Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Vi tänker åka till Thailand i sex veckor februari-mars. Barnen är då 3 mån och 22 mån. Vi har aldrig varit i Thailand tidigare så det är mycket att ta reda på nu!
* Vart ska vi åka? Vi är lite inne på Koh Samui men tar gärna emot andra förslag. Vi vill att det ska finnas boende med hyfsad standard att hyra för längre tid, fina stränder (så klart!) och möjlighet att gå på drop in-yoga. Annars har vi inte så mycket ambitioner när det gäller upplevelser utan vill mest slippa vinterkläder för barnen och få lite miljöombyte. Tar hemskt gärna emot konkreta tips på boenden man kan hyra för 4-6 veckor!
* Vilka vaccin behövs? Jag har inget gulsotsskydd från tidigare, kan jag ta t.ex. Twinrix trots att jag ammar nu? Och vad bör man ge barnen?
* Hur är det med insekter, är det mycket mygg även på mer turistiga ställen vid havet eller är det inget problem?
* Vilka flygbolag rekommenderar ni? (vi reser från Stockholm och vill förstås gärna ha så få byten som möjligt)
Hoppas nån av alla erfarna Thailandsresenärer i tråden har tid att hjälpa oss att orientera oss lite :)