Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
www.phuketportalen.com/Nai_Yang_Beach.php
ingen som funderar över oroligheterna i Thailand?
Nyss hemkomna från kompisar som i sin tur har ett kompispar, där frun är thailändska, de åker absolut inte till thailand som läget är nu. De som jobbar statligt har tydligen ingen lön och man kan bli stoppad av trafikpolisen och få betala böter även om man varit laglig. Man är väl knappt utanför dörrarna....
Så nu vet jag inte hur vi ska göra
Det vet jag faktiskt inte... Men vi skulle ju ha mellanlandat i Bangkok och där är det nog oroligheter.
Fast det har ju vart oroligheter iaf 2 av 3 gånger vi har åkt. Och vi har inte märkt nåt....
Jag känner egentligen inte heller det, men eftersom frågan kom upp idag så är det klart att man tänker lite på det.
Kostar det mycket mer att åka med Thai? Vi har hittat reser med dem ca 2o ooo:- för 2 vuxna, 1 barn och 1 bebis 4 veckor i december.... Tyckte det verkade jättebiilligt...?
Det är Arlanda-Phuket lr Arlanda-Krabi - samma pris ca, med mellanlandning i BKK. Med Thai, hittade på destination.se.
Blev lite kortfattat, satt med trött bebis i famnen
Vi har kollat 30 nov-28 dec på www.destination.se. Det kostar strax över 2o ooo:- för oss. Då är det flyg direkt från Arlanda till BKK och sen flyg till Phuket eller Krabi, det kostar ungefär lika mycket. Allt är med Thai och med ganska så kort restid.
Det fanns resor där man typ skulle sitta i Berlin i 8 timmar, men de resorna kostade lika mycket eller mer... Hade ju lätt betalat ett par tusen extra för att åka kortare resetid.
Mileas Mamma: Hur gammal var Milea när ni var nere? Fick hon några speciella sprutor innan dess?
Så, då var en 2 veckors resa bokad till Karon. Blev vad det blev, när saker och ting inte alltid är som man tänkt sej. Får väl hoppas att vi råkat boka lite fler veckor, som du Mileas Mamma
Vad säger ni om Karon? Bra och dåligt? Vad bör man se???