vi med många barn del 9
Grattis Bumblebina
Ang. att vara seg på morgonen så är det bara de två äldsta som är svåra att få upp! Men när de väl är uppe så blir de snabbt klara Alla andra barnen och även jag är morgonpigga så det är full rulle tidigt på morgonen med massa små pigga stjärnor
Jag får emellanåt några mindre roliga kommentarer på min blogg......Och givetvis så handlar det om hur många barn vi har! För vi som väljer och framförallt vill skaffa många barn gör ju "allt för att slippa jobba och för att kamma hem skattemedel/barnbidrag varje månad!" Jag blir bara så jäkla irriterad på vissas sätt att inte kunna se längre än näsan räcker! De lever i sin egen lilla bubbla där bara deras leverne är det rätta sättet att leva....ingenting annat existerar liksom!
Och samma sak när jag igår skrev att barnen (de mindre som var lediga från dagis) var så rastlösa oavsett vad jag hittade på......För det var ju minnsann inte så konstigt med tanke på vårt antal barn som stackarna bor så trångt...klart att de blir rastlösa men det var ju mitt fel!?? Och stackars Nellie som inte ens är 1 år och ska redan bli storesyster! Fy fan vilket idioti alltså! Jag kan bara inte fatta hur vissa kan kläcka ur sig saker ibland? Och då snackar vi om folk som inte känner oss personligen! Vi har ju faktiskt haft få barn också....Peters son som bodde heltid hos oss var 5,5år när vår första barn föddes. Sen gick det ytterligare 2år innan nästa barn kom.....Och nog fan kunde de ochså vara rastlösa fast de var få liksom. Så vad vi än gör vi med många barn så gnälla är tabu för oss för det är ändå vårt eget fel hur vi än gör......ba så ni vet
Nä det där sista är skrivet med ironi
Ojoj om folk skulle stanna upp och lyssna på de flesta 1-3 barns föräldrar - vad de kan gnälla och om precis allt....har ni tänkt på det? De i min närhet gör det i alla fall Jag gnäller väldigt sällan och då när jag gör det så är det oftast med glimten i ögat
Nä nu ska jag inte gnälla mera
Har bokat tid för inskrivning. Tydligen har de börjat med nåt nytt på vår mvc. Alla ska gå en informationsmöte först där man får veta vad som görs vi alla besöken, om ev fosterdiagnostik mm. Jag tyckte då att jag kunde få slippa det för jag kan allt det där med råge, de kan omöjligtvis ha nåt att säga som jag inte kan liksom Men bm tyckte att det vore bra att jag gick dit ändå?? Hur som helst så passade inte mötestiderna för mig så hon fick ge med sig till slut