• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Lycka 1 skrev 2010-04-05 12:14:27 följande:
    Ok, vill du ge mig ett exempel på hur ett mail kan se ut?Jag är tyvär urdålig på engelska Vi har ju redan bokat sharter tre veckor i mars nästa år men nu funderar vi om vi ska köpa bara flygbiljetter istället? Våran resa är än så länge bara reserverad fram till 12 april.Resan vi resarverat skulle gå på ca 38000:- med tre olika hotell.Ändrar vi till bara flygbiljetter går det på ca 25000:- Då har vi ju ca 13000:- "över" att hitta boende för. Det borde väl gå?
    kass på engelska jag med, men här är mailet vi skickade;

We are a family who´s plan a trip to koh lanta in november. I wonder what your best price are if we book a mini suit bungalow?  
    We want the bungalow between 2 nov - 27 nov

Can you give me a nice price?

Best regards,
    Therese

Ni har ju över 4000 kr/vecka att lägga på boende, det räcker absolut om ni inte planerar att bo på lyxhotell eller vill ha en jättestor bungalow eller så...
  • Thegran
    Lycka 1 skrev 2010-04-05 15:02:12 följande:
    En till fråga. Fick ni ett bra pris på en gång eller fick du maila igen och pruta?
    har mailat dig :)
  • Thegran
    Lycka 1 skrev 2010-04-05 15:01:19 följande:
    Jag gör det just nu efter att du skrev det Jag är nervös för hur vi ska ta oss dit efter att ha hoppat av flyget, man är ju så van vid att det står en buss och väntar och tar en direkt till hotellet, haha.Hur gör ni andra? Tar ni taxi från flygplatsen?
    Nemas problemas! Smidigast är att boka en minibuss som hämtar er! Då står det en förare med en skylt med ert namn på och väntar när ni kommer ut i ankomsthallen och kör er till hotellet.
    På lanta kan jag rekomendera lantadiver. Vi betalade 2500 bath för en minibuss, och de har även bilbarnstolar med svensk standard.
  • Thegran
    YlvaD skrev 2010-04-05 14:13:00 följande:
    Hej alla thaifans!Vi (jag å min lilla familj) är lite "rädda" av oss och brukar boka charter där allt är bokat och klart:)Man läser ju mer och mer att de flesta bokar var för sig och det ska bli "billigare", vilket alltid låter bra.Nu till min fråga: Vi är lite sugna på Kho Lanta och har hittat flygbiljetter med Fritidsresor för 24.000 den 5 mars, direktflyg till Krabi.Har även varit inne på lanta.se och det fanns ju en rad hotell som typ kostade runt 300:-/ natt, är det väldigt dålig standard då?Vilket hotell rekommenderar Ni till en familj (2 vuxna och en 4:a åring)?Priserna som är utsatta är det / person?Var ska man bo?Kändes som det blev tusen frågor!Tack på förhand,mvh// Ylva
    boendepriserna är utsatta är per rum, inte per person.
    läs om stränderna på nätet, tex lanta.se som du redan varit inne på, eller googla lite så ser du skillnaderna och kan avgöra vart ni vill bo. Aftonbladet har haft en resebilaga om Lanta som var rätt bra nyligen. Du måste dock vara plusmedlem för att kunna läsa den.

vilka resorter har du kollat på?
  • Thegran
    Lycka 1 skrev 2010-04-06 18:54:29 följande:
    Tycker det är så svårt att hitta mailadresser till hotellen.Någon som vill hjälpa mig med hotell på Koh lanta på klang dao stranden?Inget lyx utan hellre någon litet och mysigt där man kan få ett bra pris på boendet, samt mailadress då.Hur länge brukar ni få vänta innan ni får något svar?Jag mailade DR lanta resort igår men har ännu inte fått något svar.
    vilka hotell vill du ha mailadress till? om du ger mig några namn så kollar jag upp det, har tråååååkigt och är rastlös ;)

DR brukar svara rätt snabbt, vi har fått svar under natten när vi har mailat dem. Ibland har det dock tagit två nätter. Avvakta lite så har du säkert ett mail i lådan imorgon bitti eller så.
  • Thegran
    Lycka 1 skrev 2010-04-06 19:32:06 följande:
    Andaman lanta resort har jag letat som en tok efter.Sen har jag inga namn men tipsa mig gärna om vilka som helst. Gärna såna som är i samma stil som DR lanta. Det var ett jättebra tips av dig!
    hemsida: http://www.andamanlaanta.com/
    mail: [email protected]

Alltså, jag har ingen koll på Klong Dao, har inte bott på den stranden tidigare...Men nu ska vi ju göra det, så har läst runt en hel del. Det ställe vi fastnade för var
    Laguna beach club http://www.laguna-beach-club.com/web/ hade vi inte fått ett bra pris på DR hade vi bokat Laguna.

Svårt att tipsa när man inte har sån koll ;) Men jag har fått fram mailadresser till de flesta resorter, så hojta om du vill ha nån speciell istället.
  • Thegran
    Smilla75 skrev 2010-04-06 20:28:16 följande:
    kring 270 kr
    223 kr enligt valuta.se och då ligger väl bathen rätt högt också...
  • Thegran
    Lycka 1 skrev 2010-04-07 09:37:46 följande:
    Jag mailade 5 hotell på koh lanta igår och har idag fått svar från 3 av dom. Det bästa priset jag fått är 1900bath/natt för bungalow nära stranden och med pool.Är det ett bra pris?Är det de priset som gäller eller ska man försöka pruta med ett nytt mail?har ju ingen erfarenhet av att bokahotell själv så här så det är inte så lätt att veta.
    om det är bra pris eller inte beror på vad det kostar egentligen :)
    vilket hotell är det?

Visst kan du försöka pruta mer, men om du är nöjd är det bara att nappa.
  • Thegran
    Lycka 1 skrev 2010-04-07 09:44:14 följande:
    Kollade i deras prislista nu och där skulle det gå på 2100bath.Då blev det ju inte speciellt mycket billigare...Det var Southern. Har inte fått något svar från DRlanta ännu.
    Njae, det var inte så mycket rabatt.
    Man kan dock inte räkna med att få bra rabatt heller, så om jag vore du så skulle jag bestämma en maxsumma som boendet får kosta och sedan kolla vilka resorter som håller sig inom den ramen. Därefter pruta, om det går, och se det som en bonus om priset blir bättre.

Kaw kwang är ju ett fint ställe som har bra priser också, har du kollat på det? det ligger lite avsides på klong dao dock men alla jag vet som varit där har älskat stället.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)