Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Blöjor finns oftast att få tag i på 7Eleven!
Och det finns på Koh Lanta ( i Ban Saladan till exempel), i Khao Lak, på Phuket, i Ao Nang etc...
Blöjor finns oftast att få tag i på 7Eleven!
Och det finns på Koh Lanta ( i Ban Saladan till exempel), i Khao Lak, på Phuket, i Ao Nang etc...
Hej alla!
För mååånga år sen nu var det jag som startade den här tråden (under nicket Kaffekopp) - då hade jag inga egna barn men var en van Thailandsresenär.
Nu har jag äntligen en egen liten parvel som ska följa med i vinter. Vi kommer att åka i februari/mars i en månad och han kommer då att vara 4,5 månader gammal.
Nu vill jag ha era tips!
VAD behöver jag ha med? Han äter bara ersättning (NAN) - och har tänkt packa ner en liten vattenkokare och termos till att fixa maten med. Men vad behöver jag mer tänka på?
Ni får gärna inboxa mig (kikar inte in här så ofta längre).
TACK på förhand och god fortsättning!!
www.facebook.com/groups/458320610891136/
För er som hänger på Facebook finns en grupp där för de som reser till Thailand med barn - kika in vettja :)
Tjingeling allihopa!
Snart bär det av här för 9:e året på raken. En månad i värmen. Första gången med liten bebis dock. Spännande! :)
Eftersom jag startade den här tråden för måååånga år sen nu så har jag också gått vidare och startat en Facebookgrupp där man kan lägga in packningslistor - komihåglistor etc för "Thailandsgruppen - vi som reser med barn" - kika in där också vettja!
Puffar ännu en gång för den här gruppen på FB för er som har Fejjan.
Där inne finns samlade dokument över sånt ni behöver packa, tänka på etc.
Välkomna in dit också!
Vill bara puffa lite för Facebookgruppen (eftersom det var jag som en gång för måååånga år sen startade just den här tråden som nu har några år på nacken och tusentals inlägg) :)
Kika gärna in här om ni har Facebook - där finns packningslistor och en massa annat smått och gott :)
Välkomna! Och så klart fortsätt hänga här också ;)
Kram kram!
Hejsan!
Är det någon som vet om det går det att få tag på ersättnig och barnmatsburkar i Ao Nang? Blöjor har jag förstått att man lätt får tag på?