Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Duplo
Favoriterna av pekböckerna
Tittut-lekar
Teater med några gosedjur
Sova
Vi är också igång med att boka. Någon som hittar bättre flygplatser på en annan site än skyscanner?
Flygplatser??? Menar så klart flygpriser!
Det är helt omöjlilgt att hitta tips på boende bakåt i tråden...
Vi ska resa reguljärt med tre små barn och har tänkt oss att vara huvudsakligen på Klong Dao på Koh Lanta. Men, vilket boende är att rekommendera. Vi kan inte bo så trångt i bara ett rum utan behöver iaf två rum eller två bungalows som "sitter ihop". Alternativt en lägenhet med två rum. Eftersom vi har tre små badfantaster så vill vi ha en pool också. Vi kommer stanna ungefär i en månads tid. Bra matställen i närheten tänker jag mig att det finns överallt.
Jag vill främst få era erfarenheter av boenden, ni som har varit där förr. Vilka är att föredra och ungefär vad har ni betalat. Ni är ju många som redan har bokat era resor och/eller har varit där förr.
Nu börjar det bli dags att boka för vår del, så jag är oerhört tacksam för all input.
mollos: Avresan bir antingen i början av januari eller mitten av februari.
Hur stora boenden har ni bokat?
Bokade du via deras hemsidor eller en bokningssite? Eller via e-post?
Vi har inget litet barn som kan sova i resesäng, däremot kan vi hysa sängplats för alla om det finns två dubbelsängar, alternativt en dubbelsäng och två extrasängar. Barnen är 3 år (tvillingar) respektive 5 år.
Peak: Kolla på skyscanner.se Även luftgrop.se och reseguiden.se är bra sökmotorer.
Spelar det ngn roll vilka veckodagarna man kommer för att få ner boendepriserna om man stannar längre (3-4 veckor)?
Är sugen på att boka flyg nu för att slippa råka ut för detsamma som Peak... Om nu de billiga priserna jag hittade för ett tag sedan finns kvar. *peppar peppar*
Tänker mig att boende får lösa sig...
Skyscanner har också så, om man klicka på "flexibel"
Karolina75: Usch så fruktansvärt sorgligt och meningslöst... Känns futtigt att bara kunna beklaga den enorma sorgen. Hoppas du kan få bra tips här av alla vana thailandsresenärer så att ni får en fin, läkande familjeresa. Själv har jag ytterst begränsade erfarenheter av Thailand än så länge.