Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Bokar du hemifrån Sverige förutsätter dem att du är en rik falang och då slår de på REJÄLT på priset. Men boka några nätter så ni slipper stressa runt, utan kan kolla och jämföra i lugn och ro.!
Nu måste jag fråga er en sak. Skitlöjligt kommer ni tycka men jag måste.
Jag har en liten tös på ett år och trots att jag vart i Thailand många ggr innan jag fick barn så blir jag harig när jag fått barn.
Hörde senast häromdagen att 70% av alla streptokocker bakterier är multiresistenta i Asien och att det finns massor av sjukdomar som de små kan råka ut för. Annan bakterieflora etc.
jag VET att man kan råka ut för massor av "skit" här hemma också men man utsätter de små för lite större risker därnere trots allt (denugufeber, salmonella, värmeslag och annat). Jag skulle gärna vilja komma iväg till Thailand i höst (okt-nov någongång) men jag blir jätteharig
Är ni inte rädda? Eller hur tänker ni?
Detta är absolut INGEN KRITIK utan mer en oro som jag bär med mig nu när jag planerar vår resa.
sitter i lite pengafunderingar, igen.
vad tror ni om 40 000 i fickpengar (mat, transport, utflykter, shopping) under 6 veckor?
vi är två vuxna och en tvååring.
slå man ut det per dygn blir det väl en 800 kr ungefär, vilket är mycket pengar. Men det handlar ju inte om 800 kr dag, utan utflykter, slutshoppingen i bkk och så ska ju rymmas där i.
Har möjlighet att överskrida budgeten, men vore skönt att ha ett litet hum om vad vi ska satsa på att ha kvar när vi kommer hem :)
förövrigt; har någon koll på om det går att hyra vanliga cyklar på Lanta?