Inlägg från: benjamin 040722 |Visa alla inlägg
  • benjamin 040722

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Piggelin78 skrev 2010-12-02 22:39:48 följande:
    Tror att varje gång vi varit i Thailand så har det stått regn både innan och när vi varit där och det har inte regnat( någon timme kanske och sent på kvällen natten ibland). En gång vågade knapp särmor höra av sig till oss när vi var i Thailand för hon trodde vi var jätte arga och ledsna för det hade stått regn och åska på väder kartan i 5 dagar.-Vi hade haft 5 dagar med sol.
    Skönt att höra
  • benjamin 040722

Packar vidare och underar HUR man ska få plats med allt =( Hur gör ni andra som reser med små barn som inte drar egen väska? Hur många väskor har ni med er?

• benjamin 040722

Tack för svaren =)

Vi ska oxå ha med två väskor är tanken, en ryggsäck, tror den är 55 liter. Samt en stor väska på hjul (en sån med lååångt handtag ) sen blir det givetvis handbagage, jag en väska och barnen varsin liten väska. Våra väskor kommer nog vara rätt fulla när vi åker (hoppas få plats med allt) Dock kommer vi nog lämna kvar nästan allt i Thailand när vi åker hem. Även kläderna. Så hem oroar jag mig inte för att vi ska kunna fylla väskorna Kan tänka mig att köpa en resväska till på plats, bara det att man inte vill ha med sig så många väskor när man ska resa runt =( Nåja det ska nog gå. Får packa och packa om tills allt ryms Bara det att vi ska vara nere i Sthlm 5 dagar innan vi åker till Thailand så måste juh även ha med kläder dit... Barnen får nog gå i samma kläder alla 5 dagarna så fär man tvätta upp de på kvällen.

Dumt är dessutom att inrikes flyg har max vikt på 20 kg när utrikes har 35...

Någon som vet om det finns att köpa uppblåsningsbara nackkuddar till barn?

• benjamin 040722

Gryntroll: Har ni en speciell vagnväska?

Hur har ni andra gjort som skickar saker med vagnen? Har ni väskor eller binder ni fast sakerna i vagnen så de inte åker runt inne i vagnpåsen?

• benjamin 040722

Var hittar jag en vagnväska till en vanlig resevagn?

• benjamin 040722
    m77 skrev 2010-12-03 16:33:50 följande:
    Hej! Vi åker till Thailand på söndag och just myggbett är det jag är mest rädd för när det gäller vår lilla dotter som snart är 5 månader. Man får ju inte ta myggmedel på så små barn, utan bara köra myggnät.

Hur fungerar Aerous, dvs tar man det om de t ex får väldigt stora myggbett, och kan man ge det till så små barn?

Har du några andra myggtips?
    Tavegyl har vi. Det får små barn äta. Men jag vet inte hur lätt det är att få utskrivet...
  • benjamin 040722
    m77 skrev 2010-12-03 16:48:39 följande:
    De har säkert något liknande i Thailand så man kan få det utskrivet där vid behov hoppas jag.
    Säkert finns det kanske tom att köpa receptfritt. Vet att när jag var in på apoteket i Abu Dhabi fanns det typ ALLT att få tag i
  • benjamin 040722
    Tullemi skrev 2010-12-03 16:50:54 följande:
    Är det en sån vagn som blir långsmal ihopfälld?
    jepp
  • benjamin 040722

Mileas mamma: tack, den från Babytravel duger gott. Vagen följer nog inte ens med tillbaka till Sverige igen, så jag behöver inte vara rädd om vagnen. Den är 5 år gammal och har varit med på många resor. Signe är dessutom 3 så den lär inte behövas mer efter denna resa

• benjamin 040722

dock har vi ingen babyproffsen butik kvar i stan. Men får fixa det i Sthlm om inte barnenshus är återförsäljare. Tyckte faktiskt BabyTravel såg smidig ut då den säkert går lättare att stuva undan då den inte används =)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)