• Ancilla

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

MissKaos skrev 2011-02-02 18:55:26 följande:
    Gärna! Tar ALLT jag kan få! Efter att ha varit nere i Khao Lak nu så insåg jag hur mkt jag har saknat Thailand de sista åren. Vill bara åke ner igen helst u tan returbiljett... Eller, en låångt fram i tiden iaf!
    Vi har funderat på att åka dit en längre vistelse. Målet är evt att käpa ngt eget i Thailand. någonstanns någongång. Mae Phim kändes som ett ställe att kolla in då. Phuket har ju så dåligt väder på low season så det känns inte som ett alternativ. Samui är så meckigt iom att man måste flyga med inrikes o boka separat osv.  Ngn som vet andra bra ställen som kan vara av intresse för oss? Lanta är väl ännu enda stället med skola/förskola va? SKa man var längre perioder där är det ju en viktig sak att tänka på. Borde väl eg kolla om jag kan jobba lite därnere med, undrar om det kräver en massa tillstånd?
    Jag mailar dig adresserna när jag sitter vid den andra datorn där jag har sparat adresser.
    Hur gamla är barnen? Jag vet att de just startat en skola på Phuket och håller på att starta en i ( jag tror det var) nära Ban Phe.Kan också ha varit Ban Sare.
    Vad jobbar din man med?

Ancilla 
  • Ancilla
    obelix skrev 2011-02-02 22:22:05 följande:
    Halloj... jag tar gärna adresserna jag oxå om jag får.... åker nu den 21 till ban phe och är borta 1 månad.
    Kommer i din inbox.
    Vart skall ni bo? Har ni hyrt hus eller lägenhet privat?

Ancilla
  • Ancilla
    Zvartaliljan skrev 2011-02-24 22:21:13 följande:
    o jag har hittat för strax över 5000...vi åker alla 4 för 15.000 t/r från köpenhamn-bangkok. Kan nog inte bli billigare än så...men skadar ju inte o kolla med ett "riktigt" resebolag istället för o köpa direkt av flygbolaget.
    LÅter helt otroligt billigt. Hur många mellanlandningar är det och hur lång blir restiden med väntetider? Vilken sida gick du in på för att hitta så billiga biljetter?

Ancilla
  • Ancilla
    Emelie80 skrev 2011-02-25 10:03:26 följande:
    Ni som varit i Bangkok med barn, vilket hotell bodde ni på?

Vi ska åka 2 vuxna och en 10 månaders och behöver lite tips....
    Vi har boende i Khao Lak och ska flyga från Phuket på morgonen. Räcker det med en natt i Bangkok eller det blir tight med transport o så till och från flygplatsen??

Vi är inga shoppingfreak, men vill besöka shoppingcenter och någon sevärdhet...

Tror inte jag behöver meddela att jag aldrig varit i Bangkok... Har noll koll =)
    Sist så bodde vi med våra två barn på Bayok (tror det stavas så) . Det är Bangkoks högsta byggnad. Vi åt frukost på våning 74, helt otrolig utsikt. Shopping finns precis utanför dörren. Lite krångligt med olika hissar till olika väningar med det gick bra. Det som är bra med det hotellet är att det är nära tll tågstationen som går till flygplatsen. Man kan också åka tåget till shoppingcentra. Frukosten var ENORM med¨ALLT som finns i matväg.
  • Ancilla
    Flamma skrev 2011-04-27 19:25:07 följande:
    Det lät ju superkul Ligger det inne i Kata?
    Vi ska bo på nåt som heter typ Centara nånting. Vet inte hur centralt det är eller hur stort Kata är...
    Ni kan promenera dit från Centara. Det är ett jättefint hotell men ligger en bit från stranden. Vi var där för 3 år sedan i maj och det var VARMT kan jag säga. Värmeperioden har ju börjat nu. Dino ligger mellan Kata och Karon
    . Det är mysigt att promenera där emellan på kvällen och titta på alla shopping på vägen. Glöm inte parasoll till vagnen pga värmen.
    Lycka till
  • Ancilla
    DecemberBebis skrev 2011-04-28 08:33:16 följande:
    vi åker 28 oktober..
    nån som har varit där då ? hoppas på bra väder... det var enda vekorna vi kunde få ledigt
    Vi brukar oftast åka i november eftersom regnperioden oftast är slut i mitten av nov. Har varit i oktober också men då får man räkna med lite skyfall ibland. De regnar MYCKET som om himlen är öppen men det går fort över. Ofta är det billigt att resa då men själv tycker jag det är värt att få några tusen billigare trots regnet.
    Vart skall ni?
  • Ancilla

Vilka webbsidor använder ni er av för att finna de bästa priserna för flyg i november?
    Ni som redan bokar i november, vad har ni fått betala för biljetterna?

Ancilla  

• Ancilla

Verkar varit många som varit på Ko Chang. Vilka hotell vill ni tipsa om där? Någon som har en länkt till ett bra  förslag till vettigt pris? Tar gärna också emot tips från er som, har hotellförslag på Ko Samet?

Ancilla

• Ancilla

Finns det några här som har hyrt eller ska hyra hus i Thailand vid stranden? Tips mottages tacksamt.
    Vi är 4 vuxna och 4 barn, 4 och 6 år gamla. Vi tittar naturligtvis på blocket och andra sidor men ibland är det skönt att höra hur det var från någon som redan varit där.

Ancilla  

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)