Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

vi med många barn del 9

Hej och varmt välkomna till en underbar tråd för oss med många barn

nu har vi hängt ihop ett bra tag o fler medlemmar blir vi och fler vill vi gärna bli så ALLA gamla som nya välkomna hit{#lang_emotions_sunny}

Vi som håller till här (man ska gärna ha 4 barn eller fler och även ni med bonusbarn är välkomna såklart!!)

har pratar vi om det mesta vad det gäller familj, graviditet,syskonbråk,tätt mellan barnen, uppfostran, tonåringar, alla våra farhågor och förhoppningar, oro ja precis ALLT!!

så ALLA gamla, nya, unga, glada pos mammor(o även pappor om det finns några vill säga ) VARMT VÄLKOMNA till ytterliggare en tråd för oss med många barn!!

Här är en lista på oss som finns i tråden:

Barbamammans familj: 6 barn väntar mitt 7:de med BF 10 maj-2010
    Fredrik -96 , Alexandra -99, Filippa -00, Albert -06, Freya -07, Alwin -08
    Bor i småland

Bondfia: 5 barn. Anton-00, Nils-03, Carl-06, Elon-09, Ida-09, bor utanför Falköping

Mirkamu: 9 barn väntar mitt 10:de med bf 5 maj-10. Kevin -97, Linnéa -99, Jennifer och Benny -02, Selina -04, Victor -05, Alice och Oliver -06, Thor -08.
    Bonusbarnen Emmelie -86, Daniel -92, Mikaela -93
    Bor norr om Stockholm

Bumblebina: 4 barn. William -99, Samuel -00, Elvira -05, Ester -09.
    Bor i Uddevalla.

Frog: 4 barn. (Vill ha fler)  Angelica -92 , Amanda -94 , Zacharias -96 , Rebecca -04
    Bor i Uddevalla.

Lizzyzz: 5 barn (Fler är planerade!) Sandra 02 , Lucas 03 , Tor & Caroline 05 , Simon 09
    Bor i Torsby.

Ifen: 5 barn Izabella-93, Felizia-97, Emrik-03, Neo-06, Trinity-07. Bor i Uddevalla.

Cherrybabe71:
    Väntar 6:e barnet en flicka med BF 1 juni 2010 ; Cherise
     Mariella 1988 , Jonathan 1990,  Raif 1992, Elijah 1998, Samuel 1999 
    Bonusar sen tidigare förhållande: Tamara 1989  & Noah 1991

Spaceray: Väntar 5:e barnet med bf 19/9. Julie -01, Isabelle -03, Savannah -06 och Nathalie -06. +Bonus sonen Adrian -00. Bor i höga kusten.

Tidvis: 4 barn varav 3 bonusar: Oliver-96, Martina-00, Miranda-00, Emilia-08. Bor i Blekinge

Charlotte82: 5 barn + 2 bonusar. Väntar 6:e barn bf 14/8 2010. Änglen Kim-00, Elias 01, Peter 03, Liam 04, Nikitha 07. Bor i Helsingborg.

Zezzan: 3 killar; Adam augusti -04, Alexander augusti -05 och Albin oktober -07. Har 3 bonusar: Josefin -95, Kevin -96 och Dennis -98. Bor i Torsby och planerar fler barn.

Moeder: 4 barn, pojke -95, flicka -97, flicka -02, pojke -05. Bor i Göteborg.

Bellatrix: 5 barn: flicka-99, flicka-02, flicka-03, flicka-06, flicka-08 Bor i Södermanland

Mysan31: 6 barn: Marselo-98, Milio-99, Philip-06, Nathalie-07, Sandra och Alicia-10

Smultron81: 5 barn + 1 fosterbarn, Emil -03, Elsa -04, Wilgot -06, Gustav -08, Greta -09, Tjej -96, Funderar på fler  Bor i Örebro

Evanor69:  6 barn, Kim-93, Erica-95, simon-97, Anton-02, Ida-09 + bonus Christoffer-92 . Bor utanför Örebro.

