• 7 michelingodingar

vi med många barn del 9

Hej och varmt välkomna till en underbar tråd för oss med många barn

nu har vi hängt ihop ett bra tag o fler medlemmar blir vi och fler vill vi gärna bli så ALLA gamla som nya välkomna hit{#lang_emotions_sunny}

Vi som håller till här (man ska gärna ha 4 barn eller fler och även ni med bonusbarn är välkomna såklart!!)

har pratar vi om det mesta vad det gäller familj, graviditet,syskonbråk,tätt mellan barnen, uppfostran, tonåringar, alla våra farhågor och förhoppningar, oro ja precis ALLT!!

så ALLA gamla, nya, unga, glada pos mammor(o även pappor om det finns några vill säga ) VARMT VÄLKOMNA till ytterliggare en tråd för oss med många barn!!

Här är en lista på oss som finns i tråden:

Barbamammans familj: 6 barn väntar mitt 7:de med BF 10 maj-2010
    Fredrik -96 , Alexandra -99, Filippa -00, Albert -06, Freya -07, Alwin -08
    Bor i småland

Bondfia: 5 barn. Anton-00, Nils-03, Carl-06, Elon-09, Ida-09, bor utanför Falköping

Mirkamu: 9 barn väntar mitt 10:de med bf 5 maj-10. Kevin -97, Linnéa -99, Jennifer och Benny -02, Selina -04, Victor -05, Alice och Oliver -06, Thor -08.
    Bonusbarnen Emmelie -86, Daniel -92, Mikaela -93
    Bor norr om Stockholm

Bumblebina: 4 barn. William -99, Samuel -00, Elvira -05, Ester -09.
    Bor i Uddevalla.

Frog: 4 barn. (Vill ha fler)  Angelica -92 , Amanda -94 , Zacharias -96 , Rebecca -04
    Bor i Uddevalla.

Lizzyzz: 5 barn (Fler är planerade!) Sandra 02 , Lucas 03 , Tor & Caroline 05 , Simon 09
    Bor i Torsby.

Ifen: 5 barn Izabella-93, Felizia-97, Emrik-03, Neo-06, Trinity-07. Bor i Uddevalla.

Cherrybabe71:
    Väntar 6:e barnet en flicka med BF 1 juni 2010 ; Cherise
     Mariella 1988 , Jonathan 1990,  Raif 1992, Elijah 1998, Samuel 1999 
    Bonusar sen tidigare förhållande: Tamara 1989  & Noah 1991

Spaceray: Väntar 5:e barnet med bf 19/9. Julie -01, Isabelle -03, Savannah -06 och Nathalie -06. +Bonus sonen Adrian -00. Bor i höga kusten.

Tidvis: 4 barn varav 3 bonusar: Oliver-96, Martina-00, Miranda-00, Emilia-08. Bor i Blekinge

Charlotte82: 5 barn + 2 bonusar. Väntar 6:e barn bf 14/8 2010. Änglen Kim-00, Elias 01, Peter 03, Liam 04, Nikitha 07. Bor i Helsingborg.

Zezzan: 3 killar; Adam augusti -04, Alexander augusti -05 och Albin oktober -07. Har 3 bonusar: Josefin -95, Kevin -96 och Dennis -98. Bor i Torsby och planerar fler barn.

Moeder: 4 barn, pojke -95, flicka -97, flicka -02, pojke -05. Bor i Göteborg.

Bellatrix: 5 barn: flicka-99, flicka-02, flicka-03, flicka-06, flicka-08 Bor i Södermanland

Mysan31: 6 barn: Marselo-98, Milio-99, Philip-06, Nathalie-07, Sandra och Alicia-10

Smultron81: 5 barn + 1 fosterbarn, Emil -03, Elsa -04, Wilgot -06, Gustav -08, Greta -09, Tjej -96, Funderar på fler  Bor i Örebro

Evanor69:  6 barn, Kim-93, Erica-95, simon-97, Anton-02, Ida-09 + bonus Christoffer-92 . Bor utanför Örebro.

2tomtaroch4troll: väntar mitt 4:e barn+ en bonus. André-05, Leon-07, Bella-09, Bebis-10+ bonus Jonathan-02. Bor i Luleå.

pyret11:väntar 6:e barnet beräknad 29/7, rickard-97,casper-97,madelene-03,benjamin-05,emil- 08 Bor i norrtälje

camilla80. 7-barn.Cecilia-98,Mathias-01,Ebba-02, Cilinne-05,Erika-07,Mikaela-09,Robin-10.

