• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vic2ria skrev 2011-03-30 10:04:10 följande:
    kom fram till thailand i morse, var tankt att vi skulle till ao nang men pga av vadret sa bor man tydligen inte aka dit sa nu ar vi pa ett hotell i phuket som vi hittade efter mycket om och men. akte reguljart med fritidsresor och da fick man 0 hjalp med nagot.

vet inte ett smack om phuket eftersom vi inte skulle dit.

nan som har nagra tips vad man kan gora regniga dagar har. vi bor i patong for narvarande
    Hm, det enda jag kommer på är shopping och det är kanske inte så kul för barn. Sen finns det bowling, men inte heller det är det enklaste med barn. Hoppas ni får sol snart!
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Mamma Tes skrev 2011-04-06 22:27:48 följande:
    Nu när ni pratar om maneter så kom jag på här att då jag och sambon var i thailand så upplevde vi några gånger då vi badade att det liksom stack till på hela kroppen. Som små, små nålstick nästan överallt som sved till lite. Skitmärkligt! Någon annan som upplevt det?
    Jupp ofta.
  • Tullemi
    Martha skrev 2011-04-07 07:57:03 följande:
    Hejhej

Nu har vi bestämt oss.  Det blir inte Emerald utan i stället åker vi till Karon och  Sungarden phuket Orchid resort & spa. :)  Tror det kommer att bli jtte bra. Nån som varit dr?
    Jag har några vänner som varit där och de tyckte jättemycket om hotellet. Men jag som har varit i både Karon och Khao Lak tycker nog att det sistnämnde är bra mycket mysigare. Karon har blivit så rörigt och trafiken har ökat. Väldigt ofta är det höga vågor i Karon ,men det kan det nog vara i Khao Lak också (t´ror jag att jag läst).
  • Tullemi
    hag7 skrev 2011-04-08 06:50:13 följande:

Jag har anv Polarn i flera år o tycker dom är toppen , helt ok pris mm

Har också anv Lindex set med kortbyxor o kortärmat o det funkar också om man har ett lite äldre barn.

Vi löper också POP's och är jättenöjda.
  • Tullemi
    NICU skrev 2011-04-10 17:42:06 följande:
    Vad roligt att se att min tråd lever vidare - det var jag som först startade den här tråden för läääääääääängesen!

Jag har dock bytt namn och kommit in hit på nytt efter en väldigt lång paus! :)

Kram Carro
    Är du "kaffekopp" eller vad nicket nu var?
  • Tullemi

MissCh: sjukhuset ligger inte direkt vid nån turistort men det är ganska lätt att ta sig dit, lätt att resa runt alltså. Det var väl ca 25 minuter från karon beach och orterna på västkusten. Där finns de bästa stränderna. Phuket har ju annars ett zoo och ett vattenland uppe vid flygplatsen.

• Tullemi

Jag skriver på mobilen. Zoo ligger närmast sjukhuset men det är dock en bilfärd på ca 15 minuter uppskattningsvis. Båten kommer in nära phuket town som ligger på östra sidan.

• Tullemi

Ett stort shoppingcenter ligger nästan granne med sjukhuset.

• Tullemi
    Swompi skrev 2011-04-15 10:27:27 följande:
    åker till patong i slutet av oktober kommer då ha en 3åring o en liten på 6 månader med oss.
    tänkte kolla med er andra som har vart där med småbarn hur det funkat o så.
    vad bör man tänka på när det gäller mat o sånt?
    hur mycket fickpengar bör man ha med sig mm?
    vi får resan gratis så vi behöver inte tänka på det.
    klarar en sån liten änns värmen?
    Vi har varit iväg med dottern när hon var ca 9 månader (2008) och när sonen var 10 månader (2010-2011) och det har gått bra. Lucas hade väl lite ont av värmen tidvis men inget större problem.
    Kommer du att amma eller ger du ersättning? Ersättning finns, tex NAN.
    Patong är väl den ort som kan vara dyrast men man kan hitta ställen att äta på som inte kostar mycket. Vi har väl gjort av med ca 1000 svenska kr/dag och då är allt inräknat (mat, dryck, glass, shopping, utflykter och div taxiresor) på 2 vuxna och 2 barn.
    Vädret kan  i slutet på oktober/början på november vara lite ostabilt.
  • Tullemi

Ett litet tillägg: Patong kan vara ganska så stökigt. Mycket musik, blinkande ljus och jobbiga försäljare. Många barer och mycket folk i rörelse. Sen beror det lite på var man bor, men så ser det ut precis i stora centrala delarna iaf.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)