-
bra idé! Jag kör på det om jag inte kommer på något annat :)Millans hustru skrev 2010-10-19 13:12:39 följande:Kan du inte scrappa ihop ett hemmagjort presentkort o ge henne summan i thailändsk vaulta i ett sidanband på presentkortet du gör? Kanske kul att få valauta? Skriv vad det är avsett för. kan ju också vara en snorklingsutflykt elelr något annat som ni vill göra tillsammans med henne tex?
-
formumet dit länken går är förövrigt helt fantastiskt bra!Tullemi skrev 2010-10-19 19:38:24 följande:Jag hittade lite info här. Jag har dock inte läst igenom svaren ordentligt, men jag hoppas du finner lite info iaf
www.thailandforum.se/index.php?topic=8607.0 -
och jag kan inte stava ikväll heller...Thegran skrev 2010-10-19 19:55:03 följande:formumet dit länken går är förövrigt helt fantastiskt bra!
-
okey, 13 dagar kvar till avfärd!
Vad tror ni om det här;
*vagn+myggnät
*flytväst
*hjälm
*vattenkokare
*solskyddskrämer
*solskyddskläder
*cherekringar
*alvedonsuppar
*örontermometer
*nezeril nässpray (till flyget)
*sårrengöring (har hemma så den får åka med)
*plåster (slänger med det också så man har)
*medel som lindrar klåda vid insektsbet o lätt solsveda
*nappflaskor
*nappar 10 st
*flaskborste
*välling
*lite blöjor
*kläder + solhattar
*blöjbadbyxor
*sele att ha i bkk
*reflex
det är vad vi tänkt till dottern...kan ha glömt något men tror jag fick med det mesta :) något jag bör lägga till eller ta bort?
Har med oss en del grejer till flyget också, men de ingår inte i packlistan :)
(hjälp, det blir ju massa packning! som tur är det inte allt så mycket plats... -
Tack för dina tankar!MissKaos skrev 2010-10-19 20:09:28 följande:Dom säljer säkert nappar där.. KAn man itne köpa det på plats? 10låter som om det kommer ta plats.. Jaghade kompletterat med Ipren om hon är stor nog. Det är "mer" effekt på dem och får hon hög feber är det bästa att ge varanna ipren/alvedon. Vätskeers är nog bra att ha med. En matningssked att ha i väskan är alltid bra (har jag här hemma om matbehöov uppstår oväntat/på fel plats. Ofta finns ju 7-eleven el dyl) Handtvättmedel?
Extra solskyddskärm till vagnen?
Hon använder bara en sorts nappar och vad jag har läst finns det inte likadana som vi har här i thailand. och nappar tar ju inte så stor plats :) vi tar med i överflöd, ifall några försvinner.
ipren, ska kolla vilken ålder de är ifrån. Vi har aldrig någonsin gett henne smärtstillande eller sådant så har rätt dålig koll. finns det suppar med, eller menar du att man ska varva med flytande?
tänkte bara ta med suppar o lita på att få tag i annat där om det behövs.
vätskeersättning har vi köpt, det glömde jag skriva.
matningssked skippar vi, hon äter helst med vanliga stora bestick, och hon äter samtidigt som vi äter.
vad menar du med handtvättmedel? typ handsprit eller för att tvätta kläder med? :)
handsprit har jag några flaskor hemma som får åka med. vanligt tvättmedel tar vi inte med, vi lämnar in på tvätt där.
solskyddsskärm skippar vi, hon kommer nog inte sitta så värst mycket i vagnen. -
just ja, solglasögon har vi o har redan packat ner :) tandkräm o tansborste har vi också köpt o lagt ner.winters skrev 2010-10-19 21:25:59 följande:Tessa, jag kan se ditt inlägg på bloggen!
Hon vi bokade Similan med pratade även om 1-2-1 call, eller något liknande, kan vara värt att kika på. Skulle tydligen finnas på 7-11.
Något jag tänkte på var solglasögon om hon använder det. Även nagelklippare, vi använder en liten fortfarande. Tandborste o tandkräm, fast det kanske är i eran packning! :)
Våtservetter, hur skulle ni göra med det? Något att dosera vällingen med om ni använder det.
Jag skulle oxå ha med haklapp, matskål o sked. Gröt kanske hon inte äter längre.
Tänker oxå på solskydd till vagnen.
Små påsar till blöjor o sånt ska vi ha med, brukar använda hundbajspåsar! :)
Vill gärna att Oscar ska ha sin tunna huvudkudde för när vi har bott på hotell hittills med honom har det varit väldigt höga och han sover ofta på mage. Så den får åka med, den får han ha på flyget oxå där han ska sussa sött!
Hur ska ni göra med stol, ha någon sack ´n seat typ eller chansa på att det finns?
våtservetter tar vi med något paket bara o köper resten där.
vällingmått tar vi med också. men hakklapp o sånt skippar vi nog. hon äter så pass bra att det eg funkar utan.
nagelklippare köpte vi i liten modell på lanta sist, så det ska finnas. man fick tom en sådan på köpet när man köpte batterier :)
bajspåsar kanske vi ska kasta ner...vi har hund så har en hel drös med rullar, använder de till blöjor här hemma också :)
hm. huvudkudde...vår dotter rör sig iof väldigt mycket i sömnen, o sover oftast med huvudet långt utanför kudden här hemma så kanske kan skippa det...är den för tjock kan hon nog sova utan.
vi tar med hennes favoritfilt (en liten villervalla) som hon kan ha på planet.
vi tar inte med någon sack ´n seat, har gett bort vår. dottern är nästan två (fyller i nov) och för stor för sådant. Hon sitter bra på höga barnstolar utan spänne/bygel och vanliga stolar så det oroar jag mig inte för.
tycker ni alltså att jag bör köpa solskydd till vagnen? jag tycker sufletten är rätt stor på vagnen, och tror inte att hon kommer sitta spec mycket i den. Vi kommer ju se till att skydda henne med kräm o kläder oavsett. -
tänkte bara påminna alla om att inte glömma att ta med sig servicekortet från försäkringsbolaget.
-
kom på att vi måste köpa en julgran innan vi åker! och stjärnor till fönstrena!
annars kanske de är slutsålda när vi kommer hem.
jisses, nu blev det ännu mer att göra :S
börjar känna mig smått stressad, har tenta nästa tors och en del grejer att göra hemma innan vi åker. -
vi betalar 1300 bath per natt under tiden på lanta, sen betalar vi mer de övriga veckorna.Ledilnaan skrev 2010-10-20 08:23:22 följande:500 svenska kronor per natt, låter mycket!?
-
åh,. har de fått in dem nu?Tullemi skrev 2010-10-20 12:31:20 följande:TessaG: idag var jag inne på Apoteket och beställde hem Vichy's läppcerat med spf 50. Det kostar 139:- men det får det vara värt.
Jag har fått info om att det ska finnas läppcerat med iaf faktor 45 i thailand, jag tror vi köper på plats.
eller, vet du hur lång leverans det är från apotekets sida?