• Tullemi
    winters skrev 2010-11-08 12:36:32 följande:
    Kollade upp lite shopping och stötte på den här annonsen om det var någon som var ute efter lite priser på barnsaker:
    www.bigc.co.th/bigc/file/page_img/4952.jpg
    Ojoj, det var billig saker - och kul att kika på . Men ack så vidriga saker Skäms fast det skulle väl funka just under semestern om det kniper....hua.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    winters skrev 2010-11-08 15:03:34 följande:
    Näe, det var ju inte riktigt svensk stil på allt! Skrattande Men jag tänkte på resesäng t ex för 170 kr om det var någon som inte ville/kunde ta med sig på flyget och inte hade på hotellet, då svider det ju inte i plånboken...
    Absolut. Kan hända att vi köper en sulky till Milea på Big C så det är jättebra att det finns billigare ställen
  • Tullemi
    Trucalling skrev 2010-11-09 14:38:42 följande:
    vad ska man vaccinera sig mot och sin 3 åring då man ska vara i thailand i 2 veckor?
    Twinrix (alt. Havrix).
  • Tullemi
    winters skrev 2010-11-09 20:47:45 följande:
    Tessa, eller någon annan som är där nu, vad sover era i? Har lagt fram några korta pyjamasar och en lång till flyget, eller ska jag ta fler långärmade?
    Byter ni till pyjamas på flyget? Låter jobbigt. Obestämd
  • Tullemi
    Heeso skrev 2010-11-09 20:59:41 följande:
    Jag har bara med mig korta pyamasar till min lilla och nattlinnen till den stora. Endast en långärmad att ha på flyget. Men man kanske skall ha fler...tänker på myggen....men så är det ju det där med värmen oxå...svårt...hur gör ni som redan är eller har varit där??? Värmen kontra myggen?
    Som ni kanske förstod av min förra fråga, ang pyjamas på flyget, så använder våra barn inte pyjamas alls i Thailand. Jag tror att de skulle krevera om vi försökte ta på dem plagg på natten. Eller nåt med lång ärm för den delen. Men vi har haft tur och inte blivit bitna av myggen och då är det lättare att säga så.
  • Tullemi
    Heeso skrev 2010-11-09 21:19:18 följande:
    Men om man har AC på rummet är det inte bra att ha pyamas då? Fast vi får väl se hur det blir.
    Fast vi har "lärt" oss att ha den på väldigt låg/hög (+) temp.....Alltså inte kallt alls, menar jag Det är fortfarande varmt som en ljum svensk sommarnatt i vårt rum, annars riskerar vi att bli förkylda. Men givetvis tar vi på barnen en tröja eller dylikt om vi någon gång kör lite kallare på AC:n.
  • Tullemi
    Kitty baby skrev 2010-11-09 23:21:31 följande:
    Hej,någon som vet om det finns tillgång till barnmat i t ex Patong/Phuket. Är rätt säker på att det t ex finns butiken Carrefour (stavas det så?) som är franskt och då kanske det finns barnmat Nestle där? Någon som vet?
    Vi har handlat i just den butiken när vi var där sist (2008) men då hittade vi inget som vi kunde köpa. Eller det fanns alltså burkmat men jag vet att vi tyckte att det var mysko innehåll. Men vi hoppas på ett nytt sortiment detta året. Vi kommer handla där igen
  • Tullemi
    lyckoliv skrev 2010-11-10 10:25:46 följande:
    Hej,
    vi reser till Krabi och Koh Lanta med en 1-åring och en 5-åring i januari. i har bokat första veckan på Noble house på Koh Lanta. Är det ågon som har bott där eller vet något positivt/negativt om stället?

Tar alla med sig flytvästar och hjälmar till barnen? 

Är det enkelt och smidigt att ta sig från Krabi stad till Koh Lanta. Ser att det går båtar men blir osäker på vad som är smartast. Ska man förboka sådant?

Vi ska iofs inte till Lanta , men ang din fråga om hjälm och flytväst så blir svaret NEJ. Vi tar inte med det. Vi har inga direkta båtutflykter inplanerade heller, ska väl nämnas.
  • Tullemi

37 dagar till avfärd och idag har vi äntligen tagit de sista sprutorna och lilla Lucas har fått sina 2 också. Nu är vi redo!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)