Inlägg från: Malin 79 |Visa alla inlägg
  • Malin 79

vi med många barn del 9

barba härligt att ni e på g med badrummet,,
    här har vi vart utan dusch sedan januari och än e de inte klart,, är mannen som skall fixa de, och orken tryter =(
    jag e måttligt less nu kan jag lova,,

oh satt nyss och kände den lille riktigt för första gången,, =) kännt som lite gaser innan men nu hade den lilla hicka =) så härligt
    nu längtar man ännu mera till ul

• Malin 79
    7småtroll skrev 2010-10-04 10:33:25 följande:
    Så mysigt att känna de första buffarna! Igår kände jag en sådan där längtan efter ett barn till. Det är första gången sedan minstingen föddes och hon är nu 16,5 mån. Hennes första år var jättejobbigt och hade det varit vårt första barn hade det nog inte blivit fler! Hon är jättego nu men har en vilja av stål! Vet inte om jag skulle våga chansa på att skaffa ett till barn för tänk om det blir värre. Man blir ju inte direkt yngre heller...

Jaja, vi får väl se vad som händer och se tiden an. Vet ärligt inte om jag orkar ett barn till men barnen blir ju bara äldre och blir lite mer självgående. Lite funderingar sådär bara. Mannen säger nej nu men han har ändrat sig förut. Han skulle ha max två barn...nu har han sex! *hihi*
    hihi mannen här har vart lika,, skulle inte ha fler efter nr 2 och nu kommer nr 8 =)
    men han e den som pratar och donar mest denna gången så de e härligt att se,,
    han prata mycket om att de e nog en tjej ska du se,, du får nog en tös till,, fast jag tro de e han som gärna vill att de skall vara en tjej denna gången, själv tro jag på en pojke till =) men man vet ju aldrig , läkaren sa på ul i v12 att han tyckte de såg ut som en tjej, men men de kommer vad de kommer =) lika glad ändå =)

här är våran minsta världens gladaste goaste och lugnaste =) får massa kommentarer om hur glad och lugn han är, =) så är lite nervös att denna lilla komma vara tvärtom =) tar gärna en till som minstingen vi har hemma =)

här blir de inte flera nu,,
    kroppen pallar inte och jag har mått så dåligt alla grav, dock inte denna ännu vilket e jättekosntigt =)
    men sen skall de andra få sin tid med =) men bebis suget kommer nog aldrig försvinna =)
  • Malin 79

hej hej  tjejer,, lite nyfiken,, vad har ni för vagn till era små,
    köpte en på blocket brio duo, tänkte att sonen skulle få använda sittdelen nu då vi bara har syskonvagn som inte används, oh sedan använda syskonvagnen och duo med liggdelen till bebisen,,
    fik vagnen idag och inget stämmer av vad hon sagt de e tok solblekt vilket jag var mest noga med att jag inte ville ha o ja jag e jättebesviken, vet ej om jag skickar tillbaka den, har ännu bara bet halva så känns osm jag skiter i dom pengarna, samtidigt som de e rätt nytt chassie så den e jättehälig att dra,, de känns som knepigt,,

vad har ni för vagn som ni verkligen gillar

• Malin 79

oki

jag gillar emmaljunga med, men till yngsta sonen köpte vi en city cross, ny, jättefin, men tyckte korgen kändes liten och sen när han satt i sittdelen så slog han i huvudet jämt i nått längst upp så vi sålde den,,

tycker de e hemskt vad dyra vagnarna är oh tänker inte köpa nån ny nu,,

kanske jag kör på denna och så köper jag en ny scooter till bebisen då den blivit lite större =)

• Malin 79

har provkört den nu med lillebror hem från dagis oj skönare vagn har jag nog ej dragit =)
    fick den ju väääldigt billigt men jag tycker man skall säga som det är,,
    nu har jag hittat ny klädsel till  sittdelen för 750 kr så de slog jag till på

• Malin 79
    5barnsmamman skrev 2010-10-06 19:03:14 följande:
    Hej
    Kikar in..
    Jag har 5 barn och har precis insett att jag nog faktiskt vill ha en till..
    Trodde jag var klar efter 5an, men nu känns det inte som så längre..
    Är lite skraj för omgivningens reaktioner dock.
    välkommen,,
    ja de e inte skoj med omgivningen,,
    väntar nr 8 nu och har inte sagt nått men tro de misstänker att de e nått för de syns,, och måste nog säga snart då jag har såååå ont i fogarna,
    så de tittar så konstigt på mig när jag haltar,,

så tråkigt att de ska vara så jobbigt att berätta om något så positivt
  • Malin 79
    plura skrev 2010-10-06 21:50:11 följande:
    Välkommen hit jag har också 5 barn -hjärtat vill ha fler, men inte kroppen eller maken. 

