• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Millans hustru skrev 2010-11-03 09:15:36 följande:
    Vi vaccinerade oss med twinrixspruta två igår o passade påatt fråga om dukoral. Fick veta att (enligt vaccination direkt ) så kan man som turist inte drabbas av kolera.Risken är typ noll, menade de bestämt. om vi däremot vill ta dukoral mot turistmage tyckte de var en smaksak... Har ni hört samma?
    Vi fick samm info förra veckan, plus att hon antydde att det va slöseri med pengar att ta det.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    winters skrev 2010-11-03 12:49:32 följande:
    Vi har både spacebags (lite dyrare, men med garanti) från Mekonomen och billigare från Clas Ohlson. Det är bra med lite olika storlekar, tror att de från CO kostade 49 kr för två.
    Jag var precis och handlade de på Clas Ohlson. Bra bra . Nu har vi 4 st i olika storlekar (1 var). Hade 2 innan från smartasaker.se.
  • Tullemi

Vi köper de flesta hygienprodukter i Thailand istället för att släpa med, men vi ska vara borta i 8 veckor så vi blir ju ändå tvungna att köpa sånt där. Jag tar dock med mig vissa speciella saker hemifrån som tex ett spraybalsam som jag gillar, hudvård och....ja det var väl det
    Vi blev hemskickade från vaccinationskliniken i förra veckan för det hade inte gått exakt tid mellan twinrixspruta 2 och 3. Vi var där 2 veckor för tidigt. Segt.

• Tullemi
    Millans hustru skrev 2010-11-04 09:32:13 följande:
    visst kan jag få tag i vabnligt schampoo o balsam samt duschkräöm t.ex. på koh lanta? någon som vet prisnivå för sånt där? är det hutlöst dyrt kanske det är värt för oss att ändå ta med för ett par veckors resa...
    Var på Lanta vet jag inte, men vi ska ju till Phuket och har ju tex Boots där vi kan handla. Minns inte om det var speciellt dyrt, tror inte det dock.
  • Tullemi
    Heeso skrev 2010-11-04 13:27:21 följande:
    En fråga: Kan man köpa vin på Lanta? typ rosé eller så. Hade varit trevligt att ha på balkongen på kvällarna...funderar på att köpa med en bag in box på flyget men bara om det inte finns att köpa...
    Vin är dyyyrt i Thailand. Tur att jag inte gillar det
  • Tullemi

Heeso: HepB smittar genom olika kroppsvätskor, men risken är bli drabbad är tydligen ganska liten. Fast det beror ju på hur man spenderar semestern, det finns säkert de turister som ligger i riskzon ( de som lever lite vilt & farligt kan man säga).

• Tullemi
    hag7 skrev 2010-11-06 10:10:02 följande:
    Visst kan det ju vara myggor o sånt men vi har varit i Thailand 4 ggr o det värsta som har hänt är myggbet men det finns det ju medel mot.Vi har anv Johnssons mygg olja o den har funkat bra även för oss.
    Samma här. Har inte sett speciellt många insekter. Har haft större problem med skalbaggar och getingar i Grekland och givetvis mygg där med.
    Thailand har varit ovanligt insektsfritt för oss . På kvällarna har vi sett några Geckos och det är typ allt.
  • Tullemi

Ni kanske vill diskutera Indien vid sidan av denna tråd? Oskyldig

• Tullemi

pram Pack har jag sett i 2-3 barnbutiker här i göteborg. Priset är 1595-1695 kr.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)