Trollmams:väntar 8:de barnet, Alexsander-98, Nathalie-01, Mhy-03,Theodore-05,noah-06, Timothy-07,Whilmer-08, bebis-10

Plura: 5 barn, p-99,p-02, p-04, f-08, p-09 (vill ha fler barn )

Malin79: 7 barn, Robin-93, Dennis-99, Emil-01, emma-03,Rasmus-05,max-07 och casper-09(vill gärna ha en till )vi bor i kramfors

cinderella:5 barn (vill ha fler) Emil-00, Rasmus-02, ida-03,alva-08, mio-09 vi bor strax utanför uppsala

Imra:5 barn (kanske en till om nått år) Amanda -99, Gabriel-03,Martin- 04, Anton - 06 och Cornelia - 08. Vi bor i karlstad{#lang_emotions_flower}

Fjälltoppen: Barn: Saga 9 år Frej 3 år  Frode 3 mån, samt bonus på 19 år. Bor i skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 17:43
    Victorius: 4 barn (Vill ha fler): Saga-00, Anton-02, Arvid-07 och Vilda-09 bor i Ystad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-04 06:47
    MammaTillPrinsessor:5 barn. Flicka 02, Flicka 03, Flicka 04, Flicka 06,
    Pojke 08 Inte bestämt om vi vill ha fler ännu... Bor i Kungsbacka.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-19 15:46
    Ny uppdatering av tråden:
    Storafamiljen: Flicka -92, Flicka, -94, Pojk -96, Flicka -04. Bonusbarn: Pojke -00, Flicka -04, Pojke -09. Bor i Uddevalla, planerar fler barn. Hemsida: uddevallafamiljen-rebecca04.blogspot.com/
    Muskedalen mamma till Flicka 91, Flicka 97, pojke 05, Flicka 06, Pojke 09, väntar en pojke med BF 26 aug ska dessutom bli mormor i juli till en pojke! Bor i Bullaren i Tanums kommun
    Mirkamu med 10 barn : Kevin-97, Linnéa-99, Jennifer och Benny-02, Selina-04, Victor-05, Alice och Oliver-06, Thor-08, Nellie.10. Bor norr om Stockholm. Blogg: minbebis.com/blogg/tiobarnsmamma
    Malin 79, Robin-93,Dennis-99, Emil-01, Emma-03, Rasmus-05, Max-07,Casper-09,och lilla Tove-11
    Vi bor i norrland, Kramfors blogg : sevenkids.bloggplatsen.se
    Emrejosana: Flicka -95, Flicka -97, Pojke -02, Pojke -04, Flicka -06, Flicka -09. Gravid BF 30 aug -11
    Bor i Sjuhäradsbygden.
    Bumblebina: William -99, Samuel -00, Elvira -05, Ester -09 och Melker -10. Bor i Uddevalla.
    Blogg här på fl: www.familjeliv.se/Hem/bumblebina/blogg.php (periodare...)
    tildasplace, Dotter 2003, Son 2008, Dotter 2009, Dotter 2010,Bebis nov 2011, Bonusdotter 1999, Bonusson 2001 , Bor utanför Västerås.
    Mymy mamma till Flicka E -96, flicka N -00 och pojke T -01. Liten pojke i magen BF 11/9. Bor i NV skåne
    Evanor69: 6 barn, Kim-93, Erica-95, simon-97, Anton-02, Ida-09 + bonus Christoffer-92 . Bor utanför Örebro.
    Fourz, 36 år och pappa till Sebastian -94, Samuel -96, Oliver -00, Elias -01, Adam -03, Paul -04
    Barbamammans familj, Fredrik-96, Alexandra-99, Filippa-00, Albert-06, Freya -07, Alwin -08 och Agathon -10. Blogg: sjuhuliganmammans.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-06 14:04
    "Manye- Ensamstående pappa till 12 barn bosatt i västra Götaland...
    Maxi -89, Chris & Madde -94, Zackarias -96, Felicia -98, Tindra -99, Jasmine & Emelie -02, Jocke, Julle & Jeppe -06, Lycka -07.
  • Svar på tråden vi med många barn del 9
  • Lizzyzz

Woho. vann gratis godis på påsk äggs jakten här på FL

Sandra 7år, Lucas 6år, Tor & Caroline 4år, Simon 4mån
  • ifent
    Lizzyzz skrev 2010-04-02 10:28:05 följande:
    Woho. vann gratis godis på påsk äggs jakten här på FL
    Grattis
    Mamma till Izabella-93, Felizia-97, Emrik-03, Neo-06, Trinity-07 och bebishunden Milou-08
  • 7 michelingodingar

Glad påsk på er allihopa!!

