• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

MrsMuffin skrev 2011-01-21 10:55:48 följande:
    Ngn som skulle kunna skriva ned lite avstånd...tex från Kamala till andra närliggande badorter? Från Kamala till Patong? Och så vidare. Har aldrig varit i Thailand så har NOLL koll.
    Från Kamala till:
    -Surin Beach: 5 minuter med bil
    -Patong Beach: 10-15 minuter med bil
    -Bang Tao: osäker, men gissar på 10 minuter med bil
    -Karon: 20 minuter med bil

Allt med vanlig bil och i bra trafik.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    fröken frida skrev 2011-01-21 19:32:11 följande:
    Usch läskigt med maneter! Jag försöker förtränga den biten..

Tack Mileas mamma för all bra info Hur länge är det ni stannar?
    Vi har varit här i snart 5 veckor och idag reser min man hem till Sverige för att jobba (kan inte vara borta längre) men vi (jag, barnen och min pappa) stannar i 3 veckor till. Ärligt talat så hade jag nog kunnat tänka mig att åka hem idag jag mä . Fast väl hemma så tänker man kanske: "jaha, varför ville jag hem till kalla Sverige då?"
    Hur som helst så åker vi hem den 12 feb.
  • Tullemi

Min man åkte mot flyplatsen för några timmar sen och jag lider av lätt separationsångest . Jag är ju inte ensam med mina 2 barn, jag har ju min far med mig, men ändå......
    Nu ska vi bara göra nåt vettigt med de 3 återstående veckorna, hrm.

• Tullemi

Läste just en resetidning där de hade varit på matlagningskurs på Klong Dao/Koh Lanta. Stället hette Time for Limes och det verkade toppenkul Dock inte sett nåt liknande här i Karon.

Annan verkligeht här: grannens flickvän som är thai och i behov av jobb..vi erbjöd henne lite "jobb" att roa våra barn. Givetvis med mitt eget huvudansvar, men lite avlastning med hennes hjälp. Men hon dök upp sent och var ledsen (trist så klart, har personliga problem) så det blev inget. Vi gav henne pengar ändå så hon kunde åka hem till sin by. Om den storyn nu stämmer, men skit samma, inga summor för oss.

• Tullemi

Vi har bryggare i vår lägenhet men tycker det är svårt att hitta "rätt" kaffe. Ibland hittar vi bra bryggkaffe för småslantar och sen på stormarknaden kostar det plötsligt 300 Baht/påsen....

En annan sak som jag tycker är bra (jag som har lite längre hår) är att ta med balsamspray/leave-in-conditioner. Mängden vatten som kommer ur kranen är inte alltid så stor.

• Tullemi

Nu kommer ni säkert tro att vi är knäppa men vi har bokat enkelbiljetter hem. Vi åker hem via Berlin på onsdag morgon. Vi orkar inte stanna i 3 veckor till *pust*. Semestern "dog" när mannen reste hem. Han kunde ju köra bil och moppe här, vilket vi inte kan/vågar så utflykter blir aningen mer besvärliga. Milea längtar hem och är sur ofta och jag tycker Karon känns trist efter 5 veckor. Och vi längtar hem helt enkelt.

• Tullemi

Vi har 3 pkt välling och 5 förp barnmat kvar om nån befinner sig i Karon och behöver lite barnkäk

• Tullemi
    ulligulli skrev 2011-01-24 13:39:47 följande:
    Är det någon som är i Phuket (Kata) nu och kan lugna mina föräldrar som åker imorrn. Enligt någon väderrapport de läst så är det bara moln och regn...
    Idag har det varit jättevarmt (36 grader skuggan). Nu på kvällen så kom det är rejäl skur med tillhörande åska, men det var väl över på 20 minuter. Efteråt var det lite svalare, det kvalmiga lättade lite.
    Vet inte hur det ser ut för kommande dagar. Ibland verkade som om det räcker med en störtskur för att prognosen ska visa "oväder"

Imorgon ska vi börja packa ner våra grejer, för minibussen kommer 5.30 på onsdags morgonen och plockar upp oss. Nu har vi dagsflyg hem och det bävar jag för eftersom Lucas är fullständigt ovillig att förbli sittandes mer än några minuter och det blir ju bara nån tupplur kanske, hua.
  • Tullemi

Vår sista dag i Karon. Klockan är 9 på morgonen och det ser ut att bli mulet idag. Får se vad vi hittar på denna sista dag. Måste i säng i god tid för vi ska upp kl 05 imorgon.

• Tullemi

Vi har nyss varit en sväng inne i Patong för Milea ville ha McDonald's och glass på Swensen's. Usch, vad jag tycker Patong är jobbigt. Så j-vla mkt folk, hög musik överallt, plotterkrafs överallt, folk som tjatar på en hela tiden.... Tur man inte bor där....orka.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)