Alyssa skrev 2010-08-17 13:40:03 följande:
Där ser man! Våra kommer också vara 7,4 och sen en 1åring.
Funderade på svenska skolan för dottern som är 7 men vi kommer bara att vara där i 4 veckor så jag vet inte om hon får gå där och sen så är deras avgifter ganska saftiga men jaghar för mig att det ska vara gratis om man betalar skatt i sverige. Så är det för svägerskan iaf.
Måste kolla upp det närmare annars så får vi ha lite undervisning hemma så att hon hänger med kamraterna i sverige.
Har ni redan bokat era biljetter? Vart och vilket pris? Vi har kollat Jade, Jordenresor och Thailandresor men priserna för nästa år är inte släpta än så vi väntar nog till slutet på året innan vi köper om vi inte hittar något bra pris innan.
Förra ggn vi åkte betalade vi 5600kr/pers när vi bokade i november inför mars resan.
Jag tror man kan få med sig skolpengen i vissa fall om man flyttar utomlands och är borta lite längre, men för en semesterliknande resa har jag uppfattat att det inte är möjligt, så vi har inte ens försökt.
Men visst kostar det en del. Vår 7-åriga tjej ska gå 10 veckor i Svenska skolan (Sanuk) och vår 4-åring (också en tjej) har vi efter lite funderingar och råd från andra också valt att låta gå i förskola där, mest för den sociala delen med aktiviteter och kompisar och så. Det finns också en barnklubb som kan passa om man är där lite kortare tid på semester, den är lite billigare har jag för mig.
Vi har bokat biljetter med Odenresor, med Thai. Tyvärr är en tremånadersbiljett dyrare än en enmånadsbiljett av någon anledning, och vi kunde bara tänka oss att flyga direkt mellan Köpenhamn och Bangkok, sen är det anslutningsflyg till Krabi. Priserna är mycket högre än förra gången vi åkte, och det har även varit en prishöjning hos Thai sen jag började kolla på detta i våras. Så för oss fem går det på ca 37 000 inkl skatt.