• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

ulligulli skrev 2010-10-18 07:16:46 följande:
    Man kan boka dessa väskor på nätet och hämta på Arlanda och några andra väskor. Finns för paraplyvagn, barnvagn och tvillingvagn.

www.sas.se/sv/Allt-om-resan/Airshell/
    Det var nån här i tråden som skrev att airshellen var jätteklumpiga. Nån som minns det? Att t.o.m vissa bolag inte ville frakta dem.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-10-18 17:32:14 följande:
    om två veckor sitter vi på flyget!!
    åh vad jag längtar!
    Åh det är ju jättesnart .....avis light här. Fryser gör jag också. Jädra GBG-väder idag
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-10-19 10:43:22 följande:
    chansa inte, risken är att du inte får åka med och då får du istället försöka hinna fixa tillfälliga pass som kostar 900 kr st.
    Håller med TessaG! Fixa allt sånt innan.
  • Tullemi
    ZXC skrev 2010-10-19 18:53:37 följande:
    Hejsan ni vana Thilandsresenärer!

Jag åker dit nästa vecka för en 2-veckors vistelse. Jag, maken och vår 3-månaders dotter är bjudna på stort bröllop i trakten runt Chantanbury. (mot Kambodja till) Bruden är därifrån och brudgummen är vår svenske kompis. Det ska bli otroligt spännande och en ganska annorlunda vistelse. Dels att resa med en liten bebis och så kommer vi att vara "utanför" turiststråken!

Först och sist ska vi stanna ett par dagar i Bangkok för att shoppa och vara lite kulturella! Nu undrar jag om någon här har koll på hur de ser på amning i Thailand? Jag gissar att man inte slänger fram tuttarna hur som helst, men kan det finnas ställen där man kanske kan sitta lite i skymundan med en sjal som döljer behagen? Eller tycker thailändare att det skulle vara förskräckligt? Jag kan ju inte åka tillbaka till hotellet varje gång det ska ammas, men det vore bra att veta hur de ställer sig till det hela så får jag försöka lösa allt på bästa sätt!

Kram
    ZXZX 
    Jag hittade lite info här. Jag har dock inte läst igenom svaren ordentligt, men jag hoppas du finner lite info iaf

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=8607.0
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-10-19 19:55:03 följande:
    formumet dit länken går är förövrigt helt fantastiskt bra!
    Ja jag har kikat litegrann där
  • Tullemi
    livet från ljusa sidan skrev 2010-10-20 10:26:20 följande:
    Smilla: tack för att du svarade! Men när badar ni i havet då? Är det på eftermiddagen då kanske?

Heeso: ja jag kommer ihåg att vi satt på natten och hade ont och trodde det skulle dra igång flera dagar innan det väl kom igång! Vi skall till koh Chang den 13 nov, vad har ni för vagn till er lilla? Fundera på att köpa en Urban Jungle men det kanske är dumt att dra dit en sprillans ny vagn?
    Vi träffade en liten familj som hade med sin UJ på semestern och jisses vad de svor över vagnen. För stor, klumpig och tung för att ha som resevagn - aldrig mer sa de.
  • Tullemi

TessaG: idag var jag inne på Apoteket och beställde hem Vichy's läppcerat med spf 50. Det kostar 139:- men det får det vara värt.

• Tullemi
    Thegran skrev 2010-10-20 15:20:33 följande:
    åh,. har de fått in dem nu?
    Jag har fått info om att det ska finnas läppcerat med iaf faktor 45 i thailand, jag tror vi köper på plats.
    eller, vet du hur lång leverans det är från apotekets sida?
    Jag beställde i butik och de kommer in redan imorgon . Jag har aldrig provat deras online shop.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)