2tomtaroch4troll: väntar mitt 4:e barn+ en bonus. André-05, Leon-07, Bella-09, Bebis-10+ bonus Jonathan-02. Bor i Luleå.

pyret11:väntar 6:e barnet beräknad 29/7, rickard-97,casper-97,madelene-03,benjamin-05,emil- 08 Bor i norrtälje

camilla80. 7-barn.Cecilia-98,Mathias-01,Ebba-02, Cilinne-05,Erika-07,Mikaela-09,Robin-10.

Trollmams:väntar 8:de barnet, Alexsander-98, Nathalie-01, Mhy-03,Theodore-05,noah-06, Timothy-07,Whilmer-08, bebis-10

Plura: 5 barn, p-99,p-02, p-04, f-08, p-09 (vill ha fler barn )

Malin79: 7 barn, Robin-93, Dennis-99, Emil-01, emma-03,Rasmus-05,max-07 och casper-09(vill gärna ha en till )vi bor i kramfors

cinderella:5 barn (vill ha fler) Emil-00, Rasmus-02, ida-03,alva-08, mio-09 vi bor strax utanför uppsala

Imra:5 barn (kanske en till om nått år) Amanda -99, Gabriel-03,Martin- 04, Anton - 06 och Cornelia - 08. Vi bor i karlstad{#lang_emotions_flower}

Fjälltoppen: Barn: Saga 9 år Frej 3 år  Frode 3 mån, samt bonus på 19 år. Bor i skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 17:43
    Victorius: 4 barn (Vill ha fler): Saga-00, Anton-02, Arvid-07 och Vilda-09 bor i Ystad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-04 06:47
    MammaTillPrinsessor:5 barn. Flicka 02, Flicka 03, Flicka 04, Flicka 06,
    Pojke 08 Inte bestämt om vi vill ha fler ännu... Bor i Kungsbacka.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-19 15:46
    Ny uppdatering av tråden:
    Storafamiljen: Flicka -92, Flicka, -94, Pojk -96, Flicka -04. Bonusbarn: Pojke -00, Flicka -04, Pojke -09. Bor i Uddevalla, planerar fler barn. Hemsida: uddevallafamiljen-rebecca04.blogspot.com/
    Muskedalen mamma till Flicka 91, Flicka 97, pojke 05, Flicka 06, Pojke 09, väntar en pojke med BF 26 aug ska dessutom bli mormor i juli till en pojke! Bor i Bullaren i Tanums kommun
    Mirkamu med 10 barn : Kevin-97, Linnéa-99, Jennifer och Benny-02, Selina-04, Victor-05, Alice och Oliver-06, Thor-08, Nellie.10. Bor norr om Stockholm. Blogg: minbebis.com/blogg/tiobarnsmamma
    Malin 79, Robin-93,Dennis-99, Emil-01, Emma-03, Rasmus-05, Max-07,Casper-09,och lilla Tove-11
    Vi bor i norrland, Kramfors blogg : sevenkids.bloggplatsen.se
    Emrejosana: Flicka -95, Flicka -97, Pojke -02, Pojke -04, Flicka -06, Flicka -09. Gravid BF 30 aug -11
    Bor i Sjuhäradsbygden.
    Bumblebina: William -99, Samuel -00, Elvira -05, Ester -09 och Melker -10. Bor i Uddevalla.
    Blogg här på fl: www.familjeliv.se/Hem/bumblebina/blogg.php (periodare...)
    tildasplace, Dotter 2003, Son 2008, Dotter 2009, Dotter 2010,Bebis nov 2011, Bonusdotter 1999, Bonusson 2001 , Bor utanför Västerås.
    Mymy mamma till Flicka E -96, flicka N -00 och pojke T -01. Liten pojke i magen BF 11/9. Bor i NV skåne
    Evanor69: 6 barn, Kim-93, Erica-95, simon-97, Anton-02, Ida-09 + bonus Christoffer-92 . Bor utanför Örebro.
    Fourz, 36 år och pappa till Sebastian -94, Samuel -96, Oliver -00, Elias -01, Adam -03, Paul -04
    Barbamammans familj, Fredrik-96, Alexandra-99, Filippa-00, Albert-06, Freya -07, Alwin -08 och Agathon -10. Blogg: sjuhuliganmammans.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-06 14:04
    "Manye- Ensamstående pappa till 12 barn bosatt i västra Götaland...
    Maxi -89, Chris & Madde -94, Zackarias -96, Felicia -98, Tindra -99, Jasmine & Emelie -02, Jocke, Julle & Jeppe -06, Lycka -07.
  • Svar på tråden vi med många barn del 9
  • 7 michelingodingar
    redneck girl skrev 2010-04-01 12:10:09 följande:
    kanske jag platsar här med då? har åtta barn och väntar på nr nio.
    tror du skrivit i tråden förut men välkommen till gänget
  • 7 michelingodingar

