• Peak

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

elinaehn skrev 2012-10-28 21:54:45 följande:
    Peak ang converse så hittade jag i affären nära mcd i vintras men bara till vuxen.
    Thegran skrev 2012-10-29 07:28:10 följande:
    babyconvese är nog svårt att hitta. Inte sett små converse i thailand i huvudtaget, inte ens i conversebutiker.

Tack för svaren! Synd att det inte finns till barn och baby också. Hade nog varit uppskattade presenter!
  • Peak

Vad surt det är att hitta samma flygbiljetter som man bokat 2000:- billigare nu... Skrikandes

• Peak

Nån som kan rekommendera en vädersajt/väderapp för Thailand- khao lak?

• Peak

Vad har ni för kläder när ni reser? Man vill ju inte släpa på vinterkläder! Jag vill känna mig sådär chic som alla andra kvinnor ser ut när de flyger men nä när det gäller resa med flyg känner jag mig alltid som något katten släpat in i jämförelse ;) jag är rätt klädintresserad annars! Vet helt och hållet ett lyxproblem och jag bryr mig eg inte alls vad andra tycker om mitt utseende, så osäker är jag inte ;) men hoppas nån förstår känslan. (som när man kanske klätt sig lite sportigt/bekvämt och så kommer alla andra i fina tunikor etc då kan jag känna mig sååå trist) Min man har byxor man kan ta av benen på, sonen hade det förra gången men nu hittar jag inga till honom! Jag funderar på chinos och sen ta med shorts i handbagaget.

• Peak

Kollar väder för Khao Lak i YR-appen, stämmer det verkligen?? Regn varje dag ju!

Ni som är i Thailand nu eller åker snart måste rapportera lite väder! Blir ju nojig nu ;)

• Peak
    winters skrev 2012-11-08 10:19:35 följande:
    kolla windguru.com, den stämde väldigt bra när vi var där
    Fattar inte riktigt hur man tyder den Skäms
    Smilla75 skrev 2012-11-08 14:30:31 följande:

Vi åker till Lanta på lördag men har varit två veckor i mae Phim (rayong) nu. vi har bara haft sol. regn någon natt och en kort skur en dag på eftermiddagen.
    Skönt att höra!!

Hur är det med uppblåsbara djur etc till vattenlek, är det dyrt i Thailand? Nån som sa det men vad är "dyrt" då?
  • Peak
    MiniPyret skrev 2012-11-09 14:46:04 följande:
    Uppblåsbara djur är dyrare än hemma! I år ska vi komma ihåg att ta med oss hemifrån istället. Jag minns inte riktigt vad vi betalade nu när vi var nere, men jag vet att det var mycket dyrare än de jag köpt hemma!

Ok tack! Vill minnas att sonen fått en sån där krokodil som ligger i kartongen...ska bara hitta den då ;) tack för svar!
    Neosmama skrev 2012-11-09 16:28:49 följande:
    Badfantasten: man väl inte 30 dagar när man åker över till Malaysia? Det är väl 15 dagar man får?

Jo det blir det väl automatiskt när man åker ur landet!? Du får ju 30 dgr när du kommer!
  • Peak

Ja jag blir också nojig över vädret! Överallt man kollar efter prognoser verkar det ju bara som att det är regn! Vill bara ha en massa sol i 4v!!

• Peak
    Smilla75 skrev 2012-11-15 09:32:45 följande:
    Vi har haft tre bännheta dagar på Lanta nu utan något regn.
    Barnen har en hel del myggbett. Två har problem med öronen efter mkt badande (extern otit) simproppar kan vara bra att ha med hemifrån. Myggmedel är bättre köpa här till små barn, finns tex Johnsons gröna flaska och citronellaoil.
    härligt med bra väder trots att det ser ut som regn på varenda prognos!

Är det billigt med myggmedel i Thailand, och är de bra? Jag får myggbett som 5-kronor när jag är där oftast!

Någon som har tips på simproppar, sonen fick öroninflammation sist vi var i Thailand, han var mest under ytan tror jag! Köpte på apoteket nu, men när vi provade var de för stora! Några tips?
    Dessa köpte vi (strl Small och sonen är 6 år)
    http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=245042

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)