lolliepopsie skrev 2011-01-13 14:09:35 följande:
Rayong beach Novotel!!
På stranden där kan ni hyra båt med "kapten" och under dagen besöker ni 4 olika öar,lunch ingår!!
Och dryck obegränsat!!
vi besökte sköldpaddsön,paradisön med snokling,en annan lite mindre ö för snorkling & till sist Koh Samet!
Underbar dag!
"Classic Forest restuarant" MÅSTE ni besöka...en restaurang mitt i djungeln med svarta svanar,god mat,toppen service!! En upplevelse verkligen!!
Jag skulle nog tipsa om att shoppa i bangkok eller kanske ta er till Pattaya?
Finns en rad olika marknader i Ban phe...de är en upplevelse att gå på dom!
Om ni tar er till Rayong Beach..tippsar jag om "Kim`s restuarant" finns både vid vägen utanför Novotel & på stranden...Strax efter "kims" ställe på stranden finns en annat matställe...Uppbyggt på bambu..Toppenmat!!
Där kan du även beställa pannkakor,och på "kims" finns meny på svenska..där kan ni även hyra bil med chaufför...
Att ge till barnen skulle jag tipsa om fisk...Våra barn på då 6,7,3 åt den...Likaså nudlar med kyckling/räkor...Stekt ris med samma tillbehör..det finns en massa mat som inte är stark som barnen kan äta...Jag gillar inte stark mat & åt all mat....
Förutom min sambo som tog soppor som gjorde att de kliade i öronen för att de var så starka
Visst pratar du om Novotel som ligger mellan Ban Phe och Mae Phim? Det är där som Kims beach ligger på båda sidorna om vägen. Vi åt där vid stranden och havet var så underbart ljusblått och vackert som alla resebroschyrer visar. Vi åt även vid vägen en dag då barnen skulle rida på elefanten som fanns på baksidan av restaurangen. Tyckte sydn om elefanten för den såg verkligen inte fräsch och frisk ut men dotterna som fick rida var lycklig. Vi parkerade vår moppe med sidovagn på det hotellet och gick igenom när vi skulle till Kims beach- HIttade ni det hotellt via nätet? Vad kostade det?