Inlägg från: stockrosen |Visa alla inlägg
  • stockrosen

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Är det ingen som är sugen på phi phi.....?
    Själv ÄLSKAR jag Phi Phi även om det är väldigt turistiskt! Men jag gillar den där "easy going" atmosfärern. Fast det är en del festande där förstås.

• stockrosen

Nu blir jag helt förvirrad...behöver man visum till Thailand???
    har för mig att jag åkt dit utan det tidigare...........

• stockrosen
    Mileas mamma:
    vilken lång semester du får nu . Din man kommer bli så avundsjuk på er som får stanna kvar.... .
    Vart är det du ska bo ? *har redan glömt*
  • stockrosen
    Smilla75 skrev 2010-07-13 11:49:22 följande:
    Efter 30 dagar.
    Okej. Men kan man inte söka det på plats? Vid gränsen? Så är det i många andra länder...men kanske inte i thailand
  • stockrosen
    Tullemi skrev 2010-07-13 13:30:37 följande:
    Vi ska vara i Karon Beach.
    Hela tiden? Låter lite länge på ett och samma ställe. Fast det blir säkert kanonbra ändå
  • stockrosen
    winters skrev 2010-07-16 17:29:36 följande:
    Vi har bokat charter med Fritidsresor, två veckor i Ao Nang och sedan två veckor i Khao Lak. Vi betalar strax över 30 000 för två vuxna och en 1-åring och då flyger vi non-stop och bor på fina barnvänliga resorter vid stranden med stora poolområden.

Vi bokade samma dag resorna släpptes i december till 15 nov-15 dec, en vecka senare var den kombinationen slutsåld, har aldrig sett den resan igen, så det var skönt att vi fick bokat eftersom vi visste vilka hotell vi ville bo på.

Vi räknar med att göra av med 1000 kr om dagen, men som någon sa så kostar det ju att vara hemma oxå, och när man är på semester vill man ju känna att man är på semester! :)
    Men vilket pris!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    HELT OTROLIGT billigt. Sånt hittar man inte nu!
  • stockrosen

Ja, jag får säga det att jag har börjat tänka om helt.
    Först tänkte vi flyga reguljärt och besöka Ko Samet, Koh Chang osv.
    MEN nu när jag ser hur smidigt det är att flyga charter så funderar jag på det istället. Visserligen så är man inte fri då, dvs vi kan inte åka omrkring hur vi vill men å andra sidan skitsamma....vi har ju ett litet (1,5) barn med oss och lär nog inte vilja kuta omkring på samma sätt som förr...Sen kommer vi inte kunna vara borta lika länge heller...men det är bara 2 veckors skillnad.....Så nu funderar vi på något hotell i Phuket istället. Men de billiga hotell ligger på Patong och jag är inte förtjust i patong......

Koh Lak känns lite dött om man skall vara där i 29 dagar....
    Skall kolla upp fritidsresor också men deras hemsida fungerar inte lika bra som vings om man skall vara borta 4 v....

Sen vill jag helst åka från Göteborg men det är bättre priser och fler avgångar från stockholm.............

• stockrosen
    Flamma skrev 2010-07-18 20:07:29 följande:

ingen som funderar över oroligheterna i Thailand?

Nyss hemkomna från kompisar som i sin tur har ett kompispar, där frun är thailändska, de åker absolut inte till thailand som läget är nu. De som jobbar statligt har tydligen ingen lön och man kan bli stoppad av trafikpolisen och få betala böter även om man varit laglig. Man är väl knappt utanför dörrarna....

Så nu vet jag inte hur vi ska göra Gråter

Jag som oroar mig för "allt annat" är inte orolig för just detta. Har varit nere i riktiga söder i thailand när det var oroligt (det har vart oroligt där i många år) och åkt mellan lastbilar fulla av män med K-pistar och vart på småställen där vi inte sett någon annan turist  men det har tvi tvi ta i trä alltid gått bra. Fast det klart att om läget förändrats så gissar vi på att UD kommer avråda från att åka. Vet inte vad som gäller om man bokar reguljärt flyg...har man rätt att avboka då?????? Någon som vet????
  • stockrosen
    Tullemi skrev 2010-07-18 21:41:17 följande:
    Vi hyr privat. En bekant äger ett hus med 4 lägenheter, varav 3 uthyres. Du kan få en länk om du är intresserad.
    Du får gärna länka mig om du villl .
  • stockrosen
    ELLEoClara skrev 2010-07-18 21:51:48 följande:
    Vad tyckte ni bra? dåligt?
    Vi har åkt med Thai två ggr men utan barn.
    Tyckte att de var mysigt. De var så vackert klädda och maten var god.

MEN jag har också åkt med Malaysian Airlines och de var ännu bättre. Egna skärmar i stolarna, och bättre service överhuvudtaget. Skulle jag välja mellan de två så hade MA vunnit.

Tycker inte heller att Thai är såååå bra att det är värt att punga ut 5-8 tuser kr mer MEN då har jag inga andra bolag än Malaysian Airlines att jämföra med heller. Nu tittar vi på Etihad Airways (men det är för många byten) och de gamla vanliga bolag som Sas, Lufthansa och dyl. Kan bara säga att SAS, lufthansa, KLM har dåligt rykte om man går in och läser på Reseforumet.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)