Karisma skrev 2010-08-16 18:28:28 följande:
Vad är det för väder i nov då? Är det inte regnperiod då eller har jag missuppfattat? Har hittills bara kollat flygresor runt 13dec och då kmr det kosta oss ung 33-37 000kr. Hade ju gärna stoppat runt 20 000 precis som er. Vilket datum flyger ni och med vilket bolag?
Va spännande att inte ha bestämt 1.5v, ingen jag skulle våga men tror det skulle va kul med lite överraskningsmoment så där och bara åka dit näsan pekar och sen sätta ner arslet där.
Vi kommer behöva köpa resväskor och en massa saker men vi får väl starta redan nu då känns det lite bättre sen, mindre att inhandla + kattvakt.
Värst va du var duktig på att pruta på priset, något tips till mig?
/K
När vi var där okt/nov förra gången så vände monsunen när vi var där. Det var som att vända på ett mynt, havet blev genast betydligt lugnare.
Vi gillade vädret i början av november. Vi hade regn några gånger, men då handlade det om ÖSREGN under kanske 30 - 60 min, sen var det fint igen. Tyckte den där skuren var ganska skön, det lättade upp luften lite. Det var lagom varmt, lagom soligt och lagom med regn :)
Vi flyger den 1 november, och hem igen den 13 december. Åker med Thai airways hela vägen till Krabi. Mellanlandar i BKK.
Hade det inte varit för min praktik hade vi nog skippat att bokat allt utom första veckan. Men nu är vi ju ändå bundna till Lanta i 3 veckor, så då kändes det lika bra att boka boendet där...Fast det är ingen uppoffring, vi älskar Lanta så vi spenderar gärna 4 veckor på ön.
Och ang prutningen så hade jag egentligen mest tur. Däremot har andra lyckats pruta riktigt bra. Jag hann väl egentligen knappt pruta, jag fick nämligen det priset direkt när jag frågade om deras "best price" så det var ingen förhandling om priset alls egentligen :) De gjorde ett misstag, men stod för det, därför fick vi bo så billigt. Men vet andra som betalar bara ett par hundra bath mer, så det är riktigt bra prutmån på det stället.