winters skrev 2010-09-02 19:30:43 följande:
Vi var i Ao nang för sex år sedan innan tsunamin, älskade det! Superfin skärgård, lagom med shopping och många fina restauranger, särskilt de vid stranden, hoppas att det är samma nu när vi ska dit i november! :)
Förra gången bodde vi i början av stranden så att säga, men det är inte där man badar. Nu ska vi bo på Ao Nang Villa Resort som ligger i andra änden, där är det bara att slänga sig ut i havet. Vi åt middag där förra gången och bestämde att vi skulle bo där nästa gång, som nu närmar sig med stormsteg! :)
Vår favorit var Chicken Island, vill minnas att det tog 20-30 minuter ut till den, samt Poda som ligger lite närmre. Det är den spektakulära höga klippan som man ser från Ao Nang. Även Railey och Phra Nang är fina och tar väl max en kvart med longtail vill jag minnas. Även Ko Hong som vi har pratat om innan, men det är väl en timme bort.
Stranden vid Ao nang duger fint de dagarna man bara vill vara vid poolen eller stranden och ta det lite lugnt.
Bamboo island erbjuder jättebra snorkling och dit åker man väl främst med utflyktsbåt. Kommer inte riktigt ihåg hur lång tid det tog, men det var en bit bort.
Summa summarum kan jag verkligen rekommendera Ao nang och hoppas att det kommer att leva upp till våra förväntningar ännu en gång!
Tack för svaret!
Ska läsa på lite mer :) En killkompis sågade precis stället när jag bad om råd på facebook :S
Kanske är skönt att ha ett fast boende sista veckan också och inte flytta runt så mycket med tanke på att vi har en tvååring med oss...
Tidigare tanken var ju att besöka flera olika öar och spendera 1-3 dygn där men det känns lite flängigt när vi känner efter...
Kanske skulle lägga upp resan;
Lanta - ca 26 nätter
PhiPhi - 2 nätter
Ao Nang - ca 10 nätter
Bangkok - 2 nätter
typ. har inte riktigt koll på antal nätter men på ett ungefär ;)
Vad tror ni om det?