Inlägg från: Malin 79 |Visa alla inlägg
  • Malin 79

vi med många barn del 9

hej hej tjejer nu har jag hittat hit med,,
    har haft fullt upp,, med en tur till stugan och sen en väldigt sjuk liten kille,,

och dagens sjukvårde e ju helt sanslös, var in tre gånger till våran vårdecentral och två turer till sjukhuset, sista besöket fick vi konstaterat lunginflammation, de jag sa från dag ett,, lilleman har haft andingsproblem och fått inhalera FLERA gånger om dan, nu börjar han pigga på sig, men vi helt sluta han och jag,,

idag har vi haft kalas för gubben som fyller år på tisdag, bättre att ha kalas på helgen än mitt i veckan,,

oh barbamamma spännande hoppas den lille kommer nu då

• Malin 79

plura

ja de e såå tråkigt att de inte ska kunna fungera då de finns,,
    jasså har vi en läkare där =)

hoppas de inte läggs ner,,

idag har jag flytt hemmet jag och min bästis och min äldste son smet iväg till en liten större stad i närheten och gick i affärer och strosa runt och hade oss,, så härligt,, måste ske oftare,, inte mycket till shopping men oj vad skönt att komma hemifrån lite,
    helst då man vart så inlåst då sonen vart dålig

• Malin 79

Oh grattis barbamamma,, härligt att han äntligen kommit,, hoppas allt gick bra ch att ni mår bra

• Malin 79

camilla vi har några som blivit till då vi kört avbrutet =) så kan faktiskt bli en iaf

• Malin 79

ja kroppen e lurig och kan skrämmas rejält =) fick min mens senast en dag för tidigt,, så trodde att de var en teckenblödning men de var de inte,, annars har de vart så,
    min är som en klocka alltid vart,, och kan inte klaga alls blivit mindre och mindre med åren =)

• Malin 79
    Spaceray skrev 2010-04-21 06:51:43 följande:
    Hej! Ja dom har opererat henne nu, en 20h(!) lång operation men den verkar ha gått bra, fast sen dröjer det upp emot en vecka innan dom har analyserat tumören och får veta om den är elakartad eller godartad. Det är av stor vikt då dom fick lämna ganska mycket kvar... Nä nu ska jag fara och jobba, känner mig då omotiverad nu och vill egentligen bara vara hemma!! Men tre månader till så...Ha en bra dag alla!!
    vad tråkigt,, livet är inte rättvist i sånna lägen,
    håller tummar och tår att den är godartad,, hur upptäcktes de,,

men grattis till sonen i magen,, så skojigt,,

förstår att du inte e motiverad, men de får man vara i sånna här lägen
    kram
  • Malin 79

mirkamu,,
    ohh mysigt med bebis imorrn,,
    har faktiskt sett på tv då de sa till en familj ett kön (fvp) och på fl kom de andra,, dock inte svenskt,,

men tro nog du kan lite på de =)

• Malin 79

hej hej tjejer
    oj så länge sedan jag var in, men har legat med minsta sonen på sjukhus i tio dagar, ojoj säg jag bara,, de har tagit på oss allihopa,, men nu e vi hemma igen och de e så skönt,
    skall bara komma tillbaka till de gamla rutinerna igen med

• Malin 79

Ja äntligen är han piggelin,, lite diaree men de kunde han ha en längre tid, men i övrig är han pigg,, såå skönt,

de går framåt för henne,, kuunde börja gå på foten igårkväll,, och kan gå lite mera idag, så de e bra de,, får ta de sakta så de inte blir värre,,

hur går allt för er då

• Malin 79

plura o barbamamma
    de började med att han fick lunginflammation i påsk, in och ut på sjukan inhalera och greja,,
    sedan vart han aldrig hundra pigg,
    misstänkte öroninflammation under en längre tid men varje gång sa läkarna nä de är inget,
    den 29 april for vi in igen till läkaren och de sa att han bara var röd i örat, oki vi for hem,
    30 på morgonen så ser jag hur hans öra står ut jättemycket och han är svullen bakom,
    for till doktorn och blev akut skickad till sundsvalls sjukhus, han hade dubbelsidig öroninflammtion och ena sidan väldigt allvarlig då varet och infektionen börjat tränga in sig i benet bakom örat, 
    han blev sövd och de öpnnade båda trumhinnorna,, 
    han fick medicin direkt i blodet, på tisdag sa läkaren att om alla prover såg bra ut skulle han få åka hem på onsdagen, 
    men på tisdag kväll började han kräkas, var dock glad
    men på onsdag blev han sämre även torsdag, då han fick en sond och de började mata han i den, men han kräktest ändå natten till fredag, 
    fredan blev han ännu sämre och de fick sätta en  ny kanyl vilket inte var de lättaste de slutade med att narkosen kom och fick sätta den i halsen på han =(
    fredan var bland hemskaste jag vart med om och min födelsedag dessutom, 
    lördag blev han mycket bättre ooch fick börja äta men droppet skulle sitta kvar tills söndag, 
    söndag var han ännu piggare och vi fick beskedet att vi fick åka hem, 
    så kl 20:30 på söndag kväll kom vi äntligen hem,, 
    dessutom så gjorde dottern illa sig på lördan så hon fick åka til ett annat sjukhus på söndan, hon hade nästan slete av ledbandet i foten =(

så de har varit jobbiga dagar,, men nu är sonen pigg igen och dotterna kan gå lite lätt på foten,, 

men plura vad e de som har hänt 

Svar på tråden vi med många barn del 9