Inlägg från: benjamin 040722 |Visa alla inlägg
  • benjamin 040722

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Det finns bara ett hus som "vårt" men agenten har fler andra hus. Vi betalar ca 11500 för en månad men då står huset nästinpå stranden och vi har egen pool och städerska =)

• benjamin 040722

Någon som vet vad det kostar att åka båt mellan Koh Lanta och phi phi? Hur länge tar det ca?
    och vad kostar det att åka sen vidare från phi phi till Phuket? restid?

Skulle gärna vilja besöka vattenlandet på Phuket =) Någon som varit där?

• benjamin 040722

ska pröva googla på priser och tider =)

Men finns det något annat bolag att flyga inrikes med än air asia?

Flamma skrev 2010-08-18 20:56:04 följande:

splashjunglephuket.com/

Här har ni vattenlandet

Har du varit där?
    Karisma skrev 2010-08-18 20:53:14 följande:
    Oj va billigt, är det litet? Har du någon hemsida att länka till? Skrattande 
    Ja det är ett bra pris och vi är där över jul och nyår =) Huset ligger på västra sidan vilket iofs inte är lika dyrt som på östra. Jag har inboxt dig. Vet inte dock hur sort huset är i kvm. Ett sovrum, badrum, och kök och vardagsrum i ett (öppen plnlösning) Det ser rymligt ut på bilderna men det är ju svårt att avgöra iaf =)
  • benjamin 040722
    Thegran skrev 2010-08-19 06:46:19 följande:
    Triangelkuddar är underbara! :)
    Ja, vi ska till BKK tre dagar (två nätter) på hemvägen för att shoppa!
    Vår tjej gillar som tur är vagnen, hon är van att hänga med på shoppingrundor (5 tim på gekås för några veckor sen, och hon sa inte ett knyst!) så jag hoppas BKK också fungerar fint! Vi har bokat boende alldeles intill köpcentret där vi vill shoppa mest, och har pool på hotellet så ivärsta fall får hon och sambon hålla till där ;)
    Vilket hotell har ni bokat? Vilket köpcenter är det ni ska till?
  • benjamin 040722

Då var sthlms resan oxå bokad, skönt! En mindre sak att ta tag i =)

Riktigt billigt blev det oxå, alltid välkommet!

• benjamin 040722
    Thegran skrev 2010-08-19 14:51:31 följande:
    Har bokat Centre Point, Petchburi.
    Den mesta shoppingen är väl tänkt att ske på Platinum, men ska besöka fler ställen också.
    tack =) Ska kolla in det
  • benjamin 040722

Bara 2 veckor kvar tills vi sitter på planet påväg mot Bangkok och sedan koh Samui! Underbart!

Allt ät ordnat, men vi har ännu inte hittat något boende för den första natten i Bangkok. Det är svårt att hitta boenden som tar 4 personer Någon som har några förslag? Vi kräver ingen speciell standard då vi ordagrant bara ska sova där

Hur är det att boka via sawadee? Asiaweb? Någon som  har testat de? Har det fungerat?

• benjamin 040722

Tack för svaren =) På vägen hem har vi nog beslutat oss för Centre point sukhumvit 10. Bara jag får svar ang 4 personer

• benjamin 040722
    MissKaos skrev 2010-11-28 20:19:00 följande:
     Åh, nu längtar jag ännu mer till vår resa
    benjamin 040722 skrev 2010-11-28 14:12:31 följande:
    Bara 2 veckor kvar tills vi sitter på planet påväg mot Bangkok och sedan koh Samui! Underbart!

Allt ät ordnat, men vi har ännu inte hittat något boende för den första natten i Bangkok. Det är svårt att hitta boenden som tar 4 personer Någon som har några förslag? Vi kräver ingen speciell standard då vi ordagrant bara ska sova där

Hur är det att boka via sawadee? Asiaweb? Någon som  har testat de? Har det fungerat?
    Jag älskar Samui HAr varit där 3 ggr, var ska ni ba? Vi brukar boka boende genom att leta på sawasdee och sdan ringa från mobilen 1 dag (eller samma dag) som vi kommer. HAr då en lapp med mig med namn på hotellet och tfnnr. I BKK har vi bara bott bra. tycker det behövs eftersom stan är så intensiv och varm. Vi bodde vi floden sist men ÅH nu minns jag inte. Återkommer när jag kommer på namnet på hotellet det var så trevligt. Och de hade en underbar pool. Och man kunde åka på middagstur med båt på floden. Vackert, och trevligt med god mat och det fläktade skönt.
    ska kolla upp det =)

Vi har hyrt hus på Koh Samui, en månad. Vi kommer bo på stranden Lipa noi. Därefter åker vi över till Koh Lanta och spenderar ca en månad därikring inkl Bangkok innan hemresa =) Inget är bokat efter Koh Samui. Det tar vi när vi är där nere.

Härligt med ngn som varit så mkt på Koh Samui, kanske lite tips på vad vi inte får missa
  • benjamin 040722
    babanoos skrev 2010-11-28 23:02:32 följande:
    Vi har bokat ett hotell nära flygplatsen i Bangkok första natten
    www.booking.com/hotel/th/paragon-inn.html?lab...
    De har trippelrum, och man kan säkert få en extrasäng. Kan berätta på torsdag/fredag hur det var där :)
    Tack det såg jätte fint ut! Jag väntar på rapport
    Thegran skrev 2010-11-29 01:04:37 följande:
    Då har ni bokat samma kedja som oss iaf :)
    fast ett annat hotell bara.
    Vi har inte bokat ännu, men det lutar åt det hotellet. Tyckte om att de hade ett lekrum =)

Nu var iaf hotellet för bröllopet bokat och jag känner mig mkt nöjd =) Idag blir det att leta hotell i Bangkok och försöka att bestämma oss. Sen packa och invänta avresa! såååå vi längtar
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)