• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

syster j skrev 2010-08-12 22:51:29 följande:
    En doppvärmare är liksom bara själva aggregatet+ sladd och kontakt förstås som sitter i en vattenkokare!  Så pluggar man in den och stoppar i en kastrull eller vad man nu har för kärl att värma i. Mycket smidigt att ta med si på resor. Tror att jag betalade 129 kr på Clas Ohlsson för min. 
    Nu är det inte många veckor kvar innan vi åker!!!!!! 
    Kollade på nätet, men då måste man ju ha nåt bra ställe att lägga den på efteråt, för jag antar att den är varm ett tag efter också...
    Tror vi kör på en vattenkokare iaf, ska kolla på Coop i helgen :)

Har beställt 5 filmer till dottern nu också :) Ta 5 betala för 1. Så nu har hon några till flyget och som underhållning på restauranger om det behövs :)
  • Thegran
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-13 09:43:03 följande:
    var hittade du 5 filmer betala för 1??
    www.homeenter.com
    välj barnens filmklubb sen, och därinne finns erbjudandet. Det enda du förbinder dig till är att köpa en dvd till ord. pris efteråt.
    Jag har varit medlem förut, tycker klubben är rätt bra. Speciellt välkomsterbjudandet ;) sen kan man ju gå ur om man inte vill vara med.
  • Thegran

Imorgon ska vi åka och köpa en bärbar dvdspelare. Har ni tips på något bra märke, eller andra tips på vad man bör tänka på?
    Vi vill iaf ha en som INTE ser ut som en liten bärbar dator i modellen, alltså ingen man fäller upp. Inbillar mig att de går sönder lättare...

• Thegran
    syster j skrev 2010-08-13 08:07:48 följande:
    Det är ju bara att spola eller lägga i kallt vatten!
    haha smart, så långt tänkte inte jag :)

Kan man värma direkt i vällingflaskan?
  • Thegran
    ulligulli skrev 2010-08-13 10:56:19 följande:
    Vi har en sån man fäller upp och den har hållt i flera år med nästan daglig användning

Vi har en Panasonic som vi tycker är jättebra för det är lång batteritid på den. www.panasonic.se/html/sv_SE/Produkter/DVD+och.... Såg att den fått bäst i test på Smartson.

Vi tittade runt ganska mycket och det är inte så många det är lång batteritid på och det är ganska skönt att ha det tex på flyget. Köpte även en väska att ha den i som man även kan fästa i bilen tex.

Lycka till!
    Tack för tipset, den ligger dock en hel del över vad vi tänkt oss i pris...Vill helt inte lägga mer än 1500 eller så...är så mycket som kostar ändå nu inför resan, så vill hålla lite i pengarna :)

Funderade på en som drivs av vanliga AA batterier, då kan man ju ha med sig ett gäng i handbagaget och byta när de tar slut :)
  • Thegran
    Thegran skrev 2010-08-13 10:59:36 följande:
    Tack för tipset, den ligger dock en hel del över vad vi tänkt oss i pris...Vill helt inte lägga mer än 1500 eller så...är så mycket som kostar ändå nu inför resan, så vill hålla lite i pengarna :)

Funderade på en som drivs av vanliga AA batterier, då kan man ju ha med sig ett gäng i handbagaget och byta när de tar slut :)
    kan tillägga att den enbart är till för att dottern ska kunna kika på film när vi är iväg.
    annars har vi bärbara datorn att kolla på, men den vill vi inte ha med till restauranger o sådant när man flänger runt.
  • Thegran

Vad trött jag blir. Är det bara jag som har problem med att få kontakt med lantadiver?! De svarar ju inte på mail!
    Ska man behöva ringa?

• Thegran
    MissKaos skrev 2010-08-13 19:34:34 följande:
    HAde kontakt med dom för ett par år sedan. Då svarade dom, men jag tror det tog någon dag- trevlig kontakt.
    ja, vi har också haft kontakt med dem tidigare. Varit jättenöjda, både med dykning och transfer.

Har tänkt anlita dem igen, men nu har det gått ganska många veckor sen vi mailade, och inte fått svar.
  • Thegran
    ulligulli skrev 2010-08-13 22:57:48 följande:
    Jag tror att det kan vara för att Maj-Britt och Ulf som äger Lanta Diver brukar vara på semester i Sverige på sommaren
    ja, fast svara på mail borde de ju göra ändå tycker jag :) eller i annat fall skriva på hemsidan att man ska höra av sig efter sommaren eller så.

jaja. det löser sig. Vi har ett par alternativa sätt att få tag i dem på :)
  • Thegran

Tack för dvdtipsen!

Hittade ingen bra idag, men har kollat på en på komplett.se som vi bestämt oss för att beställa. Den lär ju iaf duga till en tvååring att kolla på.
    Det är kampanj på den just nu, dels är själva spelaren 100 kr billigare och sen ingår det dessutom trådlösa hörlurar som annars kostar strax under 400.
    Hoppas den blir bra, men det tror jag.

Vi passade även på att ta foton till visumen när vi ändå var i "storstan". Skönt att ha det gjort!

(och jisses vad mycket kostnader runt om kring det blir till resan! resväska, dvdspelare, laddbara batterier, etc etc etc. Men mycket av grejerna har man ju kvar efter med som tur är)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)