Millans hustru skrev 2011-12-08 13:35:53 följande:
är stl 12,14,16 också för barb? jag menar det måst eju finnas kläder till barn i den här åldern också? men jag blev itne klok på det då vi var där förra året. o det vore ju bra att veta inför packande om vi ska räkna med shopping elelr inte...
själv är jag en Large så för min del är det knappast aktuellt med shopping fast jag tapapt tio kilo sen förra resan *ler snett* jo converse hoppas jag på, många skor!!
Jo, det är för barn!
MissKaos skrev 2011-12-08 20:24:32 följande:
HEEEEJ! *kramas*
Vi flyger till puket ett par dagar före er
Bangtaobeach kommer vi husera på, så tar ni er dit så hälsa på oss! Via ska vara borta i 3 veckor. Antar att Bang tao får bli mitt tips då. Vi var nere förra året på K Lak och vi låg stilla i 2 veckor där. Det är jobbigt med resor i buss med barn -och min erfarenhet är att det ALLTID tar längre tid än planerat i Thailand. Mao, åk taxi.. Såklart de tär enkelt att flyga inrikes vilket gör Samui tillgängligt för er med
Där har vi varit 3 ggr och jag gillar det
Men, kanske är det smidigast att stanna på Phuket och "bara" byta strand?
Tagit drickvaccin nu (dukoral) och "får" inte äta på 1h. För att få i sonen det (hallå, 75ml äckligt att dricka till en treåring??) fick jag muta med jellybeans. Man ska inte äta på 1h före och 1h efter det där. HAn hade ätit kvällsmat strax innan och för att öht få i honom det dessa mutor. Hoppas det fungerar ändå.. Han ska ha 2 doser till. Vi behöver iaf bara ta en till, det smakade verkligen ÄCKLIGT!
Ni som funderar på vad det verkar mot: Det verkar ENDAST mot kolera bakterier. Men det finns flera olika stammar av dessa och vissa av dom beter sig som "turistdiarré" och det är alltså dom man säger är turistdiarren som vaccinet skyddar mot.
När det gäller drickvaccinet till barn rekommenderas att man slår ut halva vätskan innan man tillsätter den aktiva substansen i resten, det sade i alla fall läkaren till oss. Våra älskar dock dukoral....Vi har iof slutat ta det nu och har ändå klarat oss undan dålig mage.