• Ancilla

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Här vill jag också hänga med. Vi tänker åka i november och stanna 3 veckor. Letar och letar var man kan finna  flygstolar till vettigt pris. Thai flyger ju på tidig eftermiddag och vill vill gärna åka på kvällen så att barnen kan sova på flyget. Sedan vill vi helst åka nonstop men kanske får man ta att det blir en mellanlandning. Sedan tycker vi att det är svårt att veta om man skall boka nu eller vänta på billiga priser som det brukar bli på resor i oktber till och med december ( innan jul).

Ancilla

• Ancilla
    Tullemi skrev 2010-03-30 15:51:46 följande:
    Vart ska ni?
    VI vill helst till Koh Lanta men öppen för andra förslag beroende på pris. Vi åkte med vår tjej för 2 år sedan med Fritidsresor till Centara på Kata beach Phuket , ett fyrstjärnigt hotell för endast 14500 2 veckor för alla tre. Tjejern var då 1,5 så för henne betakade vi endast 300 kr. Antar att vi aldrig kommer att hitta ett sånt bra pris igen och helst vill vi inte till Phuket men kostar det 30000 till KOh Lanta och 15000 till Phuket så kanske det blir Phuket igen. Min man funderar på att göra en ögonoperation där och det är ju halva priset mit här hemma så vi får väl ärkna med det i budgeten. Kan tillägga att min man kan thai så han är inte ett dugg orolog för att göra operationen där i stället för här hemma. 

Ancilla
  • Ancilla

Benjamin, kan inte du berätta vilka boenden ni fått för 300 kr per natt med frukost och pool. Jag är jätteintresserad av tips.

Ancilla

• Ancilla

Någon som vet om det finns sjukhus på Koh Lanta eller måste man åka långt om något skulle hända?

Ancilla

• Ancilla

Hejsan! Jag undra om någon här åkt med Aerosvit Airlines till Thailand?
    Det har ju otroligt bra priser nu i sommar även om man hekst vill åka när det är regn, rusk och blåst här hemma. Både jag och min man söker jobb till hösten så det kanske blir svårt att säga att om vi får jobbet så vill vi vara lediga 3 veckor i november.

Ancilla

• Ancilla
    Smilla75 skrev 2010-04-16 19:00:59 följande:
    Nej, men vi har bokat dem till november!
    Smilla, vad fick ni betala för biljetterna då? När på dygnet går planet från Sverige?
    Vi vill gärna att planet går så sent som möjligt för jag vet ej hur vi skulle klara en 3 åring och en 1åring om man åkte på morgonen.

Ancilla
  • Ancilla

Tessa G, jag har också sett att det finns JÄTTEBILLIGA biljetter i sommar, man blir bra sugen. Att åka själv vuxen med en 1,5 åring kan ju bli bra men kan också bli jobbigt. Förra gången var vår tjej 1,5 år och vi hade att göra både hennes pappa och jag.

Ancilla

• Ancilla

Centara på Kata beach är ett JÄTTEFINT hotell och har ni lägenhet är det perfekt för barnfamiljer. Vi prioriterade det sist vi var i Thailand och bodde där. Vi köpte faktiskt hem frukost och åt innan vi gick ner och badade. Poolerna är jättefina men det är en anings längt till stranden. Man springer liksom inte tillbaka för att hämta något man glömt men poolerna kommer vi aldrig att glömma.

Ancilla

• Ancilla

OM man åker när det inte är högsäsong brukar det finnas jättebilliga resor till Centara på Kata beach. Maj 2008 var vi där i 2 veckor och fick en lägenhet med två rum öfr endast 14500 för oss tre. Då var tjejern bara 1,5 år så vi betade bara 300 för henne. Vi kunde inte avstå detta prisa fast det var väldigt varmt. Skulle gärna åka tillbaka till hotellet men skulle vilja att det låg närmare stranden. I Khao Lak var vi också på en tvådagarsövernattning. Det är väldigt litet och inte så många resturanger så vi var glad att det bara var 2 nätter även om hotellet och poolen var underbar. Sedan finns det ju m¨nga beacher man kan åka till och vi valde nog inte den bästa.

Ancilla

• Ancilla

Vi köpte reseväskan från Babytravle som var väldigt mycket billigare än orginal till vår Mc Claryn ( har glömt stavning) men den var väldigt dålig kvalitet. Den var helt sönder när vi kom fram med flyget. När vi skulle åka hem fick vi köpa plast på flygplatsen och plasta in den för att allt skulle hålla ihop. Hade dock inte velat betala 500 kr för en orginalväska,

Ancilla

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)