• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

livet från ljusa sidan skrev 2010-10-20 17:06:40 följande:
    Heeso: Ja nu när jag tänkte efter kom jag ihåg det :) usch för lång latensfas, jag hade riktiga värkar i 2,5 timmar så jag hann knappt in..  det var bara förvärkar innan..

Jag har en sulky, en bugaboo bee men jag tänkte att det kanske inte går att köra i sanden...men man kanske inte gör det ändå? Jag fick precis veta att min kompis hade fått ett uv skydd till den som jag gärna fick låna så det kanske får bli den ändå.... jag ahde tänkt att köpa en UJ ändå men mina kompisar sade att jag var gaaalen som skulle ta med en sprillans vagn till thailand!

men kan man öppna maclaren på sidorna? för det vet jag inga vagnar som kan? 
    Vi tar med oss Bee'n, men vi kör aldrig vagnen i sanden. Inte för att det inte går utan för att vi aldrig har behövt göra det. Men det hade nog inte gått med Bee'n ändå
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Jag har aldrig varit med om att de delat på ett sällskap vid platsplacering. Jo, ev med en gång emellan, men inte att man får sitta på helt olika ställen.

• Tullemi
    Thegran skrev 2010-10-21 06:51:31 följande:
    Hej alla, om ni inte har koll på alla larmnummer som gäller, så kommer dem här!

Polis  191
    Sjukvård 1669
    Brandkår 199
    Turistpolis 1155

Kan ju vara bra att lägga i telefonboken!
    Men gud vad bra! Detta har jag helt glömt av att skriva upp på min lista ju. Tack!
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-10-22 06:45:54 följande:
    9 dagar kvar till avresa idag!
    och har ungefär hur mycket som helst att fixa innan.

Men det får vänta, idag är det kalasförberedelser hela dagen! Ska in och be apoteket ta hem läppcerat med spf 50 också.
    Men vad kort mine jag har då......måste ju in och hämta mitt Vichy . Tack för "påminnelsen".
  • Tullemi
    Ancilla skrev 2010-10-21 23:07:09 följande:
    Det beror ju lite på vad ni skall göra. Vi åkte omkring ganska mycket och tänker göra det denna resa också så vi tar absolut bara resevagnen och mini cityn som blir extremt liten ihopfälld. KÖpte en stor bag på Stadium förra veckan för 99 kr och vagnen gick ner i den om jag tog bort hjulen. En väska som var för just en sådan vagn skulle kosta typ 1599 kr i en babyaffär så jag är riktigt nöjd med min bag. Skall snurra runt lite brun tejp runt om så att allt ligger stadigt. Lycka till med vagnplanerna.

Ancilla
    Jag vågar helt enkelt inte låta min Bugoboo Bee resa i en enkel väska denna gången. Chicco blev sned vid den senaste resan (på ditvägen dessutom) och det var ju lite jobbigt. Jag hoppas innerligt att Bugaboo's vagnväska ska hålla vagnen hel och fin. Och som sagt tidigare, så får vi tillbaka en hel del när vi säljer väskan vidare sen. Det blir ju givetvis dyrare än 99:- i slutändan men det är det värt för oss.
  • Tullemi
    Smilla75 skrev 2010-10-22 09:59:12 följande:
    Det finns finare stränder men de räcker absolut till. Sanden är inte kritvit och vissa stränder är steniga. Men man slipper krimskramsturism och Phuketprostitution. Härlig stämning på Lanta.
    Millans hustru skrev 2010-10-21 19:40:44 följande:
    Finns billiga sommarklänningar för en sexåring också, på koh lanta tro? Långt kvar till resa men så härlgit att fundera!!
    Absolut! Klänningarna kostar 100-150 baht. Min dotter hittar hur många som helst där som hon vill ha.
    Var du har sett prostitution på stränderna? Antingen är jag blind eller blåögd men jag har inte sett nåt sånt.
  • Tullemi
    Smilla75 skrev 2010-10-22 16:33:20 följande:
    Patong i mängder.
    Ah, där har vi inte badat.
  • Tullemi
    Mangesfru skrev 2010-10-22 17:20:20 följande:
    Tack för svaret Piggelin!
    Jag tycker det var/är svårt att hitta kläder till barnen i Thailand. Nu har alla olika smak men jag tycker att det mesta var ganska fult i klädväg. Jag blev besviken eftersom jag hade hoppats på rejäl shopping . Lite finare kläder finns det på Central Festival men då är det lika dyrt som hemma (ibland dyrare).
  • Tullemi

TessaG. Idag var jag och hämtade mitt spf 50-stick. Det var ett ganska tjockt stift och väldigt behaglig konsistens. Nöjd nöjd

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)