smultron jag snittas eftersom jag har blivit snittad med barn nr 4,5 och 6
    kan ju hoppas det drar igång ordentligt inom det närmsta iaf har ju lite sd igen men inte på länga vägar som i morse!! 

• 7 michelingodingar

Glad påsk på er allihopa!!

orkar inte kommentera så mycket känner mig totalt slutkörd

min j***vla förkylning luftrörskatarr vill inte släppa o vet inte om det satt sig i bihålorna för det värker från näsan över kinden,ögat o upp i huvudet o snyter jag mig så får jag knappt ut nånting men det sitter massor där ju o det liksom dunkar av smärta mellanåt!! o så hostar så nu har jag sååå ont i magen på ett ställe så jag kryper ihop av smärta, nätterna är hemska,inatt var jag vaken o hostade mellan 00.30-04 innan jag smått kunde halvsova igen

dessutom verkar dt vara en massa förvärkar jag har men det blir inget mer av det o det trycker på nått djävulst neråt emellanåt o dom främre fogarna värker så jag rer knappt ut o lyfta fötterna utan o skrika av smärta inatt har jag dessutom svullnat upp i både händer o fötter så efter mycket om o men fick jag av mig minaringar iaf

charlotte: enl min journal ska jag äta bricanyl fram tills v 37 men känner att jag har inte lust o ta dom utan vill få ut bebis nu!!

trodde vattnet sippra i morse men kan lika gärna vara flytningar eller att jag har lite svårt o hålla tätt så här på slutet

• 7 michelingodingar
    6barnsmamman skrev 2010-04-02 13:36:51 följande:
    Oj oj oj, det låter kämpigt!!! Stackare!! Kan ni inte åka in då, så får dom göra en bedömning om det är dags kanske? Vet att dom brukar vilja vänta så länge som möjligt, men det hänger ju på hur du mår oxå eller hur??Glad påsk till alla!!!
    ja just nu känns det inte alls roligt
    usch nää det blir 20 mil o åka o har inte så stor lust till det utan väntar o ser vad som händer, ska till bm på osdag ska rådfråga henne lite då om man inte kommit iväg innan dess vill säga
  • 7 michelingodingar

bumblebina:grattis till plusset

bellatrix:jag nu får han gärna komma ut,enl sista mens så är det 8 dagar kvar till BFmen som sagt 5 veckor kvar enl UL

vaknade inatt o hade sd med 8-9 min mellanrum men var så himla trött av att jag hostar som en galning så jag somnade om o vaknade ca 40 min senare av en ond sd men sen inget mer, hade nyss en sd som ja jag kan ju säga att dom gör ganska ont när dom kommer o jag kan inte röra mig utan sitter bara o pustar mig igenom fasen att det inte kan ta fart av bara helsike så man slipper gå o fundera på om det är dags el inte!!!

