• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tullemi skrev 2011-12-25 18:37:25 följande:
    IMG_0818.JPG

Cape Panwa för 1år sen
    fint, ska bli spännande att byta vyer på onsdag!
    Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2011-12-25 18:34:22 följande:
    Jag säger: skippa Premium Outlet!

Oki, får se vad det blir, men jag tror nog att vi hoppar den!
    Oscar 091001
  • winters
    brommamaria skrev 2011-12-25 19:22:42 följande:
    Winters, vad snällt av hotellet att hjälpa er så låter som ni har det riktigt bra! Sportaffären i jungceylon hade inga pyttestorlekar när vi var där för ett par veckor sedan, letade efter 22-25.

ja det var ett erbjudande vi inte kunde motstå, alltid kul att få prova något nytt och med så mycket bonusgrejer blev det inte så svårt!

i dag är det strååålande sol och klarblå himmel här i khao lak!  
    Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2011-12-26 08:18:53 följande:
    Ja, då ligger GBG inte så långt efter då: klarblå himmel och..tadaaaa....7 grader varmt hahaha.

haha, ja det är ju nästan same same, har helt glömt att det är jul hemma, man blir bortskämd fort! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    TomMon skrev 2011-12-26 12:34:13 följande:
    Det var jag som tipsade om Lotus i Krabi, där finns Converse för barn. Samma butikskedja som i Phuket, men butiksinnehållet kan variera.

Då ska jag kika där iaf, kommer du ihåg vad de kostade?
    Oscar 091001
  • winters
    Emsan1990 skrev 2011-12-27 15:10:43 följande:
    Hejsan! Jag skall åka till thailand den 23januari och vara där i 3 veckor med min dotter på ca 20 månader och resten av min familj. Vi har bara bestämt ett ställe vi skal till och det är koh lanta. Täntke vl stanna 5 dagar eller någonting där men nu till min fråga, vart tycker ni att man skall åka vidare? =) vi landar på phukets flygplats.

/ Emma
    khao lak tycker jag att ni kan testa, det är ca 1 h 15 min från Phukets flygplats. strålande fint där nu!
    Oscar 091001
  • winters

Längtar tillbaka till Thailand när det är grått o dassigt här hemma! Skrattande Sista dagarna i Cape Panwa var kul att få se något nytt och stället växte. Är enormt backigt, men hotellet hade gratisbuss till hamnen, men även på hotellområdet var det klurigt med sulkyn. Till stranden var det ett litet rälståg som Oscar älskade att åka! Skrattande Några dagar var det toppen där, max 1 vecka om man gör många utflykter och åker in till Phuket o shoppar.
    På Tesco lotus hittade jag inga Converse till barn, och det var utplockat med vuxenstorlekar även på Central festival, men det blev några par med i resväskan ändå! Skrattande

Oscar 091001
  • winters

Har oxå UV-kläder från PoP o Ullared, O har aldrig bränt sig under kläderna så att säga! Skrattande

Oscar 091001
  • winters
    Millans hustru skrev 2012-01-02 10:00:29 följande:
    berätta mer om hur ni hade det!! Har tänkt på er!
    det var precis så härligt som vi tänkt oss och vädret var mycket mer stabilt än förra året, eller ja, förrförra nu då! Skrattande

vi var nere och åt vid nang thong bay resort en kväll, mums, missa nu inte det när det ligger så nära ert hotell!

sport dome sålde ff converse till vuxna, men det var väldigt utplockat i storlekarna, de skulle få påfyllning efter vi åkt hem, så resten köpte jag i phuket där det iofs oxå var utplockat.

åk till koh tachai, vi bokade på vårt hotell o de åkte med love andaman, jättefin tur, såg du bilden på Oscar därifrån? det var 2 båtar där den dagen och stranden är ca 800 m = kolugnt! tror det max får vara 3-4 båtar per dag.

om ni åker till marknaden i bang niang åt vi jättegod mat på restaurangen hill tribes som ligger några hundra meter åt nang thong från marknaden på andra sidan vägen.

åh vad avis jag är på er som har resan framför er, njut för oss oxå! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Millans hustru skrev 2012-01-04 19:41:06 följande:
    åh vad kul med dina tips!! fian är lite anti att göra heldags båtresa o jag vill helst göra två! similan och koh tachai. var det heldag på båten mestadels när ni åkte?  berätta gärna mer om den båtresan så ska jag locka henne allt jag kan!

är lite nervös för att åka själv med dottern men tänker njuta o se till att resan blir underbar! skönt att vi varit en gång förut till thailand för jag är itne alls lika orolig för det där med vad man ska ta med. visst köper jag lätt myggmedel, shcmpåo/balsam/solskydd/lotion på plats? täntke packa lite lättare den här gången...

marknaden är jag nyfiken på!! skriver ner alla tips som komemr i min väg här.!    
    det tar ca 1 timme till koh tachai och något längre till Similan, är det lite mer sjö, eller som i år baksjukesjö som de kallade det Skrattande på vägen dit så tar det lite längre tid. säg att man kanske är på ön vid tio, sedan valde vi att stanna på stranden hela dagen men man kunde även följa med båten på två snorklingsstopp runt ön, kanske var 45 min på fm o 45 min på em, men det var som sagt valfritt. sedan äter man lunch på ön och åker hem runt halv fyra kanske. till hamnen var det nog 20-30 min i bil från vårt hotell.

absolut kan du köpa det på plats, vi brukar ha med och lämna kvar i stället så kan man fylla utrymmet med shopping i stället! när vi var på någon restaurang och myggen kryllade fick vi någon myggsprej med citron som verkade hemskt effektiv, glömde att kolla efter den sedan i butik, kostade 150 baht stod det på flaskan.

ja marknaden är värd ett besök, ta gärna en lördag då det tydligen är den stora marknaden.
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)