• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tullemi skrev 2010-08-20 19:40:34 följande:
    Visum behövs om man tänker stanna mer än 30 dagar.
    oj, såg inte att du skrivit redan :) missade att uppdatera tråden...
  • Thegran

vilka säten föredrar ni när ni reser med barn, gärna ni som åkt med Thai?

• Thegran

nån som kommer ihåg när Thai brukar släppa sin sommarkampanj? Funderar på att maila vår resebyrå redan nu och "reservera" biljetter tills de släpps...
    Känns kul att ha två resor att se fram emot!

• Thegran
    Wera75 skrev 2010-08-23 21:21:47 följande:
    Hej, hänger med i tråden.

Åker till Koh Lanta i en månad (januari) men man och våra två tjejer som då är 1 och 2½ år. Ska bara slappa och ta det lugnt, ej säkert att vi ens gör mer än dagsutflykter, får se när vi väl är på plats... Har bokat med Thai Air, men ej klara med boendet ännu. Har nu fått ett erbjudande från DR Lanta, någon som har erfarenheter ni vill dela med er om det hotellet och/eller tips på annat boende? Vi hade önskat Noble House, men de öppnar ej förrän oktober och det verkar svårt att göra bokning innan dess..? Har även kontaktat LantaDivers ang detta, men ej fått svar, någon som vet när de är på plats igen??

Tack på förhand!
    vi har bokat DR, verkar vara ett bra ställe :) men kan inte uttala mig ordentligt fören vi varit där såklart. Har dock nästan enbart hört gott om det.

Lanta diver når du nog lättast via telefon...Jag försökte kontakta dem via mail utan svar men fick tag i dem via telefon när jag försökte det.
    noble house borde du kunna boka innan oktober, har ni testat att maila eller ringa dem? eller boka via någon bokningssida?
  • Thegran
    Wera75 skrev 2010-08-23 21:39:13 följande:
    Tror nog det blir DR för oss oxå... Har tidigare haft mailkontakt med Lanta diver, men nu inget svar då vi mailar. Inte heller svar från Noble house, tycker oxå det vore märkligt att inte kunna boka tidigare, kanske testar att ringa eller bestämmer oss för DR. När åker ni?
    Vi åker 1 nov, är på DR till 27e sen åker vi vidare. Flyger hem igen 13 dec.
  • Thegran

har lite beslutsångest.
    Vågar man hyra egen tuktuk att köra?
    händer något får man ju stå för alla kostnader själv tydligen, fast den är försäkrad. Det känns som att det kan bli dyrt! Uthyraren är svensk, men hur vet man att de är seriösa och inte försöker tvinga en att betala för repor och dyl som redan finns där?

• Thegran
    Tullemi skrev 2010-08-24 09:34:43 följande:
    När vi bokade speciella platser (Thomas Cook) kostade det oss 395:-/person och väg. Men om jag minns rätt så fanns det lite olika prisnåvåer beroende på vilka platser man bokade. Vi tog de med en vägg framför.
    kostar det extra med sådana platser?!
    vi har sådana utan extra kostnad, visserligen med annat flygbolag...
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-08-24 09:57:22 följande:
    Japp, det blev en fin slant till flygbolaget

men åker du med thomas chook? det är väl charter plan?
    och med charter kan man ju inte vara borta så länge. eller, är det nån tidigare resa du pratar om?

• Thegran

på tal om att välja platser på planen, kan tipsa om sidan seatguru.com där man kan välja flygplan, och se hur sätena är placerade.

• Thegran

Vi fyndade zunblocks solskyddskläder, ett set på deras egen rea på hemsidan och ett set på Gekås i Ullared (runt 160 har jag för mig att det kostade)

Har använt en del nu i sommar, superbra!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)