Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
timoa skrev 2010-08-15 20:53:31 följande:
absolut, är helt novis på thailand, har alltid drömt att åka dit.så både orter (så man kan börja söka på hemsidorna) men även hotel-tips blir jag glad för
mileas mamma-jepp, jag förstod det
Kata Noi- var det din rekomendation alltså? var bo där?
på det stora hela-vilken researrangör tycker ni är bäst på thailan, fritidsresor eller ving? eller annan?
Vi har valt Charter och Phuket sidan för att:
1. Inga flygbyten, man slipper både Bangkok o Amsterdam.
2. Korta transfers (1-1,5h timme) och då slipper vi själva leta upp taxi när vi kommer fram.
3. Har inte varit där förrut och var sugen på det då det ska vara väldigt vacker där, men även för att det finns mer skugga på stränderna än på många andra orter.
Koh Samui gillar jag, men det är mer "stök" där. Och man måste byta till inrikesflyg för att ta sig dit. Krabi är "meckigt" för man måste ut med båt till bästa stränderna varje dag. HELT ok när vi var två vuxna, men med barn? Njae.. Kho Phangan: För besvärligt att ta sig dit: Vackraste jag har varit hittils i Thailand. HuaHin: INte så kul strand tyckte vi. Kho Tao Med för besvärligt att ta sig till även om det skulle vara ok när man kom dit.
Så tänkte vi. Funderade på att tagit flyg med charter o bokat hotell separat men det blev billigare såhär. Och då slipper vi krånglet. Och bara man bor där man har tänkt sig och det finns AC och Pool är jag nöjd!