Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Jag har en mc lareen till min dotter. Hon är 4 nu. 114 lång och 20 kg. Den funkar fint än. Det är en paraply.
Jag har en mc lareen till min dotter. Hon är 4 nu. 114 lång och 20 kg. Den funkar fint än. Det är en paraply.
Någon som vet om man kan göra dagsutflykt till Koh Mook från Lanta eller Lipe? Vill dit, men det verkar vara fullt på många ställen. Eller är det för långt för att bara åka över dagen?
Någon som har tips på 1 dags utflykter annars från Lanta eller Koh Lipe??? Både vad gäller småöar eller på "fastlandet".
Karolina75: jag beklagar verkligen! Usch så hemskt och jobbigt :(
Jag har ingen erfarenhet själv av så stor sorg, men håller med lite vad som skrivs tidigare. Fundera verkligen igenom denna resan, ni har kanske ut mer av den senare. Kan ni inte ta en enklare och billigare resa nu, typ en charter på en vecka eller två. Massa kramar till er!!!!
Jag tänkte boka inrikesflyget härifrån. Åker Bangkok till Lanta. Men vart flyger vi? Är Krabis flygplats bäst att landa på? Eller finns det någon som är närmare?
Billabong: har ni resväska eller ryggsäck? M ryggsäck så kan ni ju lätt ta resevagnar.
Vi har m 2 resevagnar, den ena modell bättre så den kommer nig inte vara till problem att köra med. Men den andre är nog sådär
4 jätte små hjul, men den är tanken att ha mer om tjejen inte orkar gå hela vägen. Eller om hon vill somna i den på kvällen om man är ute senare.
Men jag tar oxå gärna emot råd om det funkar m vagnar där nere....
Men det måste ju finnas blöjor på andra ställen i thailand än just lanta och krabi.
Vi ska ju va borta i 7 v. Jag kan ju inte ta med mig 300 st blöjor
Någon som vet om man kan köpa badskor i Thailand? Tänker på dom m gummisula och som är hela m tyg uppe. Man kan ha dom både när man badar och är i sanden.
Tänker främst till barn...
Ang vattkoppor: om inte alla koppor är läkta så ska man stanna hemma. Det "lindrigaste" för övriga passagerare är ju att andra barn smittas. Man förstör ju iof deras semester oxå, men det är ju ingen katastrof. Det "värsta" är ju om äldre blir smittade. Alla har ju inte haft det. Dom kan ju då utveckla bältros mm och kan i värsta fall stryka med...
Sen vet man ju inte hur allvarligt det blir. Min dotter fick det vid dryga 3 år. Hon hade ca 50 koppor och hade lite feber. Svårt att sova 2-3 nätter. Sonen smittades av henne och fick över 400 koppor. Vi nattvandrade m honom i -10 och han fick många nätter även sova ute för det var lindrigast så för honom.
Men jag hoppas ni klarar er från dom i år!!! Inget roligt för varken dom eller er om det bryter ut!!! Och skulle det bryta ut så skulle jag ha avbokat och rest nästa år istället. Hellre en resa m friska barn än att åka så långt och behöva sitta på rummet...