• Flamma

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tullemi skrev 2010-08-15 19:35:43 följande:
    Dåligt: att det är höga vågor i havet vissa dagar, skräddarna och deras inkastare, lite chartervarning, ganska o-exotiskt

Bra: lagom stort, inte något störande nattliv (kan dock bero på var man bor), nära till shopping och andra stränder om man vill se sig runt. Kvällsmarknaden vid templet är lite rolig.

Tja, det är vad jag kommer på nu . När ska ni dit?
    Tack Den 3 December är det dags. Känns lite som att man får falukorv istället för fläskfilé, men men... Allt kan man inte styra över *surar* 
    MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma
    Tullemi skrev 2010-08-15 20:19:52 följande:
    Varför åker ni till Karon då? Eller jag menar....du vill hellre någon annanstan låter det som. Var det inte möjligt att boka annat resemål?
    Nej, det var inte resmålet i sej jag menade, utan att vi hade planer på att vara borta läääänge å så blir det bara 2 veckor. Jag tycker det blir roligt att kika runt lite  Sen är det ju inte sååå långt till Kamala där vi varit förr och trvis. Plus att vi ska flyga hem från Krabi, vilket innebär att vi kommer kunna vara nån sista natt evt i AoNang - vårat paradis
    MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma
    Karisma skrev 2010-08-15 20:25:50 följande:
    Tror jag börjar bli smått beroende av thailand, varje ledig stund så sitter jag och söker på olika ställen och ja allt möjligt om thailand.Skrattande

Någon som varit i Kamala/Kamala beach som kan berätta vad de tyckte om den orten?

Vi kommer vara i Thailand i ung 5veckor vi har bara inte bestämt var vi ska fara, Kamala är ett av ställena jag är lite nyfiken på.

Någon som har tips på någon som hyr ut hus där som är ärlig, vill verkligen undvika att bli lurad. Om möjligt. Tungan ute

/K
    Vi har varit i Kamala och tyckte det var jättemysigt, det är ju rätt litet och väldigt lugnt.
    MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma
    humlan l skrev 2010-08-15 20:31:50 följande:
    Flamma: 2 stränder nedanför Karon Ligger Kata Noi som är en pytteliten strand med bara en liten restaurang och endast en strand försäljare. Vi åkte dit med vår då 5 åriga dotter och trivdes väldigt bra. Bodde i utkanten av Patong men på den stranden ville vi inte vara med barn så vi tog oss iväg till stränderna runt omkring. Ett litet tips bara
    Tack =)
    MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma
    timoa skrev 2010-08-08 09:34:47 följande:
    halloj
    tänk att det fanns en hel tråd om thailan och småbarn, härligt
    ska åka dit i dec med min man och son (då nästan 2år), har ni ngt tips på ort/hotel??
    har aldrig varit där, än mindre åka på långsemester med en liten.....ska åka runt 6dec och vara borta i 2v.
    tacksam för alla tips!

Vi var i AoNang när Melvin var 19 månader. Tyckte det fungerade kanonbra! Men där är det ju Longtail båtar man åker varje dag.

Vi var i Kamala när han var 2,5 år, det tyckte vi åxå jättemycket om, lagom stort Har för mej att det är en liten bit efter Bangtao.

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma
    Karisma skrev 2010-08-15 20:36:56 följande:
    Har du tips på hus att hyra? Är det värt att laga egen mat till tex lunch/middag eller är det såpass billigt att man kan äta ute 1-2ggr per dag?

Visst är det skillnad på Kamala och Kamala beach eller har jag missuppfattat?

Tusen tack för ditt svar förresten. Skrattande

Vi bodde på hotell, åkte charter, Print Kamala. Det är nere på Kamala Beach, tror nog att det är samma sak, eller beachen är väl lixom vid vattnet

Nej, jag tror absolut inte att det lönar sej att laga mat, iaf inte för 2 veckor. Vi åt ute 2 ggr om dagen. Jag är typ konstant hungrig och jag älskar thaimaten

Har ingen aning om hus.... Har ni bokat reguljärt?

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma
    humlan l skrev 2010-08-15 20:43:50 följande:
    Jag hajar inte... Måste man åka long tail båt för att komma till nån strand om man bor i Ao Nang? Vi ska dit i februari men jag trodde hotellet vi bokat bara ligger 300 meter från stranden... Ska bo på Best Western. Har jag missförstått?
    Är det Best Western Ban AoNang? Ja, då blir det longtail till de vackra stränderna Det går dock att bada en bit längre bort. Men vi var aldrig där å badade.
    MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma
    timoa skrev 2010-08-15 20:53:31 följande:
    absolut, är helt novis på thailand, har alltid drömt att åka dit.
    så både orter (så man kan börja söka på hemsidorna) men även hotel-tips blir jag glad för

mileas mamma-jepp, jag förstod det
    Kata Noi- var det din rekomendation alltså? var bo där?

på det stora hela-vilken researrangör tycker ni är bäst på thailan, fritidsresor eller ving? eller annan?
    Vi varit jättenöjda med fritidsresor
    MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma

VAD är egentligen skillnaden mellan att åka reguljärt och att åka charter ?? Jag vet ju att man bokar boende själv vid reguljärt, men jag tror ändån inte jag har fattat hela poängen

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma
    Thegran skrev 2010-08-15 21:33:41 följande:
    När jag flygit charter har man fått betala extra för ganska mycket, som mat, dryck, snacks etc (kan tillägga att jag aldrig flygit charter till asien utan enbart andra destinationer)
    på rejuljärflyg ingår allt.

på en del plan skiljer sig även benutrymme etc åt.

Okej, ja vi betalade tydligen extra denna gången för att få, vad det nu var. Sonen säger att vi ska åka med det första planet till Thailand

Det gäller med andra ord att ha koll på vad man får för pengarna när man flyger?

MELVIN -05 & MEYA -10
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)