• Acefi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Nackdelen med charterbolagens flygstolar är att man bara får vara borta 30 dagar och att de är ganska dyra.

• Acefi

TomMon: Ett par vänner här på Koh lanta ska checka ut imorgon och ska bo en natt i krabi. De har två barn och vill gärna ha pool. Har du något i bakfickan som du rekommenderar?hälsningar från Summer house på lanta

• Acefi

Tack för tipsen, tyvärr krånglade internet så jag inte kunde kolla svaren innan de åkte... Trist! Men jättetack i alla fall!

• Acefi

Zirup det är mycket enklare att ha hela resan bokad och klar. Då checkar man in bagaget i Sverige hela vägen och slipper check in i Bangkok.

• Acefi

Zirup: såg att du hade en fråga men den kan jag tyvärr inte svara på. Vi har alltid bokat hela resan på en gång, men kolla med finnair om de kan hjälpa dig ifall ni vill boka om/lägga till en resa.

Våra barn gick på sanuks barnklubb 2011 och det var toppen. Det började 8.30 vill jag minnas och så hämtade man barnen vid lunch, då fick vår minsta lite lugn på förmiddagssovet och de stora fick lite av de rutiner de är vana vid hemifrån. Ang barnpassning så vet jag ingen som testat det, men jag tror att jag sett lappar inne på Lanta Mart i Saladan.

• Acefi

Vi bodde på Chada i en månad -09, fina rum och härlig frukost, men galet opersonligt och trist. Det ser finare ut på bild än det är när man väl är där. Rekommenderar då hellre Noble House väggivägg med Chada och vill ni ha barnen i eget rum kan man titta efter bungalows med connecting door som ex DR har.

• Acefi

Hej, är det någon här som flugit med Turkish? Positivt och negativt?

• Acefi

Tack för svaren! Har ni flugit med andra bolag till bkk också? Vi har bara åkt med thai tidigare och har tyckt att deras service mm varit bra, men nu är det sån enorm skillnad på priserna och då dök turkish upp som ett alternativ.

• Acefi

Jo vi gillar också thai :), har åkt finnair en gång och de fick problem med planet i Helsingfors så vi missade anslutningsplanet i bkk. Gillade inte varken deras service eller flygplan. Testade också aeroflot för en herrans massa år sen, vilket äventyr!! Gillar man vidriga toaletter, äcklig mat och billigt pris så blir det full pott!

• Acefi

Skrev ju att vi bara åkt thai tidigare, men det är sen barnen gjorde entré.

• Acefi

Våra har varit runt åtta månader när vi tagit med dem på div långresor, det skulle säkert funka tidigare.

• Acefi

Ingen här som rest med Aeroflot de senaste åren? Jag reste med dem -99 och det var inte ett dugg kul. Skabbiga toaletter och allmänt otrevligt. Nu har vi dock sett att de har nya plan. Någon som sitter inne med lite erfarenheter och vill dela med sig?

• Acefi

Peak: Jag hänger ff kvar här :) och vi funderar också på resa i dec-jan. Har bara kört Koh Lanta med barn än så länge, har varit nere 4 ggr i 1-2 månader åt gången. Denna gången tänkte vi ev stanna ett par dagar i Bangkok och sen kanske vidare till Koh Samui där vi var innan kidsen kom. Frågan är om vi kan hålla oss ifrån underbara Lanta... Vart ska ni? Vilka har ni fått pris på Thai av? Vi har löst visum hemma efter vi bokat biljetter.

• Acefi

Peak: Det låter som ni fått ett jättebra pris. Vi har alltid fixat allt själva och kollar på flygresor.se bl.a. Hur är det i Khao Lak? Är det båtar på stränderna som låter mycket? Försäljare? På Lanta är det ju "fridlyst" så inga bananbåtar eller sarongförsäljare så långt ögat når och det är så himla skönt :). Sist vi behövde visum åkte vi ambassaden, bor i Sthlm, nu vet jag inte hur det funkar. Vi gillar Klong Dao på Lanta och där finns många bra boenden i alla prisklasser. Vi har testat Chada och Summer house. Vet att många gillar Noble House, Southern och DR. På Lanta kan man hitta på mycket, åka till andra stränder, besöka Monkey School, hänga i "stan" Saladan, barnen hittar kompisar, göra båtutflykter med snorkling/dyk - njuta!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)