ang o få kommentarer så joo då man har fått en mängd som ska du inte sy igen muttan nu,gör ni inget annat,räcker det inte nu o hade jag varit du så skulle jag göra abort osv osv värst var väl svägerskan som under freyas första år nu totalvägrade o ens vilja hålla i henne verkligen så där demonstrativt visade att hon inte gillade att vi skaffade en till

viktorius: usch nää födda är ingen höjdare, joo om jag hade haft så lätt fl som jag hade med 2:a barnet så skulle jag föda drösvis
    första tog 20 timmar varav 3 timmar med krystvärkar för att spricka sönder fullständigt, 17 år gammal o få veta att man ev skulle få en stomipåse var inte kul,fick en total sfinkter ruptur,
    andra barnet var en drömfl 5 timmar med 2 krystvärkar så va hon ute, sprakc inget o hade knappt ont ens!!
    trdeje vart lite långdragen då vattnet gick 2 dygn innan det kom igång men när det väl satte fart tog det ett par timmar fick sys med 2 stygn bara
    fjärde fl huuuvaligen moderkakan lossnade så vi höll på o dö både jag o sonen,katastrofsnittades och 5 och 6:e barnet kom därför med plan snitt eller ja 6 vart ett akut plan snitt.

• 7 michelingodingar
    Fembarnsmorsan skrev 2010-04-03 07:14:28 följande:
    Hej Allihop!Jag väntar nu mitt sjätte barn sambons och mitt andra gemensamma. Är i v 11+4 idag. Vi blev gravida i somras men det slutade tyvärr i missfall, v 6. Men vi blev lite överraskade för vi trodde jag var i v7 och skulle in och göra VUL för att kolla hur långt gången jag var då vi ska göra KUB test. Var då i v10+6!!:-OGissa om både vi och läkere+bm blev förvånade. Men jag förstod nästan det. Min sista blödning var inte alls som den brukar vara. Jag brukar blöda i 6-7 dgr och rätt mycket mitt i perioden, blödde nu istället sammanlagt tre dgr och knappt ngt alls. Har nu talat om för alla utom jobbet men är nog tvungen nästa vecka eftersom jag inte får igen arbetsbyxorna mer redan! Hi hi.Mitt första barn,92, föddes 10 dgr före bf3250g, andra barnet 21 dgr före bf3070g tredje barnet fem dgr före bf3810g, fjärde 4 dgr före bf3880g och senaste barnet 7 dgr efter bf:-O4044g och föddes dessutom i säte!Det ska bli intressant att se vad detta blir för en liten krabat. Min kära farmor som tyvärr inte är i livet mera  brukade alltid ha rätt på alla gravida när hon gissade  men hon kan ju inte se nu....men jag ska se hur jag blir i kroppen när jag fått lite mer mage. Brukar inte se gravid ut alls bakifrån när jag väntar pojkar och bli bred då jag väntar flickor.
    välkommen hit och grattis till graviditeten kul o bli så överraskad vid KUB !!