Malin:
    Ja fy att det ska ta emot för att berätta nåt så fantastiskt.
    Man borde kunna "skrika ut sin glädje" istället för att vänta in i det sista innan man värker fram det.
    -Bojkotta alla tråkmånsar som tror sig veta hur livet ska levas!
    Synd med vagnen, men tur med klädseln, vissa tyger tror jag blir solblekta bara solen hotar med att titta fram.

evanor:
    Shit handla inte mer än du behöver  
    ja men visst e de så,, men då berättar man de och inte skickar bilder på när den inte var det,,
    men de har löst sig nu och tror jag kommer trivad med den,, den var sååå hrlig att dra ochd e e ju prio ett =)
    7småtroll skrev 2010-10-06 23:51:56 följande:
    Hej och välkommen! Är också ny här och jag har sex barn. Jag har definitivt kännt mig färdig efter sex barn men jag vet inte...börjar vela! Har haft en känsla av att jag kommer slua vid 7 barn och det är en liten kille som fattas här. Låter inte klokt men så känns det.

Omgivningen ja...här på vår ort skulle ingen bry sig för här är det många som har både 7, 8 och 10 barn. Värre skulle det vara med släkten. Släkten är ju värst som alla vet...

Jag anser dock att man ska göra det som känns bäst för en själv och man ska inte lyssna på omgivningen. Det är lättare sagt än gjort men jag tror man mår bäst av det.
    håller med dig,, älskar mitt liv och skulle inte vilja byta för nått i världen,,
    men de e tragiskt att man skall må dåligt innan man fått ut nyheten helst till släkten resten skiter jag i faktiskt,,

trodde vi var klar då vi fått nr sju,, har alltid sagt att jag skulle ha sju barn,, men nä då nu kommer de en till =)
  • Malin 79
    Mirkamu skrev 2010-10-13 14:39:49 följande:
    Tack för hjälpen tjejer...många bra tips ni kom med
    Vi ska hyra huset av ett yngre par som är väldigt gröna på detta de med...de tog väl lite vatten över huvet när de köpte huset och det är näst intill omöjligt att få hus sålda i det området just nu så de är villiga att hyra ut det på lång sikt Vi kommer att flytta ca. 7mil så det blir skolbyte mm. Huset är lite större än det vi har nu men det blir ändå så att i 2 sovrum är det 3 barn per rum och i 1 rum är det 2barn. Äldsta killen får eget i källaren Men rummen är bra mycket större än de vi har idag Fin stor tomt och en perfekt lada för maken och hans "skit"
    härligt att ni hittat nått,,
    hoppas allt går bra =)

här mås de inge vidare tyvärr,,
    värsta magontet men tror de bero på penicillinet =( så de slutar jag med,, illamående ingen aptit, hjärtrusningar av och till och en massa svimningskänslor,,

börja undra vad jag gett mig in på,, blir långa månader om jag skall må så här,,

men nått roligt e iaf att vi skall på ul på tisdag =)
  • Malin 79

här har vi rätt har rätt stort men ändå för litet,,
    största har eget rum, sedan delar 11 och 9 åringen,,
    7 och 5 åringen dock deras rum e svår delat och får inte till de riktigt,, e ju lite svårare då de e en tjej och en kille som delar,, 
    3 och 1 åringen  delar,,

de bästa är att de trivs att dela och vill inte vara själv, oftast varje helg så sover de större tillsammans,, ha ibland funderat på att göra ett rum till de 4 större att bara sova i och ett rum att ha som lekrum,, tv spels rum och så,,

alla barnen har rummen på övervåningen,,
    på nedervåningen har vi eget, tvrum kök och matrum,,

plura nä de e inge vidare att må så här =(
    måste ringa vc igen, då jag har huvudvärk varje dag och haft det i 3-4 veckor nu =(

• Malin 79

glömde ju,,
    vi har en renault traffic 9 sit och ett megastort bagage =)

Svar på tråden vi med många barn del 9