orkar inte kommentera så mycket känner mig totalt slutkörd

min j***vla förkylning luftrörskatarr vill inte släppa o vet inte om det satt sig i bihålorna för det värker från näsan över kinden,ögat o upp i huvudet o snyter jag mig så får jag knappt ut nånting men det sitter massor där ju o det liksom dunkar av smärta mellanåt!! o så hostar så nu har jag sååå ont i magen på ett ställe så jag kryper ihop av smärta, nätterna är hemska,inatt var jag vaken o hostade mellan 00.30-04 innan jag smått kunde halvsova igen

dessutom verkar dt vara en massa förvärkar jag har men det blir inget mer av det o det trycker på nått djävulst neråt emellanåt o dom främre fogarna värker så jag rer knappt ut o lyfta fötterna utan o skrika av smärta inatt har jag dessutom svullnat upp i både händer o fötter så efter mycket om o men fick jag av mig minaringar iaf

charlotte: enl min journal ska jag äta bricanyl fram tills v 37 men känner att jag har inte lust o ta dom utan vill få ut bebis nu!!

trodde vattnet sippra i morse men kan lika gärna vara flytningar eller att jag har lite svårt o hålla tätt så här på slutet

• 6barnsmamman
    7 michelingodingar skrev 2010-04-02 13:12:31 följande:
    Glad påsk på er allihopa!!orkar inte kommentera så mycket känner mig totalt slutkörd min j***vla förkylning luftrörskatarr vill inte släppa o vet inte om det satt sig i bihålorna för det värker från näsan över kinden,ögat o upp i huvudet o snyter jag mig så får jag knappt ut nånting men det sitter massor där ju o det liksom dunkar av smärta mellanåt!! o så hostar så nu har jag sååå ont i magen på ett ställe så jag kryper ihop av smärta, nätterna är hemska,inatt var jag vaken o hostade mellan 00.30-04 innan jag smått kunde halvsova igendessutom verkar dt vara en massa förvärkar jag har men det blir inget mer av det o det trycker på nått djävulst neråt emellanåt o dom främre fogarna värker så jag rer knappt ut o lyfta fötterna utan o skrika av smärta inatt har jag dessutom svullnat upp i både händer o fötter så efter mycket om o men fick jag av mig minaringar iaf charlotte: enl min journal ska jag äta bricanyl fram tills v 37 men känner att jag har inte lust o ta dom utan vill få ut bebis nu!!trodde vattnet sippra i morse men kan lika gärna vara flytningar eller att jag har lite svårt o hålla tätt så här på slutet
    Oj oj oj, det låter kämpigt!!! Stackare!! Kan ni inte åka in då, så får dom göra en bedömning om det är dags kanske? Vet att dom brukar vilja vänta så länge som möjligt, men det hänger ju på hur du mår oxå eller hur??
    Glad påsk till alla!!!{#lang_emotions_wink}
  • 7 michelingodingar
    6barnsmamman skrev 2010-04-02 13:36:51 följande:
    Oj oj oj, det låter kämpigt!!! Stackare!! Kan ni inte åka in då, så får dom göra en bedömning om det är dags kanske? Vet att dom brukar vilja vänta så länge som möjligt, men det hänger ju på hur du mår oxå eller hur??Glad påsk till alla!!!
    ja just nu känns det inte alls roligt
    usch nää det blir 20 mil o åka o har inte så stor lust till det utan väntar o ser vad som händer, ska till bm på osdag ska rådfråga henne lite då om man inte kommit iväg innan dess vill säga
  • 5 barnsmamman

äntligen klar med städningen men hjälp vad ont man har nu denna foglossning tar knäcken av en.
    Exet var hit på  fika och ville bara prata av sig sin bästa kompis blev mördad natten till torsdag så han är nere men han sa att dte känndes skönt att få prata av sig och det var okej.Så han får ringa om han vill vi stöttar honom så gott det går.
    barnen är ute och leker i våren +12 grader så skönt fast emil är inne han ligger i hundsängen och sover så gulligt så.
    Ha en trevlig påsk alla