victorius:ja det har skiljt sig lite i mina fl.
    jo då det är koll på mig eftersom jag vart inlagd redan i v 28 då lillkillen ville komma ut så det sattes in rätt så kraftiga åtgärder för o stoppa upp det o jaa det lyckades fick komma hem efter 11 dagar men åkt på kontroller o är ju sjukskriven med ord vila o sängläge samt bricanyl dygnet runt då nästa koll är 12 april men ska till bm innan dess
  • 7 michelingodingar
    Victorius skrev 2010-04-03 09:21:20 följande:
    Barbamamman- Vad skönt att de har koll och att de lyckades stoppa en ev förlossning så tidigt. Vad har tyckt om att få barn så pass nära kontra några år emellan? Alla säger till mig att vänta nu med fler barn, för jag har ju tillräckligt, men mitt hjärta säger inte så. Jag blir så irriterad på att människor runt omkring mig som ska få mig att må dåligt bara för att jag vill ha många barn!Jag är ju så ung och har så många år på mig att skaffa fler och bla bla bla... Hur gamla var ni när ni fick erat första barn? Jag var 19 år men inne på mitt 20:de år                                  
    att ha barnen tätt är något jag tycker varit hur bra som helst o funkat kanon från början,däremot så när nr 4 föddes så skiljde det ju 6 år emellan o jag trodde det skulle vara lättare men där fick jag  för våra då 3 äldsta hade såna förväntningar o det vart en chock för dom över hur mycket tid en bebis tog o att man satt o ammade o ammade o inte alls hade riktigt samma tid för dom o dom sa många ggr att det kändes som att jag inte brydde mig om dom så nej tätt mellan barnen är det bästa tyckr jag iaf
    tycker du ska följa ditt hjärta!!!
    jag var 17 år när jag fick första o skulle fylla 18 några månader senare!!
  • 7 michelingodingar
    mammatre skrev 2010-04-06 18:29:58 följande:
    Hej hänger på lite här och läser har själv fyra barn, tre sen tidigare och en liten med min nya och fler blir det nog om nåt år.Kul med fler som vill och har många barn känner mej annars ensam där jag bor.
    0028 skrev 2010-04-06 16:26:33 följande:
    hej hejjag hoppar in här jag vi är en familj med 5 snart sex barn, jag mamman i familjen har två sen tidigare och min make har en och så har vi två gemensamt och väntar nummer sex då nu 18:e april 2010dom andra är födda flicka 03, flicka 05, pojke 05 ,pojke 07, pojke 08 ,2010 ?,
    välkomna hit bägge två
  • 7 michelingodingar

ja vilka kommentarer har man eg INTE fått höra vid det här laget o många tror att bara för att vi ska ha 7:de så går jag som hemmafru o när maken oftast då säger att nää men hon jobbar så tappar många hakan!!

mammatre skrev 2010-04-06 18:43:24 följande:
    Måste bara fråga er andra vad ni får för kommentarer av omgivningen tycker själv det är skit jobbigt att höra saker som -skall ni befolka världen, -Nu räcker det väl ändå och - har ni inga fritidsintressen.??
    ja eller så säger dom sy igen muttan,om jag vore dig skulle jag göra abort osv osv
    0028 skrev 2010-04-06 18:57:08 följande:
    ja eller om man råkar gå själv någonstarns utan barn så får man bara höra att gud va skönt det måste vara, det behöver du eller ja rena semestern....jag tycker om att göra saker med mina barn.och tycker det är jätte tråkit när man msåte åka in till stan själv utan någon för tex ett tandläkar besök eller något...får juh gå helt själv och har ingen att prata om.och ja folk höjer alltid på ögonbrynen när man talar om hur många barn man har, eller att nu räcker det väl....
    jag tar gärna med mig nått/några av barnen om man ska typ handla eller vad det nu kan vara är trevligt med sällskap ju!!
    mammatre skrev 2010-04-06 22:38:38 följande:
    Tror faktiskt mycket ligger i att det är jag som har fyra varav hans är ett, är det tvärtom så är det nog tyvärr en annan sak i andras ögon. Men jag gör som jag vill o tycker är rätt.trebarsmamma: jag var med 17 när jag fick mitt första men mellan trean och fyran är det sex år då jag nu börjat på en ny kull. Får se var det slutar.HUr gör ni med bil ni som har fler än fem är det nio sittsig som gäller då?
    jag var oxå 17 när första kom,nu blir han 14 år i sommar
    har samma som dig 6 år mellan 3 och 4 barnet, ang bil så har vi en 7 sitsig som är för liten men har inte råd med större just nu men vi kikar på större så förhoppningsvis så har vi snart råd med en som alla får plats i!!

idag är det BM besök för vår del får se vad BM anser om alla förvärkar jag har,kanske bör kollas upp igen
Svar på tråden vi med många barn del 9