• Norken

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Badfantasten skrev 2012-08-13 14:03:02 följande:
    Så ses vi här på denna sida också! Kommer inte ihåg om jag tipsat dig innan men vi var ju på Ko lanta nu senast!
    DR Lanta Bay resort var bra. Precis på stranden, fräscha pooler och bra mat/frukost. Fräsckt och rent. Många bra matställen på hela stranden. Tuk Tok 5 min till Saladan "centrum".

Åkte ut till en Varan ö som var både vacker att sola och snorkla på och livs levande varaner sprang omkring. Både skräckinjagande och häftigt
    hahaha vem vet, vi kanske ses i verkligheten snart oxå

Tack, du har säkert tipsat, men det känns som jag är helsnurrig just nu och bara rör till allt  
    Behöver strukturera lite och göra en sak i taget kanske  
  • Norken
    Neosmama skrev 2012-08-13 22:10:02 följande:
    Norken: vi flyger med Qatar..
    aaa då var det inte samma...
    Hur ser er resplan ut? 
  • Norken

För er som varit där tidigare.... BLÖJOR! Vad finns att köpa där? Sälj det överallt eller jag man bunkra med sig. Vi är ju borta 7 v så jag kan inte ta med till hela resan :) 
    Men var säljs dom och vilka ska man köpa? Tänker om det finns bra som är lite billigare. Kan tänka mig att Libro som vi har idag är lite dyrare... 

• Norken

Tusen tack! Bild och allt  
    Ska lägga bilden på näthinnan! Ja, när man hittar en affär som säljer så lär man ju få passa på att köpa ett paket! 

Kommer dock packa det utrymme som finns kvar i ryggsäcken med blöjor. Det går ju åt om man säger så  

• Norken

Tack för era svar! Men det finns ju barn där oxå, så det borde ju finnas blöjor när man tänker efter lite
    Men det är bra att dubbelkolla med er som har erfarenhet! 

• Norken
    Acefi skrev 2012-08-27 13:02:41 följande:
    När våra var lite mindre och behövde en riktig barnstol så knöt vi dem och stolen med en sarong och det gick toppenbra. Sacknseaten som vi tagit med oss varje gång, har aldrig blivit använd. På Koh Lantas "Ica" i Saladan finns det två olika sorters matburkar - typ risotto med kyckling och spagetti med köttfärssås tror det är Heinz. Där finns också diverse sötade efterrätter, ersättning och olika sorters yoghurt samt blöjor av olika märken. Där finns/fanns även badblöjor (huggies). Oparfymerade tvättlappar har vi köpt på apoteken.
    Varför blev det aldrig att ni använde den? Fanns det bra barnstolar eller berodde det på annat. Har precis lånat en nämligen och därför är jag lite nyfiken på om vi ska släpa med den nämligen :)
    Min son kommer vara nästan 1.5 år och jag känner att han lär ju göra allt annat än å sitta still :) Eler är dom för stora för dom då?
  • Norken

Vi reste med dom 08 och kommer göra detsamma nu.
    Vi var nöjda sist, men då reste vi utan barn. Så det blir spännande att se om bi gillar dom även denna gången. Är dock vår andra resa så vi har inte så mkt att jämföra med...

• Norken

Är det någon som vet om man förlorar mycket på att boka hemifrån? 
    När jag kollar runt nu så är det ju galet mycket som är fullbokat redan. Jag hade tänkt boka lite hemifrån och lite på plats. Men vågar man chansa att stå där med 2 kids? 

Och om det är dyrare hemifrån, är det mycket som skiljer? Någon som har koll? 

• Norken
    Anne69 skrev 2012-09-04 10:30:40 följande:

Enligt allt jag har hört tjänar man ingenting alls på det. De bästa priserna får man på nätet. Välj ut ett par hotell som du är intresserad av att boka o bevaka dem. Det dyker ibland upp extraerbjudanden också, inte minst på Agoda o Sawadee som ofta har stanna 4 betala 3 osv. Min favoritbokningssight är annars Booking.com, jag gillar själva principen att det går lätt att boka av och att jag inte behöver betala i förskott.

Sen har vi inte velat använda vår semester till att jaga boende. Ska man vara borta väldigt länge kanske man kan lägga ett par dagar men har man bara ett par tre veckor så är det bortkastad tid. Ligg hellre på stranden!   
    Tack för svaret och för tipsen!
  • Norken

Googla på reseapotek, det finns jättebra färdiga listor. Jag kommer inte åt min från telefonen, men bra att ha kan ju även vara sårlösning, pincett hmmm minns inget nu bara för det :) Postar en lista i morgon!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)