Inlägg från: benjamin 040722 |Visa alla inlägg
  • benjamin 040722

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Smilla75 skrev 2010-04-01 19:37:21 följande:
    Har aldrig hört talas om. Klong Dao är en strand, den har inget annat namn.Vi har nog inte samma syn på vad som är medelklass.
    ? Jag sa aldrig att den hade ett annat namn, jag nämnde en annan strand och att boendet även har en bit av klong Dao (som jag fattat det va vad som skrivs på deras sida, men jag kan juh iofs förstått det fel  )

Det är mkt möjligt att vi inte har samma syn på vad som är medelklass boende, vad vet jag som bor i koja och tycker att lappkåta är lyx

Det ser dock onekligen mysigt ut och frächt med det mesta man kan tänkas behöva. Men skenet kan juh bedra har inte varit där än...
  • benjamin 040722
    Lycka 1 skrev 2010-04-02 07:40:58 följande:
    Nu är resan bokad!Det blev inte två veckor som planerat utan det slutade med tre veckor! Härligt! Första veckan ska vi bo i Khanom, hade aldrig hört talas om det tidigare så det ska bli spännande. Andra veckan på Kho lanta och den tredje veckan har vi inte bokat något än. Tips på var vi ska åka då?
    Härligt =) vad blev det för alt? Bokade ni hotell och allt eller bara flyg?
  • benjamin 040722

Är det någon som har ett bra boende att rekommendera alldeles nere på Koh Samuis syd spets? max 800/natt

• benjamin 040722
    Pernilla75 skrev 2010-04-03 10:29:26 följande:
    Bara på norra delen av ön... Mae Nam hette stranden och vi hyrde en tvårumsbungalow (ett rum med ac, ett med fläkt) precis på stranden. Den kostade 100kr/natt men det var iofs 10 år sedan så priset har antagligen gått upp.
    det lät sjukt billigt kommer du hiåg vad stället hette? vi kommer stanna på norra delen av ön först i närmare en vecka... sen bär det av neråt för en vecka
  • benjamin 040722
    Jensa1973 skrev 2010-04-03 10:46:06 följande:
    Nej jag får verkligen bara 10% rabatt av resorts i mars...Trodde det skulle kunna prutas på dessa priser
    trist! =(
  • benjamin 040722
    resemamman skrev 2010-04-03 12:15:19 följande:
    Vi har bott här: www.samuiorchid.com/Ett smått galet ställe med ett tiger zoo, akvarium och mycket djur på anläggningen. Två stora pooler och egen strand. Boende från 1800bath/natt inkl frukost. Gratis inträde till alla shower och akvariet. Dvs en hel del för barnen att göra... Vi var nästan de enda hotellgästerna - tror det berodde på att stället ligger lite off långt söderut på Samui.Om man har pengar och vill lyxa så är detta ställe underbart: www.kamalaya.com, ligger några minuter längre söderut än Orchid...
    Tack för tipsen, har sparat dem =)

skulle dock behöva komma ännu mer söderut åt vänster men om jag inte hittar ngt bra alt kan samiorchid vara ett alt i några nätter iaf =) Vilket rum valde ni?
  • benjamin 040722

Någon här som varit på Koh tao och kan rekommendera ett boende

• benjamin 040722

Det var ingen som varit på Koh Tao? Bara det boendet som saknas och det på phi phi 

Fick samtal av min kära familj som är på Lnata nu, dem har det underbart, men varmt Jag lääängtar!

• benjamin 040722
    am76 skrev 2010-04-07 21:11:56 följande:
    vi var på koh tao 3 nätter för att sambon ville dyka, bodde på koh tao resort. Bra hotell, jätte stort rum, trevliga egna uteplatrser, egen utedusch mm, fanns pool men faktiskt första o enda stället vi inte använde poolen. Riktigt god prisvärd mat och mkt barnkär personal ! Stranden var väl "sådär" i thailandsmått mätt.  
    Tack ska genast kolla upp det =)
  • benjamin 040722

vi hade tänkt att ta med båda barnen in grotten, är det överkurs eller vad? Tänkte använda en badring till dottern och sonen får ha simdyna

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)