Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
www.sunmate-shopen.se/
Någon som vet om det finns någon riktig affär att handla i på Koh Lanta? Jag menar där man kan fylla på med blöjor, ersättning och sånt där, eller måste man ge sig iväg till Phuket eller Krabi?
Ska du vara på svenska skolan? Mina barn går där för fjärde året nu.
Jag tycker också LB känns lite mer thailand än KD men för oss passar KD bäst och det är ju härligt att kunna gå på stranden och köra vagn där. Jag upplever den ändå inte mer turistig är LB trots allt, det är förvånande att det inte händer mer. Sjözigernarna får bo kvar och det finns små bungalows med.
Om du gillar turistställen som Where Else så pröva stället nästan längst ned på stranden, med en longtail båt utranför där barnen leker. Härligt och med halva priset på dryck 16-18. Själva har vi nu tillbringat kring 6 månader på KD så vi hittar våra guldkorn,
Har tyvärr inte varit på Khao Lak. Men en kollega till mig som åkte en månad med två småbarn var på både Khao Lak och tre andra ställen, och de tyckte att Koh Kho Khai var bästa stället på hela resan. Det är inte så långt från Khao Lak. Bara en tanke.
Jag tycker själv mycket om när det är väldigt vacker omgivning, gärna med dramatiska klippor och så, därför tycker jag att Railey är något man inte borde missa. Det var härligt för barnen där, lugnt på stranden, inga bilar, roliga grottor och så. Skickar med en bild
Det finns en del om resmålsalterntiv innan i tråden också. Min favorit är Railey, och jag tycker även Ao Nang är bra. Har hört mkt gott om Koh Kho Khao med småbarn också. Vi var även på fler ställen med barnen, t ex Kata på Phuket, och jag vet att man tycker olika men jag kan inte rekommendera det alls jämfört med de andra ställena. Hör av dig om du undrar något speciellt.