• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2010-12-08 07:04:04 följande:
    SOL på Lanta, och vaaaarmt!
    Det enda man orkar är att hänga vid poolen, eller i havet.

Inne för lite lunchvila, ska snart väcka barnet och äta lite lunch innan vi badar igen.

Imorgon tar vi båten till Krabi och fredan morgon flyger vi till BKK för att tokshoppa hela helgen. Underbart!
    Ojoj, vad tiden flyger iväg. Snart ska ni åka hem och många i tråden har redan kommit hem. Jag behöver nog inte oroa mig att våra 8 veckor går långsamt och att det blir segt. Börjar du få hemlängtan, Tessa?
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Winters: det var MissKaos som var nyfiken

Är det nån som har sett att om det finns Ella's Kitchen ekologiska fruktpuré i Thailand? Den modellen som man kan liksom suga ut innehållet tänker jag på. Jag har hört att det ska finnas men det vore trevligt att veta . Barnen tycker så bra om den (av nån konstig anledning, blä).

• Tullemi

9 dagar kvar - YEY . Jag har börjat kladda på en packlista äntligen. Sent för att vara mig

• Tullemi
    molnen skrev 2010-12-11 12:08:31 följande:
    Någon som köpt galsögon i Thailand ,,är det billigare ? vad kortar det ?
    Jag vet bara att det är billigare, men inte hur mycket tyvärr. Både min man och pappa ska fixa glasögon nu när vi åker till Thailand iaf.
  • Tullemi
    passau skrev 2010-12-12 07:54:39 följande:
    3dagar sen är vi nere
    Vi har en vecka kvar, men just nu känns det bra att ha några dagar "tillgodo" eftersom dottern ligger med hög feber och hosta. Hoppas vi andra klarar oss.
  • Tullemi
    hag7 skrev 2010-12-12 09:20:40 följande:
    Det sånt som man oroar sig för , har hört att det går vattkoppor här men just nu vill jag inte ha det .Vi åker ju till Goa om ca 2 veckor o sen ska vi ju till Thailand.
    Men samtidigt hur ska man kunna skydda sig?
    Det går inte att skydda sig . Vi har haft dottern hemma från förskolan eftersom magsjukan har härjat där. Så vi har varit mest hemma men ändå har hon blivit sjuk nu, fast inte magsjuka utan kraftig förkylning. Har vi otur så blir vi andra kassa lagom till avresa.
  • Tullemi
    MiniPyret skrev 2010-12-12 17:53:45 följande:
    Vi ska 2 veckor till  Lanta och 2 veckor till Karon beach
    Har samlat på mig massor med tips om Lanta men känner att jag inte vet mycket om Karon. Någon som har några tips att dela med sig av?
    Åker om 3 1/2 vecka och har redan resfeber!
    Vi åker till Karon om 1 vecka och vi har varit där förr. Är det något speciellt du undrar?
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-12-13 11:42:40 följande:

hemma i sverige. underbart!
    flyget gick jättebra.

nu ska vi vila!

Välkomna hem
    PS: har glömt fråga dig om stiftet spf 50 var bra?
  • Tullemi
    MiniPyret skrev 2010-12-12 20:57:28 följande:
    Jag är jätteintresserad om du har tips på utflykter.Öar man inte får missa mm
    Oj utflykter har vi varit ganska dåliga på att göra. Vi har testat andra stränder (Kata Noi, Surin och Nai Harn) och vi åkte runt Phuket lite en dag. James Bond Island-utflykt blev vi bjudna på när vi förlovade oss, men det var rent skräp tyvärr. Phi-Phi var OK men inget ställe jag åker  tillbaka till. Vi vill gärna testa Koh Raya denna gången - får se om det blir av dock
  • Tullemi
    Lycka 1 skrev 2010-12-13 16:01:49 följande:
    Vart kan ni rekomendera oss att åka till på Phuket?
    Om man vill bo där det är ganska lugnt, skönt och fint? Alltså inte Patong el liknande.

Jag har en vecka kvar att spendera men vet inte riktigt vart vi ska .
    Vi ska flyga hem från Krabi flygplats så vi vill inte vara allför långt norrut.
    BangTao är tydligen väldigt fint och lugnt, men verkar bestå mest av resorter och ingen riktig thailändsk by (eller hur jag ska förklara...).
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)