• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tack för tipsen! Då ska jag kika efter ritplatta och sådana där böcker med klistermärken och annat smått och gott när vi åker till Ullared i sommar :)

har också bestämt att det blir en tur till Norrköping och Thaifestivalen där i aug!

• Thegran

mycket strul i thailand nu.
    protesterna i bkk, och så flygkaoset som varit (som varit överallt iof..) är faktiskt rätt skönt att inte vara där just nu.

• Thegran

någon som vet hur det är med converse (äkta eller inte) i thailand? Jag är ute efter små barnstorlekar, strl 23 och uppåt. Någon som vet om det går att få tag i i bangkok, och var? kan det finnas på lanta eller i krabi kanske dessutom?

• Thegran
    Jensa1973 skrev 2010-04-23 21:24:29 följande:
    Har du mera info om Norrköping Tessa?Vi är ju nere i där en helg i aug!!! Men vi har väl inte den turen att det är just "våran" helg
    tyvärr, har ingen info alls mer än att det ska vara i aug.
    här är iaf förra årets inbjudan :) : http://www.thaihouse.nu/fest.pdf
    där finns telenr som man borde kunna ringa till och höra mer.
  • Thegran

Nu har jag fyllt på dotterns "till thailand garderob" :) HM hade jättebra rea här med massa t-shirts och några shorts i rätt strl :)
    vågar inte lita på att det finns barnkläder som vi tycker är fina på lanta så vi tar med oss, sen ger vi bort det vi har med oss innan vi åker till bangkok och shoppar väskorna fulla ;)
    Nån vill väl säkert ha kläder och flytväst antar jag.

• Thegran

vem var det som mer hade "vunnit" en gratis resortvecka?

Jag har nu läst rapport från en som varit där, och hon säger att det bara är att boka och att det inte var något farligt alls :)

Ska ringa och höra mer med företaget idag, och fungerar det som vi vill så bokar vi nu snart :)

• Thegran

nä usch, nu har vi beslutsångest här hemma!
    den där vinsten jag skrev om tidigare, en gratis hotellvecka, gäller ju i bl.a phuket och bangkok.
    i Bangkok har vi tre dagar (två nätter) innan vi åker hem. Gratishotellet ligger inte precis där vi tänkt bo, men i samma område. Vi kommer kunna utnytta två av sju nätter.

Så, nu funderar vi lite smått på om vi kanske ska lägga en vecka på Phuket (strax utanför patong) istället på ett av hotellen som vinsten gäller på. Det har aldrig varit något ställe som lockar oss, men vi har aldrig varit där, så man kanske inte ska gå på sina förhastade slutsatser?

Våra alternativ nu är alltså;

Lanta 4 veckor - Phuket 1 vecka (gratis boende) - någon annanstans några dagar - Bangkok - hem

eller

Lanta 4 veckor - Krabi regionen (bl.a klong muang och railey) - Bangkok 2 nätter (gratis boende) - hem

total restid är 6 veckor. Lanta är spikat. Bangkok är flyget bokat till.

vad skulle ni ha valt?

• Thegran
    Tullemi skrev 2010-04-25 17:32:49 följande:
    Tessa: Vad heter stället på Phuket, det utanför Patong? Ligger det nära Patong (Patong är inget vidare, men ni verkar ju inte hamna mitt i smeten iaf)?
    Tri Trang beach resort, ska ligga någon km från själva patong om jag fattat rätt.
    har läst lite mer om stället och har fått både jättedåliga och bra omdömen. Det ligger på egen strand, och ska vara en bit till övriga restauranger och sånt.
    just nu lutar det nog åt att skippa phuket. De andra två hotellen som man kunde välja där låg en bit från havet.

vi kör nog på ursprungsplaneringen, skulle jag tro...Kan ju vara skönt att inte ha något bokat efter lanta och innan bkk, och kunna åka dit man känner för.
  • Thegran
    winters skrev 2010-04-27 19:25:03 följande:
    Tack för tipsen om väskor, får se hurdan det blir, hade inte tid att titta på det i affären i dag. Chiccon verkar super, den kommer vi säkert att bli nöjda med!
    rapportera gärna när du har testat den lite mer :) ska köpa en i sommar :)
  • Thegran
    winters skrev 2010-04-28 13:18:02 följande:
    Vår son kommer att vara 13 ½ månad när vi åker, de ska lägga upp ett vaccinationsprogram på BVC så att han hinner få allt han behöver innan vi åker. Kanske är ett gränsfall med twinrix då, behöver de bara en dos innan man åker och de andra är för att få ett långt skydd, eller behövs två? Får han havrix i stället, eller gäller samma för det? Tänkte att det är bra att veta lite om det är så att vi får välja mellan dem...Min man o jag har allt vi behöver, behöver bara fylla på med Dukoral och det har jag förstått att Oscar inte får eftersom han inte är 2 år.
    äh, dukoral klarar man sig lika bra utan.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)