• Mirkamu
    Charlotte82 skrev 2010-04-02 00:23:55 följande:
    Hej hej, nu har jag också hittat hit!!!Har haft lite släkt här idag på påskmat. Det är trevligt att dem kom men faktiskt väldigt skönt när dem gick med. Känns hemskt att skriva så men idag har jag verkligen varit helt slut. Ryggen blir bara värre och värre här och dessutom slog jag i foten igår så jag kan knappt gå. Illamående har jag börjat få med sedan en vecka tillbaka. Halsbränna så att jag itne kan ligga ner i sängen på nätterna vilket medför att jag får mer ont i ryggen och sover dåligt. Så man går här och är lätt irriterad på allt och alla nu *suck*Fick iallafall handlat påskägg till barnen idag och köpte för en gångs skull påskmust med. Vi brukar inte ha läsk hemma särskillt ofta utan vi dricker kolsyrat vattet från soda streamern istället. Anledningen är mestadels att jag har varit beroende av läsk tidigare och vill absolut inte att barnen ska hamna i samma sitts. Men jag har märkt att det är kolsyran jag gillar och inte själva läsken. Så därför går det lika bra med vatten och dessutom nyttigare, billigare och gott.Har ni något tips på vilka tabletter man kan ta mot halsbränna? Har prövat Link (tror jag den hete) och en till som jag inte minns namnet på men kan det vara Gaviskon eller något liknande? Minnet är urselt på mig haha =PFörlåt för mitt gnäll men idag har varit en hemsk dag!Barbamamman: Hoppas att det är på G nu så att du slipper gå tiden ut. Barnet är ju tillräkligt mogen nu. Efter v 34 fick jag inte ta mer Bricanyl när jag väntade Elias så du kanske bör ringa doktorn och höra? Reglerna kanske har ändrats men för mig så sa dem att dem inte stoppar det efter v 34 och att man då inte heller ger något för att förhindra en ev förlossning då. Men det är ju 9 år sedan och saker ändras hela tiden. Tänker på dig och hoppas på att snart få läsa att det är på G eller att Ni har fått er efterlängtade bebis...
    Jag får alltid en hemsk halsbränna och det som har hjälpt bäst är Rennie- tuggtabletter
    Stolt 10-barnsmamma
  • 2tomtaro4troll

ja här var dte ingen i släten som var positiva direkt, varken vid vårat första gemensamma, eller andra,och garanterat inte nu vid tredje heller!

Eller jo, en person har varit glad, barnens gammelfarfar! han tycker att det är jättekul! svärmor tyckte att vi lever i en drömvärld och frågar hur vi ska orka (ber ALDRIG henne om hjälp ens).
    min mor var väll lite halftom halft negativ.

Men hon reagerar mest på att jag kommer ha 4 barn vid en såpass "ung" ålder!

Men sen blir det iaf inte fler, ska sterilisera mig efter denna graviditet!

André-0502, Leon-0709, Bella-0903, Bebis-1008
  • Bumblebina
    Victorius skrev 2010-04-02 07:31:06 följande:
    Nu har jag också hittat hit Tack Barbamamman för att du skrev i mig i listan! Ni har säkert pratat en hel del om det här inne men jag undrar hur era föräldrar reagerat på att vi varit gravida med igen och igen och igen? Jag har ju nu 4 barn och många i min omgivning tycker det räcker nu och säger "Men nu har du ju 4 friska barn, får du aldrig nog?" "Kan du inte nöja dig med de du har? " "Du ska ju ha tid för dina barn!" osv... Jag blir så trött på det! Varför ska jag har dåligt samvete för att jag vill ha flera barn? Varför ska jag gå omkring och må dåligt för att tänk om jag blir gravid igen, hur ska jag då kunna berätta det på rätt sätt utan att folk reagerar negativt? Hur har ni hanterat det?  
    Ja du... När vi berättade för min mor att vi väntade nummer 4 sa hon inte ett ljud. Hon bara reste sig och gick... Jättekul... Svärmor blev jätteglad dock. Kan säga att jag plussade i söndags och jag fasar redan för att berätta för min mor... Det ger mig ångest... Men vi är glada och jag kan tänka mig fler efter denna. Men det tror jag inte min man vill... Iom att jag jobbar på operationsavdelning så måste jag berätta på jobbet... Men chefen bara gratulerade och tyckte det var roligt! Hon hade nästan räknat med det sa hon... Men det kändes lite kymigt, att ha jobbat en dag i veckan i fyra veckor och sen kommer jag och säger att nu är det kört igen.
  • Charlotte82
    Bumblebina skrev 2010-04-02 18:53:40 följande:
    Ja du... När vi berättade för min mor att vi väntade nummer 4 sa hon inte ett ljud. Hon bara reste sig och gick... Jättekul... Svärmor blev jätteglad dock. Kan säga att jag plussade i söndags och jag fasar redan för att berätta för min mor... Det ger mig ångest... Men vi är glada och jag kan tänka mig fler efter denna. Men det tror jag inte min man vill... Iom att jag jobbar på operationsavdelning så måste jag berätta på jobbet... Men chefen bara gratulerade och tyckte det var roligt! Hon hade nästan räknat med det sa hon... Men det kändes lite kymigt, att ha jobbat en dag i veckan i fyra veckor och sen kommer jag och säger att nu är det kört igen.
    GRATTIS till pluset!!! {#lang_emotions_sunny}
    Mina barn är det bästa som har hänt mig!
Svar på tråden vi med många barn del 9