• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Idag har jag och dottern varit och tagit första omgången Twinrix. 1000 kr för oss 2 och vi ska ditt 2 ggr till, hua. Sen trooor jag att lillkillen ska få MPR-sprutan iaf -  så det blir en fin nota för detta: 3500:- Men det är ju ett måste så.......

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Ancilla skrev 2010-04-26 20:37:34 följande:
    Vi köpte reseväskan från Babytravle som var väldigt mycket billigare än orginal till vår Mc Claryn ( har glömt stavning) men den var väldigt dålig kvalitet. Den var helt sönder när vi kom fram med flyget. När vi skulle åka hem fick vi köpa plast på flygplatsen och plasta in den för att allt skulle hålla ihop. Hade dock inte velat betala 500 kr för en orginalväska,Ancilla
    Vår väska höll iaf förra resan, får väl som om den klarar av nästa då....
  • Tullemi
    MammanZ skrev 2010-04-27 10:27:14 följande:
    En fråga till er proffs på vagnväskor som verkar finnas här  Är det någon som har haft en Carena Easy i babyproffsens väska? Funderar på en väska nu när vi ska resa till thailand i vinter, och babyproffsens verkade ju ha ett bra pris. Den norska väskan verkar ju bra, men den kostar ju nästan dubbelt så mycket som jag köpte vagnen för!
    Har för mig att Carenan inte har samma mått ihopfälld. Vi hade en Easy förr och den är klumpigare än tex Chiccon, som blir långsmal när man fäller ihop den. Det blir väl inte Easy'n om jag inte minns fel.......?
  • Tullemi

Barn under 1 år får inte Twinrix.
    Twinrix till vuxna/äldre barn ska tas 3 ggr: 0 - 1 - 6 månadersintervaller.
    Vi betalar 450:-/barn och 530:-/vuxen och per tillfälle (Göteborg).

• Tullemi
    winters skrev 2010-04-28 13:18:02 följande:
    Vår son kommer att vara 13 ½ månad när vi åker, de ska lägga upp ett vaccinationsprogram på BVC så att han hinner få allt han behöver innan vi åker. Kanske är ett gränsfall med twinrix då, behöver de bara en dos innan man åker och de andra är för att få ett långt skydd, eller behövs två? Får han havrix i stället, eller gäller samma för det? Tänkte att det är bra att veta lite om det är så att vi får välja mellan dem...Min man o jag har allt vi behöver, behöver bara fylla på med Dukoral och det har jag förstått att Oscar inte får eftersom han inte är 2 år.
    Milea fick en spruta Havrix innan avresa och då var hon 9 månader. I ert fall så borde ni kunna ge er son Twinrix. Det hade jag valt före Havrix, lika bra med skydd mot både HepA och HepB.
    2 doser innan avresa ska man åtminstone hinna med - vad jag hört iaf.
    Dukoralen ska vi också strunta i inför vår dec. resa.
  • Tullemi
    Malin A skrev 2010-04-30 12:54:59 följande:
    Angående vaccinationer: Vi har vaccinerat vår 13 månaders med twinrix den är godkänd från ett år. Man ska hinna med två vaccinationer innan avresa.Vi betalade 280kr för barn och 650 för vuxen.
    Det var billigt med 280:- för barn ju . 650:- för vuxen var lite dyrare (+110 än vad vi gav.
  • Tullemi

Jag har aldrig varit på Koh Lanta och jag vet att alla pratar gott om ön, men.....alla dessa svenskar som åker dit....hur kul verkar det då? Kanske praktiskt om det är viktigt att barnen ska hitta kompisar tex men annars tycker jag det är den negativa saken med Lanta, det lockar inte alls att ha massa svenskar runt omkring sig. Att det är mycket turister gör mig inget (ska ju själv till karon så.. .

• Tullemi

Och jag som äälskar att ligga i en solstol med parasol jämfört med att ligga på en handduk i sanden, haha . Sååå många jet skies är det faktiskt inte heller . Men visst är stränderna i Karon/Kata ganska så omysiga, jaaa.

• Tullemi
    Thegran skrev 2010-04-30 19:33:09 följande:
    jag är inte mycket för att ligga på stranden i huvudtaget :) men en strandpromenad, kika på snäckor, bada lite o bygga sandslott går bra ;) men bara ligga, då får jag spader och miljoner myror i badbyxorna :)
    Ja, där håller jag med dig. Jag går långa strandpromenader och sen löser jag korsord (åldersvarning) för att bara ligga är ju sååå trist.
  • Tullemi

Oj, det låter som om det skulle kunna bli oroligheter i Thailand senare i år, i samband med valet.  Men vet ju aldrig. Vi flyger ju iofs inte via Bangkok så om det blir protester osv så kaaaanske vi slipper det.....*hm*.
    Hemskt det låter att man bara är orolig för sin resa och inte bryr sig om läget i Thailand *harkel*.....

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)