vad spännande....nästan så att jag blir avis på dig trots att vi nyligen fått barn

Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu

Hej alla gamla och nya på tråden
    Det var lääänge sen jag hade tid att skriva nåt här men försöker hinna läsa nästan dagligen

Jag har en fråga till er som hyr ett hus!
    Vi har hittat ett hus att hyra (äntligen*S*) och undrar lite på vad som är bra att få med i kontraktet?
    Är ju helt novis på detta och som alla kanske förstår så är det inte bara till att flytta med 10 barn så vi vill ju då ha en så bra kontrakt som möjligt så att det känns tryggt för alla parter
    Tips??

Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu

Tack för hjälpen tjejer...många bra tips ni kom med
    Vi ska hyra huset av ett yngre par som är väldigt gröna på detta de med...de tog väl lite vatten över huvet när de köpte huset och det är näst intill omöjligt att få hus sålda i det området just nu så de är villiga att hyra ut det på lång sikt Vi kommer att flytta ca. 7mil så det blir skolbyte mm. Huset är lite större än det vi har nu men det blir ändå så att i 2 sovrum är det 3 barn per rum och i 1 rum är det 2barn. Äldsta killen får eget i källaren Men rummen är bra mycket större än de vi har idag Fin stor tomt och en perfekt lada för maken och hans "skit"

Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu
    plura skrev 2010-10-14 01:57:25 följande:
    Här gick man duktigt och la sig i tid -tur för äldsta sonen ligger i soffan med magknip (tror han somnat nu) -inte magsjuka, inte magsjuka, inte magsjuka, inte magsjuka *upprepar som ett mantra ;)*
    Såg ni "arga snickarn" -vad fint de fick och rymligt kök/v-rum. Tänk om man skulle få lite påhälsning därifrån , men vilken gräslig mustasch hon hade mamman/svärmodern.
    Jag brukar inte vara den som gnäller på generande hårväxt, jättebra att hon accepterat den -men hallå håll den internt!
    Satt bara och tänkte på Philips och Veet hela programmet ju

Bellatrix:
    Jag vet inte hur det funkar med fritids som f-ledig här (tror inte att man har rätt till det nu), men har man fritids här förlorar man rätten till skolskjuts. Har man bara på eftermid. tappar man inte morgonens skjuts och tvärtom, men man får inte de dagar barnet ej anv fritids heller.
    Plura: Hoppas att din mantra hjälper Hahahaa, precis vad jag tänkte på om mamman i "arga snickaren" Men huset blev ju helt underbart
    Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu

Hej hej Kan ni hålla en hemlis?? Vill inte skriva om det i min blogg ännu men vill ändå dela med mig till nån liksom och då tänkte jag på alla goa tjejer här i tråden

Japp, vi lyckades baka till en bebis under vår semester-resa Känns jätteroligt och spännande med en 11:a
    Och det blir vår första juli bebis också...Nellie hinner bli nästan 1år 3mån

Stolt 10-barnsmamma
Svar på tråden vi med många barn del 9