Inlägg från: benjamin 040722 |Visa alla inlägg
  • benjamin 040722

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

mattispadd skrev 2010-04-08 18:20:54 följande:
    fick tillbaka på skatten...))) så nu har vi nästa flygbiljetter betalt...))
    Underbart =) våra skatte pengar läggs direkt till en ny bil
  • benjamin 040722
    resemamman skrev 2010-04-08 20:43:22 följande:
    Hur gamla är barnen? Är de inte väldigt duktiga simmare så hade jag absolut tagit flytvästar på dem. Grottan är lång och väldigt mörk. Läskigt att tappa bort ett barn där inne... Jag tror att de flesta vuxna som simmar in i grottan har flytvästar (simvästar) på sig.
    absolut ska dem ha flytvästar oxå =) men med simring tänkte mest om man ens kan ta med dem? det var vår tanke iaf...
  • benjamin 040722

Tack för svaren =) det kommer säkert gå bra, jag hoppas det iaf

• benjamin 040722

Känns som om mitt Thailands planerande står still =( kan inte besluta oss om HUR vi ska lägga upp resan och på så sätt blir juh aldrig några boenden bokade!

• benjamin 040722
    Thegran skrev 2010-04-17 10:47:03 följande:
    för en gångs skull är jag lite glad att jag inte är ute och reser.en bekant är i bangkok, skulle åkt hem igår. har fått besked om tidigast hemresedatum 2/5.inte kul. man vill ju gärna komma hem som man ska, speciellt om man har jobb och annat som väntar.
    Min mamma och syster sitter fast i Moskva! Dem kommer ingenstans, dem är som "inlåsta" får inte sina väskor, sover på sten golv, köar 4 timmar för matkupponger och det finns inga uttagsautomater så dem kan få ut pengar till att ansöka om visum så dem kan ta sig därifrån... Dem har nu mutat en rysk flicka att gå ut med  mammas visas kort för att hämta pengar så dem sen ska kunna ansöka om visum och ta sig ut från flygplatsen och sedan förhoppningsvis vidare med tåg till Finland...

De har varit i Thailand, flygit med ett ryskt bolag. Tror inte dem väljer ryskt fler gånger... många andra resenärer med andra bolag har fått hjälp med visum och bokning av tex tåg... med mamma och syster har inte ens fått ngn info från deras bolag, inte ens ambassaden får tag i dem... tycker så synd om familjen, men gånger som dessa visar det sig att man får vad man betalar för.

Hoppas dem kommer hem snart.
  • benjamin 040722
    Thegran skrev 2010-04-18 07:38:03 följande:
    har lite beslutsångest.har hittat billiga flygbiljetter i sommar, men då kan inte sambon åka med...så. åka ensam med dottern (1.5 år) i två veckor, eller spara pengarna och åka på en resa efter vinterresan istället, kanske nästa sommar, alla tre?vi åker ju till thailand 1 nov, så frågan är om man ska åka iväg en sväng innan det eller inte. kanske blir jobbigt att åka själv med ett så litet barn? hur skulle ni ha gjort?
    spännande =) vad har du hitta för pris?

Jag hade nog rest Älskar att resa! Men visst kan det juh vara roligt att spara pengarna och åka alla tre senare oxå... svårt val. Jag har varit själv med mina barn dem senaste 2 åren till Abu Dhabi/ Dubai riktigt härligt med egen tid (tog med ett barn åt gången)
  • benjamin 040722
    Thegran skrev 2010-04-19 16:05:13 följande:
    nä fy!! Varför får de inte ens sitt bagage?! Och man tycker ju att det måste kunna ordnas med pengar så de får ansöka om visum! fy vad dåligt, lider med din mamma och syster! Hoppas de kommer hem SNART!
    Dem är i en fri zon på flygplatsen där man mellan landar (tillsammans med en massa andra männiksor) Dem har nu fått visum, lyckats ta sig ut och tagit en taxi till min andra systers hotell(hon jobbar som cabichef och har haft en flygning till Moskva) Dem har dock inte fått ut sina väskor ännu och dem vet inte hur dem ska göra med dem heller... Nu väntar en lång dusch, middag och en skön säng att sova i. Min andre syster är ute och letar tågbiljetter åt dem så att dem hoppas kunna komma till Sverige om någon dag ev blir det så att jag får hämta dem med bil från södra Finland....
  • benjamin 040722
    Thegran skrev 2010-04-19 16:04:05 följande:
    strax under 4000 per skalle med thai. Lutar nog åt att vi inte åker i sommar. Tror vi spar pengarna till en gemensam resa nästa år istället. Dottern och jag får hitta på nåt att roa oss med här i landet istället.
    Bra val själv ska vi oxå roa oss i Sverige i sommar det blir små turer till grannstäderna

Men billigt var det
  • benjamin 040722

Äntligen är min familj hemma från Thailand =) lååång tågresa och sedan sista biten med bil. Nu efterlyser dem sina väskor...

• benjamin 040722

Alla är så planerande och jag som dessutom har ngt Stort att planera in i resan har Helt tappat all inspriration och lever nu mera efter mottot "det löser sig"

Har fortfarande beslutsångest hur resan ska läggas upp och innan dess kan juh inget boende bokas och heller inget annat planeras

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)