• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

NoworNever skrev 2011-01-23 14:22:04 följande:
    Bluevillage exotic seaview.. Ni då? Vi åker den 26 på onsdag=)
    Där kommer ni att få det bra, vi var där i december, trevlig resa!
    Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2011-01-24 06:34:51 följande:
    Nu kommer ni säkert tro att vi är knäppa men vi har bokat enkelbiljetter hem. Vi åker hem via Berlin på onsdag morgon. Vi orkar inte stanna i 3 veckor till *pust*. Semestern "dog" när mannen reste hem. Han kunde ju köra bil och moppe här, vilket vi inte kan/vågar så utflykter blir aningen mer besvärliga. Milea längtar hem och är sur ofta och jag tycker Karon känns trist efter 5 veckor. Och vi längtar hem helt enkelt.
    Trevlig resa hem, ni har ju haft en lång och härlig semester! Borta bra, men hemma bäst! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    obelix skrev 2011-01-23 21:27:38 följande:
    #
    Är det förresten nån som funderat på att köpa earplans, eller vad de nu heter...sånadär man stoppar in i   örat  som ska tryck utjämna... finns det som passar barn som fyller 4 om några månader och en som nästan är 6 år?
    Är det nått att ha?  de har flugit kortare resor innan och det har gått bra då... kasnke onödingt med såna eller vad säger ni?

#  ska ni alla ha flytväst med till era barn?? eller finns det i båtarna?
    Jag har sådana till mig, de är super, har problem att tryckutjämna och de hjälper till!

Flytväst ska du absolut ta med, finns vuxenflytvästar, men barnvarianter ekar tomt...
    Oscar 091001
  • winters

Bytte namn för några år sedan i samband med giftermål och det skulle kosta några hundra att byta, men sedan gav de olika prisuppgifter från olika håll, så det slutade med att de bjöd på det! Skrattande 3000 eller mer låter helt orimligt, stå på dig!

Oscar 091001
  • winters
    MissKaos skrev 2011-01-24 10:56:17 följande:
    Packa massor i den! Dom vägde iaf inte våran Hade jag tänkt lite längrea hade jag tryckt ner en kudde till sonen då det inte fanns barnkudde på hotellet utan bara enorma (obekväma) vuxenkuddar. Hade jag tänkt btw hade jag pressat i min kudde med..
    Kuddar är bra att ha med på planet oxå så att man kan bädda lite bekvämt, vi hade med både barnkudde o vuxenkudde så att Oscar kunde ligga på dem och de hade vi även användning för på resan.

Och ja, packa i vagnsväskan, kanon!
    Oscar 091001
  • winters
    MissKaos skrev 2011-01-24 11:41:56 följande:
    Vi *råkade* Shoppa lite så på hemvägen fyllde vi vagnväskan med påsar med tvätt i. Så blev det plats i resväskorna för våra fynd
    Ja det var en mycket användbar väska! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    mattispadd skrev 2011-01-24 15:30:22 följande:
    vi flög med apollo förra året till Krabi...
    och en stor maskin...
    kändes inte trångt men i år ska vi flyga med thai och det kommer säkert kännas alldeles lyxigt..)
    jag vet inte om jag tyckte att det var bättre med plats på thai och en stor nackdel tyckte jag var att det inte fanns tv i stolsryggen, men det kanske de har fixat till nu! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    MissCh skrev 2011-01-24 17:28:03 följande:
    Vi ska ha med en Maclaren sulky också :) Men vi ska bo i samma hus i 11 veckor, så det kan vara skönt att ha en rejäl och ombonad vagn att gå med på stranden och däromkring. Vi lämnar den nog där sen. Har köpt den för 400 spänn på blocket för just detta. Ibland kan min fyraåring få åka i sulkyn istället tänkte jag också.

Låter lite mycket med en vagnväska för flera gånger vagnpriset i mitt fall :)
    Vi har en sådan här till vår chicco liteway, borde passa er maclaren oxå, finns även på babyproffsen o barnens hus mm:
    http://www.amazon.co.uk/Sunshine-Kids-Buggy-Bag-Stroller-Travel/dp/B000EDL6UQ/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1295894183&sr=8-2
    Oscar 091001
  • winters
    mattispadd skrev 2011-01-24 21:14:12 följande:
    apollo har ju inte heller några tvskärmar på sina ....
    aha, ja då är det nog ingen större skillnad, har bara flugit med fritidsresor, ving o thai till thailand, det kommer att gå jättebra, huvudsaken är ju att man flyger non-stop, det är ju det smidigaste, sedan flyter timmarna på planet på ganska bra ändå, trevlig resa!
    Oscar 091001
  • winters
    Semlan10 skrev 2011-01-25 10:18:35 följande:
    Vi flyger med Ving och har fått erbjudande om ett mobilpaket, LandNCall. Så att man kan ta emot samtal från Sverige gratis i viss mängd, och så får man ett thailändskt SIM med viss summa också. Någon som använt nåt sånt? Är det värt det? Kostar 300-500 kr.

Vi hade det, kanon! Vi behövde kunna nås pga arbete och det var skönt att veta att det inte kostade något extra att bli uppringd och att alla i Sverige kunde använda våra vanliga mobilnr plus att det även fanns ett vanligt riksnummer att ringa.

Dock fick vi aldrig Internet att funka, men vi hade det på hotellen så vi orkade aldrig rota i det.

Att ringa hem var billigt oxå, 5 baht till fasta nummer och 10 baht till mobiler vill jag minnas.

Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)