• Acefi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Mawe123: Såg att ni skulle hyra hus på Lanta, var på ön ligger det? Får man fråga vad ni betalar? Vi ska åka ner nu i okt två veckor och sen igen feb-mars och vill gärna hitta ett hus för tvåmånadersvistelsen. Åker med tre barn, 4 år, 2 år och en som nu är snart fem månader. Har inte bokat något än så länge till feb-mars, men är inne på sas.

Vi var nere en månad -09 och längtar tillbaks!!

• Acefi

Myran2007: Vad kul, vi ska också dit då! Har inte bokat än, men planen är att var där 1 feb-31 mars ungefär. Vi har tre barn med oss, en tjej på som blir fya om några veckor en som på 2,5 och en lillskrutta på som då kommer va 10 månader!

Vi åker ner två veckor i oktober också. Vart ska ni bo? Vi var nere en månad -09, bodde då på Chada. Denna gången har vi varit inne på hus men det känns inte optimalt om man tänker på att barnen ska hitta kompisar, så det blir nog resort ändå.

• Acefi

Mawe123: Bodde ni på southern lanta när sonen sprang in i glasdörren?

• Acefi

Var mest nyfiken då vi bodde på Chada feb -09 och hörde ryktas om en sån olycka och om att det skulle behövas en helikopter på ön. Det kanske rentav var er vi hörde talas om..?

• Acefi

Hej Babanoos, kom hem från Lanta igår och på Lanta Mart finns alla sorters Nan.

• Acefi

Nja, hur tillgången på nan är i BKK vet jag inget om. Det jag saknade dock var ersättning på tetra, mycket bekvämt ibland Solig.

• Acefi

Parfymfria våtservetter säljer de på apoteken på Lanta för 250 baht.

• Acefi

Det är 72 st i en våtservettsförp, samma som hemma tror jag... Vi var nere nu och bokade Lanta summer house hela feb, mars får vi se vad vi hittar på. Har bekanta som bott på summer house i två omgångar och varit mycket nöjda. Vi har hängt där en del när vi varit nere, de har babystol så vi har ätit några luncher där och lekt i poolen när våra bekanta varit där samtidigt som vi, helt ok ställe. Vägg i vägg med Laguna på ena sidan och DR på andra.

• Acefi

vi har bara betalat en depositionsavgift för vårt boende i förskott.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)