• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

YlvaD skrev 2010-10-30 11:25:56 följande:
    Till TessaG;

Hoppas att Ni får en underbar semester med en massa bad, sol och god mat...

// YlvaD
    Tullemi skrev 2010-10-30 11:29:06 följande:
    Instämmer! Solig
    blir ju nästan tårögd, ni är så söta! Hjärta
  • Thegran

tänkte tipsa om att vännerna  som är på plats redan bad oss köpa med hakklappar. Så jag antar att det inte finns att få tag i bra sådana på Lanta iaf. Kan ju vara bra att ta med sig alltså :)

• Thegran
    mattispadd skrev 2010-10-30 17:14:32 följande:
    Vi kommer att åka till  Lanta igen i mars men nu med en vän och hennes 7 åriga dotter....

Tänkte fixa boende med pool denna gång men kan inte bestämma oss...
    vi har en 5 åring/16 åring med oss....
    ge oss gärna tips...???

var på Lanta vill ni bo?

• Thegran
    Smilla75 skrev 2010-10-30 19:34:06 följande:
    Vi har packat 80 kg nu, du milde. Barnen älskade dukoralen förresten!
    oj! Vi som tyckte att våra 30 kg var mycket :)
  • Thegran
    MissKaos skrev 2010-10-30 21:09:08 följande:
    TessaG: Sedan vi bokade vår resa har även mitt jobb blivit hotat. Jag kommer iaf inte få vara kvar där jag är nu omjag har fattat nedskärningarna rätt. Vi resonerar väl lite som så: Dom pengarna har man j redan sparat till resan och man kan ju inte bara sluta leva. Vi klarar oss ändå. Och vem vet? Det kanske är sista chansen på länge att resa för oss. Man får nytt jobb, men då är man nyoch får anpassa sig med semestrar osv. Och föresten behöver jag ladda upp/ha något att se fram emor för att orka med en jobbig period med mycket osäkerhet nu..
    Vad tråkigt att läsa. Tycker att ni också resonerar bra, det gäller att passa på medan man kan! Resan har man ju redan sparat ihop till, och när man kommer hem fungerar det ju ändå.

Hoppas det ordnar sig med ditt jobb!
  • Thegran
    Karolina75 skrev 2010-10-30 23:31:17 följande:
    Vi ska bo på Laguna Beach-club på klong Dao. Vi har inte hört någon annan som varit där, men tycker att det ser bra ut på deras hemsida. Vi bodde på Lanta nature-beach resort när vi bodde på klong Nin. Hotellet var ett toppenställe! Vi hade rum direkt på stranden. Vi bodde där i februari 2008. Förhör du baraFlört
    Jag har bara hört gott om Laguna, ni blir säkert nöjda!
    Vi funderade på att boka där vi med, men fick så bra pris på DR att vi valde det.
  • Thegran

funderar lite på vad jag ska resa i hm... :)
    dottern ska åka i ett tunt fleeceset med linne under, och foppatofflor.
    packar ner en t-shirt och ett par tunna shorts i handbagaget för att kunna byta om på inrikesflyget. tar med hennes favoritfilt också (en liten) så hon kan gosa in sig i när det är dags att sova.

jag själv åker nog i leggings, klänning och en stickad tröja...tycker ofta att det är så fruktansvärt kallt på planen...
    då kan man ju lätt ta av sig tröja och leggings och bara byta skor lite snabbt innan man hoppar in i bilen sen.
    och tjocktröjan kan jag kasta.

haha, vilka funderingar va :) vi åker IMORGON så nu börjar man fundera på allt möjligt oväsentligt.
    Dotten vägrade förövrigt att äta kall vällingtetra.
    så vi får ta med pulver och blanda varmtvatten m. kallt vatten på flyget.

• Thegran
    Tullemi skrev 2010-10-31 09:40:47 följande:
    Smilla: Jag kanske är väldigt bekväm men jag hade lätt lätt lätt betalt 850:- för att slippa ta mig till Arlanda på det där sättet. Pust!
    Jag också, utan tvekan!

Smilla, hoppas resan går bra!
    visst skulle ni stanna och övernatta i krabi också - eller minns jag fel?
  • Thegran
    hag7 skrev 2010-10-31 13:04:34 följande:
    mattispadd:Förra året var på på Prae o den var väldigt fin o mysig enda minus är ju att det kan vara lite undervattenströmmar men annars var den fin.
    håller med, Pra ae, Long beach, är helt fantastisk!
    Vi fullkomligt älskar den stranden. Den blir dock djupt fort, så för de mindre barnen är det inte så bra.

Skulle gärna bo på Klong kong också, men det är en del stenar i vattnet där.
  • Thegran

ujuj, nu är det bara 12.5 tim kvar tills vi åker mot Arlanda!
    Hunden är lämnas till hundvakten, allt är packat, kläderna vi ska ha imorgon är framlagda, kylen tömd, hela lyan storstädad och ja..bara datorn som ska läggas ner i väskan :)

Äntligen!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)